Škodovka dodala 50 nových trolejbusů do bulharské metropole Sofie
Plzeňská společnost Škoda Electric úspěšně dokončila dodávku nových kloubových
trolejbusů pro bulharské hlavní město Sofie. Firma v září expedovala poslední z
celkem padesáti plně nízkopodlažních vozidel typu Škoda 27 Tr, které si tamější
dopravní podnik objednal. ,,Představitelé zákazníka vyjádřili s dodávkami nových
trolejbusů velkou spokojenost. Během pouhých několika měsíců jsme totiž dokázali
vyrobit a dodat všech padesát osmnáctimetrových nízkopodlažních vozidel v
typických modro-žlutých barvách," říká Petr Kasenčák, vedoucí obchodního úseku
divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric. Projekt dodávek nových trolejbusů
pro hlavní město Bulharska je realizován s podporou Operačního programu
Regionální rozvoj 2007-2013 spolufinancovaného Evropskou unií prostřednictvím
Evropského fondu pro regionální rozvoj. ,,Trolejbusy jsou velmi komfortně
vybaveny. Cestující a řidiči určitě ocení výkonnou klimatizaci. Vozidla mají
navíc pomocný dieselagregát, díky kterému je trolejbus pojízdný i mimo dosah
trolejového vedení," sděluje manažerka Škody Electric Jitka Lišková. Aktuální
dodávka pro Sofii není prvním kontraktem pro bulharské hlavní město - třicet
vozů jiného typu 26Tr, slouží v hromadné dopravě bulharského hlavního města již
od roku 2010. Kromě Sofie dodává v současnosti Škoda Electric celkem sto
trolejbusů i do dalších bulharských měst - do Plevenu, Stare Zagory, Varny a
Burgasu. Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem
trolejbusů. Aby došlo k pokrytí požadavků na všechny získané zakázky, vyrábí
kolem 30 trolejbusů měsíčně. Škodovka navíc investuje do vývoje nových produktů
každoročně kolem 200 milionů Kč ročně. Jedná se o vozidla určená pro třetí
tisíciletí - například o bateriový [https://www.kamsnim.cz/browse/baterie]
elektrobus Škoda Perun (Pure Electric RUNner) nebo hybridní autobus Škoda H12.
ZDROJ: Škoda Electric
Plzeňská společnost Škoda Electric úspěšně dokončila dodávku nových kloubových trolejbusů pro bulharské hlavní město Sofie. Firma v září expedovala poslední z celkem padesáti plně nízkopodlažních vozidel typu Škoda 27 Tr, které si tamější dopravní podnik objednal.
,,Představitelé zákazníka vyjádřili s dodávkami nových trolejbusů velkou spokojenost. Během pouhých několika měsíců jsme totiž dokázali vyrobit a dodat všech padesát osmnáctimetrových nízkopodlažních vozidel v typických modro-žlutých barvách," říká Petr Kasenčák, vedoucí obchodního úseku divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.
Projekt dodávek nových trolejbusů pro hlavní město Bulharska je realizován s podporou Operačního programu Regionální rozvoj 2007-2013 spolufinancovaného Evropskou unií prostřednictvím Evropského fondu pro regionální rozvoj.
,,Trolejbusy jsou velmi komfortně vybaveny. Cestující a řidiči určitě ocení výkonnou klimatizaci. Vozidla mají navíc pomocný dieselagregát, díky kterému je trolejbus pojízdný i mimo dosah trolejového vedení," sděluje manažerka Škody Electric Jitka Lišková.
Aktuální dodávka pro Sofii není prvním kontraktem pro bulharské hlavní město - třicet vozů jiného typu 26Tr, slouží v hromadné dopravě bulharského hlavního města již od roku 2010. Kromě Sofie dodává v současnosti Škoda Electric celkem sto trolejbusů i do dalších bulharských měst - do Plevenu, Stare Zagory, Varny a Burgasu.
Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem trolejbusů. Aby došlo k pokrytí požadavků na všechny získané zakázky, vyrábí kolem 30 trolejbusů měsíčně. Škodovka navíc investuje do vývoje nových produktů každoročně kolem 200 milionů Kč ročně. Jedná se o vozidla určená pro třetí tisíciletí - například o bateriový elektrobus Škoda Perun (Pure Electric RUNner) nebo hybridní autobus Škoda H12.
ZDROJ: Škoda Electric
Sdílet článek na sociálních sítích