Třebíč: Radnice chce nabídnout elektrokola veřejnosti jako alternativu
Obchvat je pro Třebíč prioritou. Je prakticky jedinou možností, jak ulevit dopravně přetížené Bráfově třídě. Hlavní dopravní tah prostředkem města zatěžuje místní obyvatele, a městu na atraktivitě rozhodně nepřidává.
,,Návštěvník města, který projde židovskou čtvrť, Karlovo náměstí a potom dojde k průtahu na Masarykově náměstí, se musí vyděsit. Ve špičce je tam intenzita jako na dálnici. To se musí jednoznačně vyřešit," říká vedoucí odboru dopravy a komunálních služeb třebíčské radnice Aleš Kratina.
Možná řešení jsou podle něj dvě. Vedle vybudování alternativní obchvatové komunikace ještě také ,,pozitivní působení na občany města, aby zbytečně nepoužívali své automobily". To zní na první pohled bláznivě. ,,Kdo mi má co říkat, co smím a nesmím," pobouří se určitě mnohý z nás. Na příkladech z okolních zemí je ale zřejmé, že vzdát se alespoň někdy svého vozu a zvolit jiný způsob dopravy nemusí být nikterak neobvyklé. Naopak.