zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Plug-in Golf GTE má českou cenu: stojí přes milion

31.01.2016
Ekologická auta
Plug-in Golf GTE má českou cenu: stojí přes milion

Pod tíhou emisního skandálu vyhlásila automobilka Volkswagen změnu strategie, v jejímž rámci se bude odklánět od dieselových agregátů k plug-in hybridům a elektromobilům. V této oblasti má už dnes co nabídnout, ale jak ukazuje právě zveřejněná česká cena Golfu GTE, což je plug-in hybrid s dojezdem v čistě elektrickém režimu až 50 km, právě cena bude zatím překážkou masovějšímu rozšíření aut této koncepce. Populární kompakt má totiž v ceníku uvedenu částku přes milion korun. Konkrétně 1 009 900 Kč.

Na druhou stranu je třeba zdůraznit, že vedle elektrického pohonu je Golf GTE také bohatě vybaven a svou výkonností nezklame ani náročného řidiče. Základem jeho hybridní soustavy je totiž zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který doplňuje elektromotor o výkonu 75 kW (102 k). Hnací síla soustavy je na kola přenášena prostřednictvím speciálně vyvinuté šestistupňové převodovky DSG s trojitou spojkou. V případě volby dynamického jízdního modu má řidič k dispozici maximální výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 350 N.m. To umožní dosáhnout nejvyšší rychlosti 222 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy. Samotný elektropohon funguje do rychlosti 130 km/h, kapacita lithium-iontového akumulátoru je 8,7 kWh, což by za ideálních podmínek mělo postačit k ujetí 50 km. V praxi se dá očekávat spíše 30 - 40 km podle povahy provozu a vnějších podmínek. Standardní doba nabíjení z běžné zásuvky činí 3,5 hodiny, ale lze ji přibližně o hodinu zkrátit použitím příplatkové speciální domácí nabíječky.

Kombinovaná spotřeba Golfu GTE je sice udávána hodnotou 1,5 l/100 km, nicméně u plug-in hybridů je stávající metodika měření normované spotřeby NEDC ještě nesmyslnější než u konvenčních vozů. Spotřebu silně ovlivňuje procento kilometrového proběhu ujeté na elektřinu, teoreticky by tedy mohla být spotřeba za nejpříznivějších podmínek i nulová. A spotřebu elektrické energie test NEDC neměří.

Čtyřdveřový Golf GTE je sériově vybaven mimo jiné klimatizací Climatronic, tempomatem, palubním počítačem Premium, audiosystémem Composition Media, multifunkčním volantem, paketem Světla a výhled, zadními světlomety LED a systémem CarNet e-Remote.Ten řidiči umožňuje dálkový přístup k různým funkcím automobilu. Pomocí mobilního telefonu a aplikace CarNet e-Remote lze spustit a ukončit proces nabíjení, zjistit úroveň a zbývající čas nabití a odpovídající dojezdovou vzdálenost, nastavit čas aktivování klimatizace a vyhřívání vozu, zjistit polohu zaparkovaného vozu, atd.

Zdroj: www.ifleet.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
21
8. 2017
21-25.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
MŽP ČR
22
8. 2017
22.8.2017 - Seminář, školení
Praha
SW CASEC
22
8. 2017
22.8.2017 - Seminář, školení
Mladá Boleslav
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí