zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Němci podporují vodní díla na české straně Labe

09.05.2002
Voda
Příroda
Němci podporují vodní díla na české straně Labe
ROUDNICE NAD LABEM (ČIA) - Souhlas a podporu s výstavbou dvou vodních děl Malé Březno a Prostřední Žleb na dolním Labi vyjadřují němečtí dopravní experti. Uvedl to dnes pro ČIA Jindřich Zídek, ředitel závodu Dolní Labe, s. p., Povodní Labe se sídlem v Roudnici nad Labem na Litoměřicku. Zídek se v minulých dnech zúčastnil v saských Drážďanech spolu ředitelkou odboru plavby a vodních cest ministerstva dopravy Magdalénou Konvičkovou jednání o zlepšení splavnosti Labe. \"Němečtí odborníci soudí, že dva nízkoprahové jezy na české straně dolního Labe budou vhodným způsobem navazovat na opatření, která se v současnosti provádějí v Německu v souvislosti se zlepšením plavebních podmínek na úseku Labe mezi Magdeburkem a naší státní hranicí,\" řekl Zídek. Podle jeho slov jsou práce na zlepšení splavnosti Labe v Německu dokončeny zhruba ze 60 procent a mají být završeny v roce 2006. Spočívají v prohrábkách dna řeky a v budování koncentračních hrází. \"Zajistí provoz plavidel s ponorem do 140 cm od nás do Magdeburku 345 dnů v roce,\" upřesnil Zídek. Na české straně je vše zatím ve stádiu příprav. \"Výstavba jezu Prostřední Žleb má začít v roce 2003 s tím, že zabezpečí plánovanou plavební hloubku lodím do přístavu Děčín v roce 2005. Výstavba druhého jezu u Malého Března na Ústecku má skončit do roku 2007 a vyřeší splavnost Labe až k poslednímu českému jezu v Ústí nad Labem - Střekově,\" řekl Zídek. Podle jeho slov má být německá veřejnost, novináři i politici informováni o problematice splavnosti Labe tento týden na velkém shromáždění v Drážďanech. Shromáždění se zúčastní i česká strana. Nesouhlas s výstavbou jezů na dolním Labi vyjádřilo již dříve Ministerstvo životního prostředí. Ministr Miloš Kužvart požaduje, aby bylo zachováno současné koryto řeky s vzácnými ekosystémy. Navrhuje, aby se přizpůsobily lodě řece a využila se nízkoponorná zadokolesová plavidla. S takovou myšlenkou přišli podle Zídka v minulosti i němečtí odborníci. Po zvážení všech okolností však byla zavržena jako technicky i ekonomicky nevyhovující. \"Místo toho, aby Ministerstvo životního prostředí podpořilo ekologický i ekonomicky výhodnou lodní dopravu, povolilo výstavbu dálnice přes České Středohoří. Tím dalo najevo, že preferuje kamionovou přepravu zboží. Současně ne zcela objektivními informacemi poškozuje vodní dopravu,\" uzavřel Zídek.
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
21
7. 2017
21-22.7.2017 - Přednáška, diskuse
Praha 6, FTVS UK a Divoká Šárka
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí