zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Vídeň opět přispěje na nákup nákladních kol až 1000 eur

01.03.2020
Ekostyl
Doprava
Urbánní ekologie
Vídeň opět přispěje na nákup nákladních kol až 1000 eur

Po úspěchu dotačního programu z roku 2017 vyčlenila Vídeň na podporu nákupu nákladních kol dalších 300 000 eur. Vídeňané mohou získat až 800 eur a na elektrokola dokonce až 1000 eur. Zvláštní podporu získají i firmy. Nákladní kola mají přispět ke snížení emisí a ulehčit vídeňským ulicím.

Když Vídeň před třemi roky poprvé přispěla obyvatelům města na nákup nákladních kol, setkala se iniciativa s úspěchem. V ulicích Vídně se objevilo 322 nových transportních bicyklů. Podporu nejčastěji využily rodiny s dětmi.

Balíček 300 000 eur

S finanční podporou města může počítat i ten, kdo si pořídí nové cargokolo letos. Refundovat se bude maximálně polovina nákupní ceny. U běžných kol nejvýše do 800 eur, držitelé kol s elektromotorem získají až tisícovku. Podmínkou je, že alespoň dva roky zůstane kolo v rukou majitele. Na podporu město vyčlenilo celkem 300 000 eur.

Další samostatný balíček mohou využít i firmy a organizace. Těm Vídeň přispívá na pořízení elektrokol s nosností přes 40 kilogramů nákladu a případné speciální úpravy a dovybavení bicyklů. Podmínkou je sídlo ve Vídni a nabíjení energií z obnovitelných zdrojů.

Sdílená cargokola

Vídeň navíc nakoupí i desítku sdílených nákladních kol, která si lze zdarma vypůjčit. Těchto tzv. Grätzlräder, jak je ve Vídni nazývají, bylo doposud v rakouské metropoli jedenáct, flotila se nyní rozroste na 21 kusů. Sdílená cargokola lze předem rezervovat na webu www.graetzlrad.wien.

Kolo pro každý den

,,Nákladní kola jsou kola s přidanou hodnotou, která se mohou hodit každý den. Uvezou týdenní velký nákup, vybavení na výlet za koupáním, ale i děti," popisuje výhody cargokol Martin Blum z vídeňské agentury pro udržitelnou mobilitu. Podobně mluví i radní pro dopravu Birgit Hebein, podle které cargokola nabízejí alternativu k jízdě automobilem a přispívají ke snížení emisí, a jejich podpora je proto logickým krokem. Cílem Vídně je snížit do roku 2030 podíl automobilové dopravy pod 15 %.

Foto: (C) Fahrrad Wien / Wolfgang Zajc

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí