Rejdaři i Povodí Labe čekají na rozhodnutí o jezech
ROUDNICE NAD LABEM (ČIA) - Rozhodnutí o plánovaném zahájení výstavby dvou
nízkoprahových jezů na dolním Labi v Ústeckém kraji musí učinit nová vláda. \"Na
verdikt nové vlády čekají netrpělivě nejen rejdaři z Děčína, ale i ústečtí
krajští zastupitelé, velké průmyslové a stavební firmy i náš státní podnik,\"
uvedl dnes pro ČIA ředitel závodu Povodí Labe, s. p., v Roudnici nad Labem
Jindřich Zídek. Jak Zídek dále řekl, nesouhlasným stanoviskem ministerstva
životního prostředí z letošního března \"byli nemile překvapeni\". Projekt
zlepšení splavnosti Labe MDS-99 přitom připravovali přední čeští experti na
vodní dopravu, vodohospodáři i ekologové. Podle Zídka projekt respektuje
stanoviska ochrany přírody na zachování hladiny řeky v přírodovědně významných
úsecích Labe kolem Svádova a Nebočad i jinde. Náklady na dvě vodní díla na
dolním Labi u Malého Března a Prostředního Žlebu mají činit zhruba 6,4 miliardy
korun. Z toho 132 milionů korun je plánováno na ekologická opatření. Výstavba
jezů pro další plnosplavnost řeky je zcela nezbytná. Sousední Německo podle
Zídka systematicky zlepšuje plavební podmínky na Labi od roku 1992 od státní
hranice s Českou republikou po Magdeburg. Cílem německé strany je dosáhnout do
roku 2006 ponoru lodí 140 cm při přirozeném průtoku řeky v průměrném roce po
dobu 345 dnů. Česká republika podepsala v roce 1997 dohodu o hlavních vodních
vnitrozemských cestách mezinárodního významu. Z dohody pro nás vyplývá povinnost
zlepšit plavební podmínky na Labi od Ústí nad Labem na hranici s Německem.
ROUDNICE NAD LABEM (ČIA) - Rozhodnutí o plánovaném zahájení výstavby dvou nízkoprahových jezů na dolním Labi v Ústeckém kraji musí učinit nová vláda. \"Na verdikt nové vlády čekají netrpělivě nejen rejdaři z Děčína, ale i ústečtí krajští zastupitelé, velké průmyslové a stavební firmy i náš státní podnik,\" uvedl dnes pro ČIA ředitel závodu Povodí Labe, s. p., v Roudnici nad Labem Jindřich Zídek.
Jak Zídek dále řekl, nesouhlasným stanoviskem ministerstva životního prostředí z letošního března \"byli nemile překvapeni\". Projekt zlepšení splavnosti Labe MDS-99 přitom připravovali přední čeští experti na vodní dopravu, vodohospodáři i ekologové. Podle Zídka projekt respektuje stanoviska ochrany přírody na zachování hladiny řeky v přírodovědně významných úsecích Labe kolem Svádova a Nebočad i jinde.
Náklady na dvě vodní díla na dolním Labi u Malého Března a Prostředního Žlebu mají činit zhruba 6,4 miliardy korun. Z toho 132 milionů korun je plánováno na ekologická opatření. Výstavba jezů pro další plnosplavnost řeky je zcela nezbytná. Sousední Německo podle Zídka systematicky zlepšuje plavební podmínky na Labi od roku 1992 od státní hranice s Českou republikou po Magdeburg. Cílem německé strany je dosáhnout do roku 2006 ponoru lodí 140 cm při přirozeném průtoku řeky v průměrném roce po dobu 345 dnů.
Česká republika podepsala v roce 1997 dohodu o hlavních vodních vnitrozemských cestách mezinárodního významu. Z dohody pro nás vyplývá povinnost zlepšit plavební podmínky na Labi od Ústí nad Labem na hranici s Německem.
Sdílet článek na sociálních sítích