zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Premiér Sobotka podporuje prodloužení Baťova kanálu do Hodonína

04.03.2015
Vodní cesty
Premiér Sobotka podporuje prodloužení Baťova kanálu do Hodonína

Předseda vlády Bohuslav Sobotka (ČSSD) se dnes při návštěvě Hodonína vyslovil pro prodloužení Baťova kanálu až do centra Hodonína. Podle něj by to významně podpořilo cestovní ruch. Na prodloužení jsou potřeba dvě fáze prací. Baťův kanál vede z Otrokovic do slovenské Skalice. Délka trasy je 53 kilometrů. Současně se lidé mohou plavit z okraje Hodonína do Rohatce, avšak tento říční úsek není dosud s Baťovým kanálem propojený. Oba úseky by na sebe v první fázi měly navázat v roce 2018 vznikem potřebných plavebních komor, což bude stát zhruba 150 milionů korun. Tím by se stávající trať prodloužila zhruba o deset kilometrů.

O rok později by pak mohla ve druhé fázi začít samotná výstavba plavební komory a přístavu na slepém ramenu ve středu města, což by trať podle ředitele Baťova kanálu Vojtěcha Bártka prodloužilo o další stovky metrů. Díky tomu by se lidé dostali až do samotného centra po vodě. Náklady této stavební části však Bártek nechtěl odhadovat a je na ně podle něj příliš brzy.

"Jsem přesvědčený, že revitalizace Baťova kanálu v minulých letech byla dobrým projektem. Stojí za to, aby se dalo dopravit až do centra Hodonína. Podpořilo by to cestovní ruch a vznikla by nová pracovní místa v regionu, který má velké problémy s nezaměstnaností," zdůraznil Sobotka.

Cestovní ruch považuje starostka Milana Grauová (ANO) už od zvolení za jednu z priorit. "Jsme rádi, že předseda vlády má zájem o naše problémy. Když projekty podporuje, bude pro nás o to snadnější jejich řešení," uvedla Grauová. Od prodloužení Baťova kanálu si stejně jako Sobotka slibuje zvýšení pracovních možností. "Na cestovní ruch navážou podnikatelské aktivity a také společenský život," dodala Grauová.

Zatím není jasné, kdy by se lidé z centra Hodonína mohli lodí dostat do některého z dalších přístavů například v Petrově, Veselí nad Moravou nebo až na konečnou na opačné straně v Otrokovicích. "Termín se dá těžko odhadovat. Přestože jsou všude přístavy, scházejí plavební komory, které cestu po vodě propojí," dodal ředitel Baťova kanálu Bártek.

Zdroj: ČTK

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí