Směrnice 2002/30/EC týkající se omezení hluku z letišť
Směrnice, která ustanovuje pravidla a postupy týkající se zavedení provozních
omezení hluku, byla schválena Radou a Parlamentem 26.3.2002, v Úředním věstníku
byla zveřejněna 28.3.2002 (OJ L 85/02). Směrnice nahrazuje Nařízení Komise
925/1999 o registraci a provozu určitých typů letadel. Směrnice umožňuje
členským státům provádět hlukové posouzení na základě situace jednotlivých
letišť. Opatření jsou založena na skutečných emisních hodnotách (ne konstrukci
letadel) a berou v úvahu geografické a regionální rozdíly. Požaduje, aby hluk v
okolí letišť byl posuzován ve třech krocích: 1) současná situace; 2)
pravděpodobná situace během 5-10 let, jestliže nebudou přijata žádná opatření k
omezení hluku; 3) pravděpodobné účinky potenciálních opatření a omezení.
Směrnice se nevztahuje na letiště s méně než 50 000 lety (přistání nebo start)
civilních podzvukových tryskových letadel. Vyjmenovaná městská letiště
(Berlin-Tempelhof, Stockholm Bromma, Londýn a Belfast) by měla zavést přísnější
opatření. Umožňuje desetiletou výjimku pro: „okrajově vyhovující“ (marginally
compliant) letadla registrované v rozvojových státech, jednorázový nebo
vyjímečný provoz „okrajově vyhovujících“ letadel. Komise posoudí definici
„okrajově vyhovující“ letadlo v pětiletých intervalech. Zdroj:
www.dhv4industry.cz [http://www.dhv4industry.cz]
Směrnice, která ustanovuje pravidla a postupy týkající se zavedení provozních omezení hluku, byla schválena Radou a Parlamentem 26.3.2002, v Úředním věstníku byla zveřejněna 28.3.2002 (OJ L 85/02). Směrnice nahrazuje Nařízení Komise 925/1999 o registraci a provozu určitých typů letadel.
Směrnice umožňuje členským státům provádět hlukové posouzení na základě situace jednotlivých letišť. Opatření jsou založena na skutečných emisních hodnotách (ne konstrukci letadel) a berou v úvahu geografické a regionální rozdíly. Požaduje, aby hluk v okolí letišť byl posuzován ve třech krocích: 1) současná situace; 2) pravděpodobná situace během 5-10 let, jestliže nebudou přijata žádná opatření k omezení hluku; 3) pravděpodobné účinky potenciálních opatření a omezení. Směrnice se nevztahuje na letiště s méně než 50 000 lety (přistání nebo start) civilních podzvukových tryskových letadel. Vyjmenovaná městská letiště (Berlin-Tempelhof, Stockholm Bromma, Londýn a Belfast) by měla zavést přísnější opatření. Umožňuje desetiletou výjimku pro: „okrajově vyhovující“ (marginally compliant) letadla registrované v rozvojových státech, jednorázový nebo vyjímečný provoz „okrajově vyhovujících“ letadel. Komise posoudí definici „okrajově vyhovující“ letadlo v pětiletých intervalech.
Zdroj: www.dhv4industry.cz
Sdílet článek na sociálních sítích