zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Zelený týden přilákal z Česka hlavně pivovary

20.01.2003
Zemědělství
Zelený týden přilákal z Česka hlavně pivovary
Výrobky ekologického zemědělství či rostoucí nabídka agroturistiky - to jsou trendy, které lze vidět na letošním prestižním agrosalónu v Berlíně. Veletrh Grüne Woche, což znamená Zelený týden, přivedl do německé metropole více než 1500 vystavovatelů z 55 zemí světa. Organizátoři předpokládají, že od uplynulého pátku do příští neděle navštíví výstavu půl miliónu lidí. Česká účast je letos nejsilnější za posledních pět let, čítá čtrnáct vystavovatelů. Nepřináší ovšem proti minulosti podstatnou změnu. \"S nadsázkou lze říci, že kdo nepije pivo, ten se v naší expozici nezastaví,\" komentuje prezident Potravinářské komory Jaroslav Camplík fakt, že tuzemské expozici opět vévodí čtyři pivovary. \"Samozřejmě nic proti tomu, že si naše pivo udržuje výbornou pověst v zahraničí. Ale na příštím ročníku, před vstupem do Evropské unie, bychom chtěli představit světu i jiné české potraviny,\" dodává Camplík. Sami pivovarníci považují svoji účast v Berlíně za přínosnou. \"Přímo na akci rozhodně nevyděláme, i když polovinu nákladů na plochu hradí Ministerstvo zemědělství. Za deset dní tu vytočíme nejméně patnáct hektolitrů, třetinku za dvě eura,\" uvedla Ivana Pirkerová z exportního oddělení Pivovaru Louny. \"Vyvážíme už asi dvanáct procent produkce, a našim distributorům v Německu samozřejmě prezentace pivovaru pomáhá,\" dodala. \"Předpokládáme, že do čtyř let pro nás bude německý trh exportní jedničkou, a předstihne tak Slovensko,\" zdůvodňuje podobně účast Pivovaru Krušovice ředitelka marketingu Hana Fenclová. Zapisovat se do povědomí spotřebitelů a testovat prodejnost zboží považuje za svůj cíl lahůdkářská firma Boneco. \"Už jsme prorazili třeba s kremžskou či francouzskou hořčicí, teď si ověřujeme zájem o staročeskou,\" konstatoval marketingový ředitel Jaroslav Filip. \"Určitě by náš stát měl v Berlíně představovat mnohem více specialit. Mohly by to být naše sýry, pardubický perník nebo cukrovinky,\" míní. \"Zvlášť před vstupem do unie by bylo dobré, aby si šance uspět na cizích trzích ověřilo co nejvíce firem,\" tvrdí Milan Knotek, obchodní ředitel společnosti Jemča, tuzemské jedničky v prodeji čajů. \"My jsme si například potvrdili, že zatímco opadá zájem o černé čaje, můžeme uspět se zeleným a ovocným,\" dodal. MEZITITULEK: Zájem o biopotraviny roste Většina českých podnikatelů ale v perspektivy ekologického zemědělství příliš nevěří. \"Je to spíš vějička na zákazníky, běžné potraviny nejsou o nic horší než bioprodukty,\" prohlásil ředitel Potravinářské komory Miroslav Koberna. Berlínský veletrh ovšem potvrzuje, že bioprodukty táhnou. A to dokonce i v pivovarnictví. Biopivo, půllitr za čtyři eura, nabízí například bavorský pivovar Hofmark. Německá ministryně zemědělství Renate Künastová se pochlubila, že v její zemi už má certifikát \"bio\" zhruba 14 tisíc výrobků. Podnikatelskou výzvou je také v Česku opomíjená agroturistika. V cenách kolem třiceti eur pro dvě osoby na den nabízejí pobyty na venkově už stovky západoevropských farmářů. ZDROJ: HN
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
21
8. 2017
21-25.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
MŽP ČR
22
8. 2017
22.8.2017 - Seminář, školení
Praha
SW CASEC
22
8. 2017
22.8.2017 - Seminář, školení
Mladá Boleslav
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí