Plynové autobusy se už prohání po Brně
Na některé linky v Brně vyjíždějí první autobusy na stlačený zemní plyn.
Dopravní podnik jich má zatím dvanáct, do příštího roku by se počet měl zvýšit
na sto. Nákup vozů a vybudování nové plnící stanice jsou největší investicí
tohoto druhu v České republice. Více než půlmiliardové náklady hradí Evropská
unie. Cestující se dnes mohou setkat s novými plynovými autobusy třeba na
linkách x5/46 od Janáčkova divadla na Lesnou a 58 z Židenic do Líšně. V provozu
bude pět těchto autobusů, od příštího týdne pak dalších pět od jiného výrobce.
Dopravní podnik si tak podle generálního ředitele Miloše Havránka chce porovnat
jejich vlastnosti. Z vnějšku plynové autobusy poznáte dle nástavby na střeše. Do
tří let omládne polovina všech brněnských autobusů. Plánovaná stovka nových
vozidel na plyn je jen asi třetina všech autobusů, které brněnský Dopravní
podnik provozuje. Nicméně není to jediná obnova vozového parku - v garážích
postupně přibývají i nízkopodlažní autobusy na naftu s normou Euro 5 a stále se
počítá také s provozem elektrobusů. Během dvou let by měla omládnout více než
polovina z těch tří set brněnských městských autobusů. Výhody jsou přitom nejen
ekologické, ale i ekonomické. Například při provozu plynových autobusů by se
měly ušetřit podle předběžných odhadů asi dvě koruny na kilometr. Aby během noci
stačilo všech sto nových autobusů doplnit palivo na další den, bylo potřeba
postavit i speciální plynovou stanici. Ta dokáže nádrže jednoho autobusu naplnit
za pět minut. ZDROJ: Český rozhlas, kráceno
Na některé linky v Brně vyjíždějí první autobusy na stlačený zemní plyn. Dopravní podnik jich má zatím dvanáct, do příštího roku by se počet měl zvýšit na sto. Nákup vozů a vybudování nové plnící stanice jsou největší investicí tohoto druhu v České republice. Více než půlmiliardové náklady hradí Evropská unie.
Cestující se dnes mohou setkat s novými plynovými autobusy třeba na linkách x5/46 od Janáčkova divadla na Lesnou a 58 z Židenic do Líšně.
V provozu bude pět těchto autobusů, od příštího týdne pak dalších pět od jiného výrobce. Dopravní podnik si tak podle generálního ředitele Miloše Havránka chce porovnat jejich vlastnosti. Z vnějšku plynové autobusy poznáte dle nástavby na střeše.
Do tří let omládne polovina všech brněnských autobusů.
Plánovaná stovka nových vozidel na plyn je jen asi třetina všech autobusů, které brněnský Dopravní podnik provozuje. Nicméně není to jediná obnova vozového parku - v garážích postupně přibývají i nízkopodlažní autobusy na naftu s normou Euro 5 a stále se počítá také s provozem elektrobusů.
Během dvou let by měla omládnout více než polovina z těch tří set brněnských městských autobusů. Výhody jsou přitom nejen ekologické, ale i ekonomické. Například při provozu plynových autobusů by se měly ušetřit podle předběžných odhadů asi dvě koruny na kilometr. Aby během noci stačilo všech sto nových autobusů doplnit palivo na další den, bylo potřeba postavit i speciální plynovou stanici. Ta dokáže nádrže jednoho autobusu naplnit za pět minut.
ZDROJ: Český rozhlas, kráceno
Sdílet článek na sociálních sítích