Pátek, 19. dubna 2024

Green marketing a reklamní předměty 1: Přírodní materiály

Různé dárkové předměty jsou velmi oblíbeným a účinným marketingovým nástrojem. Jak je to ale s jejich ekologickými dopady? 

Green marketing a reklamní předměty 1: Přírodní materiály

Dá se s reklamními dárečky naplánovat ekologicky šetrná kampaň? Určitě to lze. Navíc to není zdaleka tak těžké, jak by se mohlo na první pohled zdát. Stejně jako v jiných odvětvích i zde se dá přistupovat k věci odpovědně.

Reklamní předměty nemusí být jenom drobnosti, které se hromadí v šuplíku, ale mohou nám kromě propagace vlastní značky pomoct rozvíjet firemní politiku green marketingu. Případně podpořit odpovědnější chování nebo podporovat environmentální myšlenky.

Přistupovat k reklamním kampaním ,,zeleně" často nemusí být nákladnější či složitější než k jakékoliv jiné kampani. V rámci seriálu Green marketing a reklamní předměty vás provedeme různými tipy, na které se můžete zaměřit při plánování udržitelnějších kampaní.

Přírodní materiály.

První doporučení asi málokoho překvapí. Snažte se vhodným výběrem upřednostnit přírodní materiály. V současnosti je nabídka reklamních předmětů natolik široká, že si můžete vybrat reklamní dárky vyrobené prakticky z jakéhokoliv materiálu. Proč se tak nezaměřit na přírodní materiály, které se snadno recyklují a mají nižší dopad na životní prostředí?

Velká výhoda je, že se ve velké většině jedná o materiály z obnovitelných zdrojů. Můžeme uvést třeba bambus, který se používá pro vše od klíčenek až po hudební nástroje. Dalším zajímavým materiálem je organická bavlna, se kterou dosáhnete mnohem lepších vlastností reklamního a firemního textilu, než je tomu například u polyesteru.

Při výběru si zkuste pokládat otázky typu: Používají se pro tento výrobek materiály z obnovitelných zdrojů? Co je potřeba pro jeho výrobu? Zanechá za sebou tento materiál citelnou stopu v budoucnu? Lze tento materiál snadno recyklovat? Je vůbec recyklovatelný?

Případně si můžete zjednodušit život a soustředit se na jednoduchý rozdíl syntetický x přírodní (případně organický). Vyhýbejte se rovněž většímu množství plastů. Rozhodněte se pro papírovou reklamní tašku místo igelitové, zvolte dřevěná těla propisek místo plastových, svá trička zvolte z organického materiálu atd.

Většinu těchto doporučení můžete dodržovat i v normálním životě. Obecně je dobré snažit se přemýšlet nad vlastní spotřebou a snažit se vyhýbat jednorázovým výrobkům a platům, když existují lepší alternativy.

Výrobci reklamních předmětů se stejně jako ostatní odvětví začínají přizpůsobovat tomuto trendu. Rozhodně je tak z čeho vybírat. Můžete zde vidět i pěkný příklad toho, jak odlišné spotřebitelské chování mění nabídku. Rostoucí poptávce po ekologicky udržitelnějších řešeních se velké společnosti rychle přizpůsobují. Můžeme se tak do budoucna určitě těšit na další zlepšování výrobků a designů směrem k udržitelné výrobě.

Zaujalo vás téma zeleného marketingu? Přečtěte si celý článek o green marketingu a reklamních předmětech na https://www.jiroutreklamnipredmety.com/green-marketing-tipy-a-38-ag-2/

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů