Mitsubishi - řešení pro PET láhve
S originálním řešením jak recyklovat prázdné PET láhve přišla automobilka
Mitsubishi Motors. Ve spolupráci s chemickým koncernem Toyoda Gosei Co. Ltd.a
společností Toyobo Co. Ltd. vyvinula novou technologii, která umožňuje používat
recyklované polymery z PET lahví k výrobě ochranných krytů motorů pro vozy
Mitsubishi. V Japonsku, podobně jako v jiných vyspělých zemích, je recyklace
nevratných PET lahví, používaných zejména jako obaly pro nealkoholické nápoje,
jedním z nejvážnějších ekologických problémů. Vloni vyrobili v zemi
vycházejícího slunce 327 tisíc tun PET lahví a z tohoto množství se podařilo
recyklovat pouhých 18%. Tato čísla mimo jiné přiměla japonské zákonodárce k
přijetí poměrně přísného zákona o recyklaci obalů, který vstoupil v platnost 1.
dubna 2000. Dosud se recyklované lahve využívaly zejména v textilní
[https://www.kamsnim.cz/categories/textil] výrobě (nejznámější je vynikající
termoizolační materiál označovaný jako fleece). Automobilka Mitsubishi používá
už několik let rovněž recyklovaný polyetylén tereftalát (PET) k výrobě
textilních materiálů na podlahy automobilů i na obložení stropu. Využití tohoto
materiálu k výrobě tepelně namáhaných krytů spalovacích motorů však otevírá nové
možnosti. Přestože na výrobu jednoho krytu je potřeba ekvivalent suroviny
rovnající se asi 22 půllitrovým lahvím od Coly, jde o další pokrok na cestě za
ekologicky šetrným automobilovým průmyslem. Zdroj: www.petrecycling.cz
[http://www.petrecycling.cz]
S originálním řešením jak recyklovat prázdné PET láhve přišla automobilka Mitsubishi Motors. Ve spolupráci s chemickým koncernem Toyoda Gosei Co. Ltd.a společností Toyobo Co. Ltd. vyvinula novou technologii, která umožňuje používat recyklované polymery z PET lahví k výrobě ochranných krytů motorů pro vozy Mitsubishi.
V Japonsku, podobně jako v jiných vyspělých zemích, je recyklace nevratných PET lahví, používaných zejména jako obaly pro nealkoholické nápoje, jedním z nejvážnějších ekologických problémů. Vloni vyrobili v zemi vycházejícího slunce 327 tisíc tun PET lahví a z tohoto množství se podařilo recyklovat pouhých 18%. Tato čísla mimo jiné přiměla japonské zákonodárce k přijetí poměrně přísného zákona o recyklaci obalů, který vstoupil v platnost 1. dubna 2000.
Dosud se recyklované lahve využívaly zejména v textilní výrobě (nejznámější je vynikající termoizolační materiál označovaný jako fleece). Automobilka Mitsubishi používá už několik let rovněž recyklovaný polyetylén tereftalát (PET) k výrobě textilních materiálů na podlahy automobilů i na obložení stropu. Využití tohoto materiálu k výrobě tepelně namáhaných krytů spalovacích motorů však otevírá nové možnosti. Přestože na výrobu jednoho krytu je potřeba ekvivalent suroviny rovnající se asi 22 půllitrovým lahvím od Coly, jde o další pokrok na cestě za ekologicky šetrným automobilovým průmyslem.
Zdroj: www.petrecycling.cz
Sdílet článek na sociálních sítích