Úterý, 23. dubna 2024

Maximální bezpečnost: Elektromobily značky ŠKODA jsou stejně bezpečné jako modely se spalovacím motorem

Maximální bezpečnost: Elektromobily značky ŠKODA jsou stejně bezpečné jako modely se spalovacím motorem

Již při vývoji elektromobilů ŠKODA iV přijímají inženýři ŠKODA AUTO rozsáhlá opatření, aby vozy poskytovaly maximální bezpečnost i v případě nehody. Přitom se klade mimořádný důraz na montáž nárazuvzdorné vysokonapěťové baterie a na ochranu před elektrickým přetížením. Elektromobily jsou tak v případě nehody stejně bezpečné jako vozy se spalovacím motorem.

Moderní elektromobily chrání své pasažéry v případě nehody stejně účinně a komplexně jako vozidla se spalovacím motorem. Dokazuje to i model ŠKODA ENYAQ iV, který nedávno pokračoval v sérii špičkových výsledků vozů ŠKODA s nejvyšším počtem pěti hvězdiček v testu Euro NCAP. Pokud jde o ochranu dospělých cestujících a dětí, dosáhlo toto čistě elektrické SUV doposud absolutně nejlepšího výsledku v evropském referenčním testu bezpečnosti. Dobře chráněná vysokonapěťová baterie modelu ENYAQ iV nepředstavuje žádné zvýšené riziko. To potvrzují i nezávislé studie odborníků na dopravní nehody a expertů v oblasti protipožární ochrany: Elektrická vozidla jsou z hlediska bezpečnosti při nehodách na stejné úrovni jako modely s konvenčním spalovacím motorem.

Ideální konstrukce: Bateriový modul vozu ŠKODA ENYAQ iV uložený v podvozku odolném proti nárazu
Že by elektromobil začal po nehodě hořet, se stává velmi zřídka. Ani prudký náraz nestačí k vyvolání požáru baterie a ke vznícení bateriových článků může dojít pouze v nepravděpodobném případě poškození nebo deformace tohoto zásobníku energie. Aby se takové riziko minimalizovalo, je například akumulátor ve voze ŠKODA ENYAQ iV bezpečně uložen v podvozku odolném proti nárazu. Samotné moduly jsou uloženy ve stabilním, zpravidla vodotěsném pouzdře.

Propracovaný bezpečnostní systém v případě nehody
Zvláštní pozornost vývojáři kladli na eliminaci přetížení akumulátoru. Sofistikovaná bezpečnostní technika s ochrannými relé a mnoha senzory zajišťuje, aby riziko elektrického nebo tepelného přetížení bylo minimální. Teplota, stav nabití a další parametry baterie pohonu jsou neustále monitorovány. Navíc je vysokonapěťový systém konstruován také z hlediska vlastní bezpečnosti: v případě poruchy nebo nehody se elektrické komponenty během milisekund odpojí od baterie, takže v ní již nejsou pod napětím, a cestující tak nejsou ohroženi.

Nezávislé testy, z nichž některé jdou výrazně nad rámec legislativních požadavků, prokázaly, že dobře chráněné bateriové moduly zůstaly navzdory deformaci karoserie nepoškozené a při skutečném nárazu by nedošlo ke zvýšenému nebezpečí požáru. Rovněž integrovaný systém odpojení baterie reagoval při všech testech bezpečně a spolehlivě.

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů