Úterý, 23. dubna 2024

Vodafone ocenil nejlepší absolventskou práci v oblasti životního prostředí

Vodafone ocenil nejlepší absolventskou práci v oblasti životního prostředí

Klimatické změny, problematika šedé vody nebo vztah globalizace k udržitelnosti jsou témata soutěžních diplomových a bakalářských prací prvního ročníku environmentální soutěže Czech Envi Thesis. Pořádá ji Institut pro ekonomickou a ekologickou politiku při Univerzitě J. E. Purkyně v Ústí nad Labem a Vodafone jako lídr v udržitelném podnikání je jejím hlavním partnerem. Soutěž hledala nejlepší absolventskou práci v oblasti životního prostředí ze společensko-vědních oborů.

Pět finalistů z různých regionů České republiky představilo ve středu 27. listopadu své práce před širokou veřejností i před předními českými odborníky. Nejlepší absolventskou práci vybírala v Ústí nad Labem vědecká rada, ve které zasedal například bývalý ministr životního prostředí Bedřich Moldan nebo předsedkyně Komise pro hodnocení dopadů regulace při Legislativní radě vlády Jiřina Jílková. Studenti řešili například využívání šedé vody, hodnotily agrolesnictví jako účinný nástroj pro boj se suchem, sociálně marketingové kampaně proti jednorázovému plastu nebo globalizaci a její vztah k udržitelnému rozvoji.

Tři nejlepší práce si odnesly finanční výhry a od Vodafonu možnost zúčastnit se mediálního školení. To by mělo podpořit schopnost studentů efektivně komunikovat a popularizovat složitá environmentální témata. Vítězkou se stala Mgr. Kateřina Tumová (Masarykova Univerzita Brno), která se věnovala recyklaci šedé odpadní vody.

Pódiová diskuze studentů

Téma životního prostředí přišlo na přetřes i v rámci pódiové diskuse finalistů. Herec Ondřej Vetchý, který měl být hlavním hostem, se z pracovních důvodů akce nezúčastnil. Studentům ale poslal videopozdrav s prosbou, aby dělali všechno pro záchranu naší planety, na které budou vyrůstat jejich děti. Vetchý je od letošního léta ambasadorem nové komunikační kampaně Vodafonu s názvem Lidská síť. Vodafone si je vědom vlivu, který má jako firma na planetu, společnost a na mladé lidi. A právě s Ondřejem Vetchým se shoduje v oblasti hodnot, v tom, jak přistupuje ke komunitám a k životnímu prostředí.

Vodafone od roku 2011 kupuje v České republice zelenou energii a do roku 2025 tak chce snížit svou uhlíkovou stopu na polovinu. Kromě kampaní na podporu recyklace elektroodpadu a vysazování stromů se také interně přidal k iniciativě ministerstva životního prostředí #dostbyloplastu. Snižování spotřeby jednorázových plastů ve Vodafonu vedla vloni 19letá studentka Veronika Králová.

Právě sběru plastů se Ondřej Vetchý věnuje v jednom z kampaňových videí Vodafonu. Firma ho ve své reklamní kampani nevnímá jako herce, ale jako člověka, který vystupuje sám za sebe a říká to, za čím si osobně stojí. ,,Vnímám svět ve třech rovinách. První je, jak se chováme my jako lidský druh k sobě navzájem. Druhá, jak se chováme ke světu kolem nás, tedy k životnímu prostředí. A třetí, jak se chováme k jiným biologickým druhům včetně domestikovaných zvířat. A to, že někdo jako ,Vodafone poskytne prostor a platformu na tyhle věci poukazovat a bojovat za ně, považuji za cosi unikátního. Nesmírně si toho vážím. Chci poděkovat nejen Vodafonu, ale všem firmám, které tahle uvažují a pro které není primárně nejdůležitější jen zisk," zdůvodňuje Ondřej Vetchý své zapojení do kampaně Vodafonu.

Diskuzi se studenty v Ústí moderovala Viktorie Tenzerová, která působí ve Vodafonu jako konzultantka pro oblast životního prostředí v týmu udržitelného podnikání. ,,Věříme, že naše budoucnost vzniká už na středních či vysokých školách a také v to, že mladí lidé, kteří se o planetu zajímají už ve svých absolventských pracích, budou v těchto aktivitách pokračovat," vysvětluje Tenzerová.

O budoucnosti planety se v Ústí nad Labem nebude diskutovat jen mezi studenty. Na vyhlášení výsledků soutěže navazuje 28. listopadu setkání Platformy pro zelenou a modrou infrastrukturu, kde za Vodafone vystoupí specialistka pro oblast internetu věcí (IoT) Pavlína Zemanová. Tato akce spadá do projektu SMART CITY - SMART REGION - SMART COMMUNITY a přináší komplexní pohled na vytváření kvalitní infrastruktury pro život člověka a poskytování kvalitních veřejných služeb s návazností na společenské výzvy.

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů