Magistrát vyzval přípravný výbor referenda, aby opravil nedostatky
Magistrát města Brna vyzval dne 15. srpna 2014 ve věci návrhu na konání místního
referenda o poloze osobního železničního nádraží zmocněnce k odstranění
zjištěných nedostatků a to dle zákona č. 22/2004 Sb., o místním referendu. Návrh
obsahoval nedostatky, neboť chyběly dvě náležitosti požadované zákonem. Lhůta k
odstranění nedostatků byla stanovena do 1. září 2014. Návrh na konání místního
referenda o poloze osobního železničního nádraží byl podán dne 1. 8. 2014, MMB v
zákonné lhůtě 15 dnů návrh posoudil a dne 15. 8. 2014 písemně vyzval zmocněnce k
odstranění nedostatků. Chyby v návrhu: Návrh není podpořen dostatečným počtem
oprávněných osob Legislativa vyžaduje, aby ve městě s vyšším počtem obyvatel než
200.000 podpořilo svým podpisem návrh nejméně 6 % osob, které dosáhly věku 18
let a mají trvalý pobyt na území města (oprávněné osoby). Město Brno mělo v
měsíci srpnu 2014 celkem 308.472 oprávněných osob, požadovaných 6 % tedy činí
18.508 podpisů. Po kontrole podpisových listin bylo zjištěno, že z celkového
počtu 21.101 dodaných podpisů bylo relevantních pouze 13.257, což je 71,6 % z
požadovaného počtu. Návrh neobsahuje odhad nákladů statutárního města spojených
s realizací rozhodnutí přijatého v místním referendu s ohledem na položené
otázky. Chybí odhad nákladů, které budou muset být městem vynaloženy na
realizaci "všech kroků v samostatné působnosti k modernizaci železniční stanice
"Brno-hlavní nádraží" v dosavadní poloze podél ulice Nádražní" ani odhad nákladů
města na realizaci "všech kroků v samostatné působnosti s cílem prosadit, aby se
nejlepší řešení modernizace železniční stanice "Brno-hlavní nádraží" určilo
prostřednictvím soustavy otevřených návrhových soutěží". Mgr. Pavel Žára,
tiskový mluvčí Magistrát města Brna Tisková zpráva Magistrátu města Brna ze dne
18. 8. 2014 ZDROJ: brno.cz [http://brno.cz]
Magistrát města Brna vyzval dne 15. srpna 2014 ve věci návrhu na konání místního referenda o poloze osobního železničního nádraží zmocněnce k odstranění zjištěných nedostatků a to dle zákona č. 22/2004 Sb., o místním referendu. Návrh obsahoval nedostatky, neboť chyběly dvě náležitosti požadované zákonem. Lhůta k odstranění nedostatků byla stanovena do 1. září 2014.
Návrh na konání místního referenda o poloze osobního železničního nádraží byl podán dne 1. 8. 2014, MMB v zákonné lhůtě 15 dnů návrh posoudil a dne 15. 8. 2014 písemně vyzval zmocněnce k odstranění nedostatků.
Chyby v návrhu:
Návrh není podpořen dostatečným počtem oprávněných osob
Legislativa vyžaduje, aby ve městě s vyšším počtem obyvatel než 200.000 podpořilo svým podpisem návrh nejméně 6 % osob, které dosáhly věku 18 let a mají trvalý pobyt na území města (oprávněné osoby).
Město Brno mělo v měsíci srpnu 2014 celkem 308.472 oprávněných osob, požadovaných 6 % tedy činí 18.508 podpisů.
Po kontrole podpisových listin bylo zjištěno, že z celkového počtu 21.101 dodaných podpisů bylo relevantních pouze 13.257, což je 71,6 % z požadovaného počtu.
Návrh neobsahuje odhad nákladů statutárního města spojených s realizací rozhodnutí přijatého v místním referendu s ohledem na položené otázky.
Chybí odhad nákladů, které budou muset být městem vynaloženy na realizaci "všech kroků v samostatné působnosti k modernizaci železniční stanice "Brno-hlavní nádraží" v dosavadní poloze podél ulice Nádražní" ani odhad nákladů města na realizaci "všech kroků v samostatné působnosti s cílem prosadit, aby se nejlepší řešení modernizace železniční stanice "Brno-hlavní nádraží" určilo prostřednictvím soustavy otevřených návrhových soutěží".
Mgr. Pavel Žára, tiskový mluvčí
Magistrát města Brna
Tisková zpráva Magistrátu města Brna ze dne 18. 8. 2014
ZDROJ: brno.cz
Sdílet článek na sociálních sítích