zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Město už nechce platit parkovné za autovraky

10.10.2002
Odpady
Město už nechce platit parkovné za autovraky
Chomutov - Hned na dvou frontách rozehrála chomutovská radnice jednání o možnostech likvidace autovraků, za jejichž parkování musí ročně platit nemalé částky. Jedna z možností vede cestou sešrotování, druhá zbavuje autovrak jeho odpadově nebezpečných částí. V současné době využívá město k uskladnění autovraků parkoviště v Kosmově ulici, které bylo původně budované jako hlídané. \"Místo provozuschopných aut jsou zde ale uskladněny jejich vraky, které nemáme kam umístit,\" uvádí tisková mluvčí radnice Michaela Lehnertová. \"Autovraky tu stojí až do doby, než se o ně přihlásí jejich majitelé, což může být několik měsíců i let.\" Pokud je vozidlo nalezené při blokovém čištění ulic či městskou policií bez motoru a pneumatik, lze ho po dvou měsících zlikvidovat a odpad nabídnout sběrným surovinám, v opačném případě se čeká až dva roky, zda se nenajde jeho majitel. Parkoviště má navíc v pronájmu společnost Parex, jíž musí město každoročně platit nemalé finanční částky. Umístění jednoho autovraku vyjde město na stovku měsíčně. \"Jen za loňský rok jsme zde odstavili šestadvacet vraků a za parkovné zaplatili přes 26 tisíc korun,\" uvádí jako příklad Lehnertová. Teď se před radnicí rýsují dvě možnosti, jak se zbavit obou palčivých problémů, tedy autovraků a parkovného za ně. \"Odbor životního prostředí, dopravy a služeb se za město zúčastnil ukázky v rámci pilotního projektu likvidace autovraků kladenské společnosti Sunex,\" nastínila první jednání mluvčí radnice. \"Naši pracovníci tak mohli na vlastní oči vidět, jak je možné zlikvidovat během jedné minuty vůz i velikosti Fordu Tranzit.\" Odpad, který z likvidace vzejde, je podle Lehnertové možné druhotně využít. Další jednání pak radnice vede s firmou Kovošrot Děčín, a. s. \"Ta vlastní celokrajsky ojedinělou mobilní kontejnerovou technologii, která přemění autovrak z kategorie nebezpečných odpadů na takzvaný odpad ostatní.\" V praxi to znamená, že se z vozidla odstraní všechny provozní kapaliny, jako jsou například olejová náplň či brzdová kapalina. O obou možnostech teď diskutuje zmíněný odbor městského úřadu s Technickými službami města Chomutova. Podle jejich ředitele Jaroslava Hladíka budou hrát velkou roli také ekonomické ukazatele nabídek. \"Někdo za každou likvidaci platí, někdo to dělá bezplatně a další naopak zase chtějí zaplatit třeba až čtyři tisíce korun za každý vrak. Proto budeme preferovat tu volbu, která bude rozumná i ekonomicky.\" Zdroj: Deník Chomutovska
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí