zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Podle Týdne platila kampaň proti spalovně Malešice rakouská firma

23.04.2002
Odpady
Podle Týdne platila kampaň proti spalovně Malešice rakouská firma


PRAHA - Kampaň ekologického hnutí Děti Země proti spuštění spalovny v Praze-Malešicích financoval podle aktuálního čísla časopis Týden nadnárodní koncern ASA provozující po Evropě skládky. Týdeník se odvolává na zjištění analytického odboru ministerstva financí. Podle nich bylo v letech 1998 a 1999 převedeno z vídeňského účtu, na který ASA skládala peníze, na konto v České republice nejméně 260.000 korun. Vlastníka konta ale nelze zjistit, jeho jméno totiž podléhá bankovnímu tajemství, uvádí Týden. Dodává, že ASA provozuje osm skládek i v ČR. Někdejší šéf kampaně Dětí Země proti spalovně Jindřich Petrlík informace Týdne odmítl. \"Kampaň jsme platili z grantu nadace Partnerství. Je ale pravda, že jsem nikdy nepátral, odkud ty peníze pocházejí, a je také pravda, že jsme se nakonec s nadací rozešli, neboť byla napojená na společnost Monsanto, která je podezřelá z používání pesticidů a genetických úprav potravin,\" cituje Týden Petrlíka. Šéf odboru ministerstva financí Karel Korynta odmítl informace Týdne komentovat s odvoláním na povinnost mlčenlivosti. Vyjádření neposkytla ani centrála společnosti ASA. Týden tvrdí, že ASA financovala kampaň, protože výstavba spaloven obecně snižuje zisky provozovatelů skládek. Spalovna, jejíž spuštění provázely protesty ekologů, pracuje v Malešicích od března 1998 a nyní údajně plní normy pro emise dioxinů. Zdroj: Týden
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí