Středa, 24. dubna 2024

Němci podporují vodní díla na české straně Labe

Němci podporují vodní díla na české straně Labe
ROUDNICE NAD LABEM (ČIA) - Souhlas a podporu s výstavbou dvou vodních děl Malé Březno a Prostřední Žleb na dolním Labi vyjadřují němečtí dopravní experti. Uvedl to dnes pro ČIA Jindřich Zídek, ředitel závodu Dolní Labe, s. p., Povodní Labe se sídlem v Roudnici nad Labem na Litoměřicku. Zídek se v minulých dnech zúčastnil v saských Drážďanech spolu ředitelkou odboru plavby a vodních cest ministerstva dopravy Magdalénou Konvičkovou jednání o zlepšení splavnosti Labe. \"Němečtí odborníci soudí, že dva nízkoprahové jezy na české straně dolního Labe budou vhodným způsobem navazovat na opatření, která se v současnosti provádějí v Německu v souvislosti se zlepšením plavebních podmínek na úseku Labe mezi Magdeburkem a naší státní hranicí,\" řekl Zídek. Podle jeho slov jsou práce na zlepšení splavnosti Labe v Německu dokončeny zhruba ze 60 procent a mají být završeny v roce 2006. Spočívají v prohrábkách dna řeky a v budování koncentračních hrází. \"Zajistí provoz plavidel s ponorem do 140 cm od nás do Magdeburku 345 dnů v roce,\" upřesnil Zídek. Na české straně je vše zatím ve stádiu příprav. \"Výstavba jezu Prostřední Žleb má začít v roce 2003 s tím, že zabezpečí plánovanou plavební hloubku lodím do přístavu Děčín v roce 2005. Výstavba druhého jezu u Malého Března na Ústecku má skončit do roku 2007 a vyřeší splavnost Labe až k poslednímu českému jezu v Ústí nad Labem - Střekově,\" řekl Zídek. Podle jeho slov má být německá veřejnost, novináři i politici informováni o problematice splavnosti Labe tento týden na velkém shromáždění v Drážďanech. Shromáždění se zúčastní i česká strana. Nesouhlas s výstavbou jezů na dolním Labi vyjádřilo již dříve Ministerstvo životního prostředí. Ministr Miloš Kužvart požaduje, aby bylo zachováno současné koryto řeky s vzácnými ekosystémy. Navrhuje, aby se přizpůsobily lodě řece a využila se nízkoponorná zadokolesová plavidla. S takovou myšlenkou přišli podle Zídka v minulosti i němečtí odborníci. Po zvážení všech okolností však byla zavržena jako technicky i ekonomicky nevyhovující. \"Místo toho, aby Ministerstvo životního prostředí podpořilo ekologický i ekonomicky výhodnou lodní dopravu, povolilo výstavbu dálnice přes České Středohoří. Tím dalo najevo, že preferuje kamionovou přepravu zboží. Současně ne zcela objektivními informacemi poškozuje vodní dopravu,\" uzavřel Zídek.
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů