Pátek, 29. března 2024

Kužvart prosadil sezónní zákaz motorových plavidel na vodách

Spor o provoz motorových člunů a skútrů na vodních nádržích a tocích se po vleklých neshodách ministerstva životního prostředí a ministerstva dopravy dostal až na program středečního výjezdního zasedání vlády v Českých Budějovicích. Znesváření ministři Miloš Kužvart a Jaromír Schling předvedli bouřlivou debatu, z které vítězně vyšel Kužvart.
Kužvart prosadil sezónní zákaz motorových plavidel na vodách
ČESKÉ BUDĚJOVICE 22. května -- Kužvartovi se totiž podařilo po předchozích neúspěších prosadit sezónní zákaz provozu motorových plavidel na vodních nádržích a tocích. Soukromé motorové čluny a motorové skútry nebudou smět přes léto jezdit například na vodních nádržích Orlík a Slapy. Vláda schválila vyhlášku o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na nichž je plavba plavidel se spalovacími motory zakázána. Předpis zakazuje používat motorové čluny a skútry na stanovených vodních tocích a nádržích každoročně od 15. června do 15. září. Nespokojený Schling Zatímco Miloš Kužvart mohl být spokojen, ministr dopravy Schling neskrýval svůj nesouhlas a vládní rozhodnutí pro ČTK komentoval slovy: \"Je to špatné řešení a myslím si, že nebude mít dlouhý život.\" Ministerstvo dopravy navrhovalo omezení provozu plavidel se spalovacími motory vždy od 12:00 do 14:00 hodin, celou neděli, mimo vytyčené trasy. Rychlost měla být omezena jen na 25 km/hod, přičemž vyšší rychlost by byla možná po schválení žádosti ministerstvem dopravy. Podpora pro Kužvarta Výsledek hlasování o zmíněné vyhlášce svědčí o tom, že se Kužvartovi podařilo přesvědčit a na svou stranu získat více ministrů než Schling. Na jeho podporu již dříve vystoupil například místopředseda vlády Vladimír Špidla, podle jehož názoru motorové čluny na Orlík a Slapy nepatří. \"Ohrožují na životech plavce, způsobují nadměrný hluk,\" zdůraznil Špidla před časem v rozhovoru pro Právo. Ale i on dodal své ale. \"Ministr dopravy Jaromír Schling má pravdu v tom, že Slapy i Orlík patří podle zákona mezi vodní cesty, a to provoz motorových člunů umožňuje. Bylo by dobré udělat novelu zákona, aby byly tyto přehrady z vodních cest vyjmuty,\" dodal Špidla. Pro novelu vodního zákona ve stejném duchu se vyslovil i Pavel Rychetský. Připravit a prosadit novelu by ale trvalo zřejmě příliš dlouho, vyhláška však má platit už v této letní sezóně. Zdroj: www.flashnews.cz
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů