EU - Směrnice 2002/49/EC k environmentálnímu hluku
Směrnice byla formálně přijata 21.5.2002, v Úředním Věstníku ES byla zveřejněna
18.7.2002 (OJ L 189/02). Členské státy mají jeden rok na její transpozici.
Směrnice standardizuje způsoby měření a vyhodnocování hluku. Požaduje, aby
členské státy zavedli dva nové indikátory hluku, a to tzv. LDEN
(day/evening/night level) a LNIGHT (narušení spánku). Na základě těchto
indikátorů a společné metodiky členské státy stanoví vlastní limity emisí hluku
na národní a lokální úrovni; emisní limity v rámci celé EU nebudou stanoveny. Do
30.6.2007 zajistí členské státy zpracování hlukových map pro města s populací
nad 250 tis. obyvatel a dále pro významné silnice (více než 6 miliónů vozidel
ročně), železnice (více než 60 000 vlaků ročně) a letiště (více než 50 000 letů
ročně). Do 30.6.2012 by měly být hlukové mapy zpracovány také pro ostatní
aglomerace a hlavní silnice a železnice. Dokument dále požaduje, aby členské
státy během 6-11 let (podle velikosti aglomerace a významnosti silnic, železnic
a letišť) od nabytí účinnosti směrnice vypracovaly akční plány k řízení a
snižování vlivů hluku. Informace týkající se hlukových map, akčních plánů a
souladu se stanovenými cíly by měly být přístupné a projednávané s veřejností. Z
působnosti směrnice mohou být vyřazeny vojenská letadla a hluk z kategorie
\"vojenská činnost na vojenském území\". Komise musí předložit návrhy dceřinných
směrnic během čtyř let od nabytí účinnosti směrnice, které se budou týkat hluku
z železničních a silničních vozidel a infrastruktury, letadel, venkovních a
průmyslových zařízení, a mobilních strojů. Zdroj: DHV - www.dhv4industry.cz
[http://www.dhv4industry.cz]
Směrnice byla formálně přijata 21.5.2002, v Úředním Věstníku ES byla zveřejněna 18.7.2002 (OJ L 189/02). Členské státy mají jeden rok na její transpozici.
Směrnice standardizuje způsoby měření a vyhodnocování hluku. Požaduje, aby členské státy zavedli dva nové indikátory hluku, a to tzv. LDEN (day/evening/night level) a LNIGHT (narušení spánku). Na základě těchto indikátorů a společné metodiky členské státy stanoví vlastní limity emisí hluku na národní a lokální úrovni; emisní limity v rámci celé EU nebudou stanoveny. Do 30.6.2007 zajistí členské státy zpracování hlukových map pro města s populací nad 250 tis. obyvatel a dále pro významné silnice (více než 6 miliónů vozidel ročně), železnice (více než 60 000 vlaků ročně) a letiště (více než 50 000 letů ročně). Do 30.6.2012 by měly být hlukové mapy zpracovány také pro ostatní aglomerace a hlavní silnice a železnice. Dokument dále požaduje, aby členské státy během 6-11 let (podle velikosti aglomerace a významnosti silnic, železnic a letišť) od nabytí účinnosti směrnice vypracovaly akční plány k řízení a snižování vlivů hluku. Informace týkající se hlukových map, akčních plánů a souladu se stanovenými cíly by měly být přístupné a projednávané s veřejností. Z působnosti směrnice mohou být vyřazeny vojenská letadla a hluk z kategorie \"vojenská činnost na vojenském území\". Komise musí předložit návrhy dceřinných směrnic během čtyř let od nabytí účinnosti směrnice, které se budou týkat hluku z železničních a silničních vozidel a infrastruktury, letadel, venkovních a průmyslových zařízení, a mobilních strojů.
Zdroj: DHV - www.dhv4industry.cz
Sdílet článek na sociálních sítích