Vodní dopravci kritizují státní správu
PRAHA (ČIA) - Podnikatelé ve vodní dopravě utrpěli při srpnové povodni velké
škody, které stále rostou. Vltava je pro nefunkční zdymadla stále nesplavná a
pro zanesení toku je pro plavbu uzavřeno střední Labe. Zcela zničeno bylo sedm
obchodních lodí. Škody napáchané povodní jsou podle předsedy Sekce vodní dopravy
Svazu průmyslu a vodní dopravy ČR (SVD) a ředitele Českých přístavů (ČP)
Miroslava Černého tak velké i proto, že jsou břehy Labe a Vltavy neudržované a
jejich koryta zanesená. \"Státní orgány, v jejichž kompetenci a povinnostech je
péče o rozvoj infrastruktury, nevytvářejí předpoklady pro rozvoj vodní
dopravy,\" řekl ČIA Černý po mimořádné valné hromadě SVD. Při budování
průmyslových zón či jiných zvýhodnění pro zahraniční investory se podle něho
nezadává povinnost nebo doporučení využívat vodních cest a k významným
průmyslovým lokalitám nejsou budovány průplavní kanály. \"Specializovaný
investorský útvar Ředitelství vodních cest nepostoupit nejen ve výstavbě dvou
plavebních stupňů na spodním Labi, ale bylo zrušeno i zahájené územní řízení
stupně Přelouč a tím se vzdálila možnost připojení splavného Labe v oblasti
Pardubic na labskou trať,\" kritizoval Černý. Ačkoliv má podle Černého lodní
doprava velký přínos pro životní prostředí, oproti praxi v Evropské unii nejsou
u nás realizovány podpůrné programy pro rozšíření vodní dopravy. \"Naopak,
nekompetentními rozhodnutími se povolila výstavba v záplavových územích, která v
souhrnu zvýšila hladinu řeky a umocnila povodňové škody,\" dodal Černý. Jen na
přístavech ČP způsobila povodeň škody za více než 200 milionů korun.
PRAHA (ČIA) - Podnikatelé ve vodní dopravě utrpěli při srpnové povodni velké škody, které stále rostou. Vltava je pro nefunkční zdymadla stále nesplavná a pro zanesení toku je pro plavbu uzavřeno střední Labe. Zcela zničeno bylo sedm obchodních lodí. Škody napáchané povodní jsou podle předsedy Sekce vodní dopravy Svazu průmyslu a vodní dopravy ČR (SVD) a ředitele Českých přístavů (ČP) Miroslava Černého tak velké i proto, že jsou břehy Labe a Vltavy neudržované a jejich koryta zanesená.
\"Státní orgány, v jejichž kompetenci a povinnostech je péče o rozvoj infrastruktury, nevytvářejí předpoklady pro rozvoj vodní dopravy,\" řekl ČIA Černý po mimořádné valné hromadě SVD. Při budování průmyslových zón či jiných zvýhodnění pro zahraniční investory se podle něho nezadává povinnost nebo doporučení využívat vodních cest a k významným průmyslovým lokalitám nejsou budovány průplavní kanály. \"Specializovaný investorský útvar Ředitelství vodních cest nepostoupit nejen ve výstavbě dvou plavebních stupňů na spodním Labi, ale bylo zrušeno i zahájené územní řízení stupně Přelouč a tím se vzdálila možnost připojení splavného Labe v oblasti Pardubic na labskou trať,\" kritizoval Černý.
Ačkoliv má podle Černého lodní doprava velký přínos pro životní prostředí, oproti praxi v Evropské unii nejsou u nás realizovány podpůrné programy pro rozšíření vodní dopravy. \"Naopak, nekompetentními rozhodnutími se povolila výstavba v záplavových územích, která v souhrnu zvýšila hladinu řeky a umocnila povodňové škody,\" dodal Černý. Jen na přístavech ČP způsobila povodeň škody za více než 200 milionů korun.
Sdílet článek na sociálních sítích