zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Kurýr Taxi po TickTacku zkouší další projekt - ekotaxíky upTaxi s benefity

11.02.2015
Ekologická auta
Urbánní ekologie
Kurýr Taxi po TickTacku zkouší další projekt - ekotaxíky upTaxi s benefity

Pražská taxislužba se letos opět o něco promění. Kurýr Taxi naplno rozjede projekt s českým technologickým start-upem upTaxi.

Společně vytváří flotilu ekologických vozů i systém benefitů pro zákazníky.

"Snahou je se s ekologickými auty odlišit od konkurence," říká šéf upTaxi Jan Urban. Vozový park ale není to hlavní, čím se chce nová služba odlišit. "V čem jedete a kdo vás veze, je důležité, jádro našeho byznysu je ale jinde," dodává.

Službou navíc má být slevový systém v aplikaci upTaxi. Zákazník za svou cestu dostane nabídku slev. Cílem je, aby zákazník dostal slevu na něco, co ho zajímá - oblečení, oběd nebo dovolenou -, a vnímal to jako úsporu. Zároveň daný obchod, hotel či restaurace získá nového zákazníka. "Odměny pasažérům jsou naším hlavním byznysem, ne taxi," popisuje Urban.

Zatímco zákazník bude jezdit a slevy využívat, firma se bude snažit o něm získat co nejvíce dat, aby mu mohla nabídnout nejrelevantnější výhody - aby z nich mohl těžit jak spokojený zákazník, tak upTaxi formou provize z uplatněné slevy.

I když je Kurýr Taxi nenápadná pražská taxislužba, právě tato firma stála za projektem TickTack, kterou pod svá křídla později převzala skupina Student Agency Radima Jančury. Spolupráce s upTaxi je tak dalším projektem tohoto dispečinku ve snaze přijít na trh s něčím novým.

Technologická firma upTaxi vyvinula aplikaci podobnou systému Uber, přes kterou jde taxi objednat. Spolupracuje ale exkluzivně pouze s dispečinkem Kurýr Taxi a nestojí mimo jako například konkurenční služba Liftago.

V provozu jsou v rámci projektu dvě desítky hybridních kombíků Toyota Auris, letos jich má přibýt minimálně dalších třicet. Zatímco nyní se tedy ještě zákazníkovi může stát, že pro něj přijede obyčejné auto z flotily Kurýr Taxi nebo si na svůj vůz bude muset počkat, v budoucnu by to měl být výhradně hybridní nebo elektrický vůz. K hybridním Toyotám by totiž do budoucna mohly přibýt i ryze elektrické vozy. Firma uvažuje například o BMW i3. Těch se mělo už dvacet objevit na jaře v provozu. Smlouva o jejich nákupu ale zatím podepsaná není.

Vozy by zatím měly být značeny jako Kurýr Taxi i jako upTaxi. Do budoucna je ale v plánu - pokud bude většina objednávek tvořena přes aplikaci - zavedení upTaxi jako samostatné značky.

Kurýr Taxi pro hybridní flotilu dál hledá řidiče. Ti by měli platit 16 300 korun měsíčně za auto a dalších sedm tisíc měsíčně pak za služby dispečinku. Vůz by měl být každých 27 měsíců nový. Lákat by měla nižší spotřeba hybridů, které v městském provozu nejlépe využijí provoz na elektřinu.

Česko má být první zemí, kde se upTaxi chce uchytit a otestovat svůj systém. V jednání je ale i smlouva s dublinskou taxislužbou. Tam by se systémem upTaxi mohlo jezdit až tisíc vozů. Vše je ale zatím pouze v jednání. "Ladí se podoba smlouvy," přibližuje Urban.

UpTaxi vznikla v české pobočce startupového akcelerátoru Wayra. Ten podporovala španělská Telefónica, která ale své aktivity v Česku kvůli prodeji operátora O2 skupině PPF ukončuje a další projekty v zemi už podporovat nebude.

50 vozů
ve flotile Kurýr Taxi by mělo mít letos hybridní pohon, další vozy mohou být čistě elektrické.

AUTOR: Roman Šitner
AUTOR-WEB: www.ihned.cz

Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí