zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Alternativní doprava nemá v Plzni zelenou

23.04.2002
Obecné
Alternativní doprava nemá v Plzni zelenou
Město Plzeň nedodržuje své platné Zásady dopravní politiky. Přes proklamovanou podporu „prostorově a ekologicky méně náročných druhů dopravy“ je při rozdělování finančních prostředků upřednostňováno budování kapacitních komunikací uvnitř města. V rámci Dnů alternativní dopravy dnes začala distribuce pohlednic, kterými mohou občané apelovat u primátora města Plzně na dodržování Zásad dopravní politiky města Plzně a zvýšení podpory alternativní dopravy. Zásady dopravní politiky města Plzně Rada města Plzně schválila 25.6.1996 Zásady dopravní politiky města Plzně, kde se v bodě 2 - Preference a vzájemné vztahy - můžeme dočíst: „V zájmu co možná nejefektivnějšího využití omezených prostorových i finančních možností města při současné minimalizaci negativních dopadů budou důsledně podporovány prostorové a ekologicky méně náročné druhy dopravy. Cílem je zachování co největšího podílu hromadné dopravy a zvýšení podílu cyklistické, eventuálně i pěší dopravy na celkovém objemu dopravy.“ Jak to však vypadá ve skutečnosti? Byla postavena několik nových kapacitních komunikací (např. ulice U Trati, Sukova, dokončuje se přemostění hlavního nádraží). Nevznikla žádná nová tramvajová nebo trolejbusová trať, vozy MHD na hlavních linkách jsou ve špičkách přetížené (vozidla jsou obsazována na více než 100 % obsaditelnosti). Zavedení integrovaného dopravního systému nepřineslo, mimo změny cen, žádné výrazné změny v hromadné dopravě (nedošlo ke zlepšení nabídky spojů, lepší návaznosti, zavedení společného informačního systém atd.). Nové cyklostezky jsou budovány v minimálním rozsahu, většinou při rekonstrukci nějaké komunikace, neexistuje ani základní funkční síť, která by spojovala centrum města s předměstími. Pěší zóna v Dominikánské ulici byla přeměněna na silnici. „Postoj magistrátu města Plzně, který na jedné straně deklaruje podporu hromadné dopravy, cyklistiky a pěší chůze a ve skutečnosti přednostně buduje magistrály pro automobily, se mi jeví jako pokrytectví,“ říká Vít Roušal, místopředseda Dětí Země a vedoucí plzeňské pobočky. „Pokud nechceme v Plzni další nárůst automobilové dopravy, je třeba začít se skutečnou podporou alternativních druhů dopravy,“ doplňuje Roušal. Hrozí indukce dopravy Pokud se nezmění přístup města k problémům vnitroměstské dopravy a dále se budou prioritně budovat nové komunikace namísto podpory šetrnějších druhů dopravy, lze očekávat vznik tzv. indukované dopravy. Indukci dopravy lze popsat jako: „vztah přímé úměry mezi kapacitou dopravní infrastruktury a objemem dopravy. Čím více prostoru danému druhu dopravy poskytneme, tím větší bude jeho podíl. Jinými slovy, každá nová silnice má potenciál přitahovat automobilovou dopravu a zvyšovat po ní poptávku.“ Zdroj: Tisková zpráva Dětí Země
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
21
8. 2017
21-25.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
24
8. 2017
24-26.8.2017 - Veletrh, výstava
Japonsko
INISOFT s.r.o.
24
8. 2017
24.8.2017 - Seminář, školení
Liberec, Centrum Babylon Liberec
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí