Plynové autobusy již od července v Brně
Dvanáct nových autobusů na stlačený zemní plyn již příští měsíc, osmdesát osm vozů na přelomu roku 2014 a 2015. K tomu velkokapacitní plnicí stanice, která obslouží všech sto autobusů každý den. Brno se konečně dočkalo plynofikace vozového parku Dopravního podniku, která sníží negativní dopad dopravy na životní prostředí v Brně a ušetří provozní náklady. Autobusy na CNG (compressed natural gas, stlačený zemní plyn) budou prvními vozy s alternativním pohonem ve vozovém parku DPMB a budou tankovat v nové plnící stanici ve Slatině.
"Projekt autobusů na CNG v Brně patří svým rozsahem k největším v České republice. Že má tento významný ekologický krok pro Brno smysl, potvrdilo také Ministerstvo životního prostředí, které na projekt schválilo dotaci z Operačního programu Životní prostředí ve výši téměř 400 milionů korun," řekl primátor města Brna Roman Onderka.
"Hlavní cíle projektu jsou tři: snížit negativní vliv provozu autobusů na životní prostředí ve městě Brně až o 766 kilogramů prachových částic za rok, obnovit vozový park a tím zvýšit podíl nízkopodlažních autobusů ze 40 % na 70 % a snížit finanční náklady na provoz MHD," uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
V červenci do zkušebního provozu
Od července začne DPMB se zkušebním provozem dvanácti autobusů na CNG. Za ekologickou však lze považovat i tramvajovou nebo trolejbusovou dopravu a také provoz minibusů, kterých na linkách brněnské MHD jezdí patnáct.
DPMB provozuje celkem 301 autobusů, z nichž nejstarší je z roku 1989. Dvě třetiny autobusů neplní vyšší normu než EURO 3.
Pro úspěšné dokončení projektu na CNG je stěžejní získání dotace z Operačního programu Životní prostředí v Prioritní ose 2 - Zlepšení kvality ovzduší a snižování emisí ve výši 394 mil. Kč, o kterou DPMB požádal.
ZDROJ: MMB, kráceno