Úředníci vrací dovezené automobily jako odpad
ÚSTÍ NAD LABEM - Pokud si občan doveze ze sousedního Německa starší automobil,
nemůže si být jist, že ho krajský úředník nepošle s vozem zpátky přes hranici s
tím, že jeho vůz je odpad. Krajský úřad totiž uplatňuje spolu s celníky při
posuzování dovezených ojetin zákona o odpadech. Z osmi posuzovaných aut v
letošním roce jich jen ústecký krajský úřad vrátil do Německa polovinu.
Označování vozů jako autovraků, které nemohou jezdit po severočeských silnicích,
vyvolalo bouři nevole mezi autodopravci a dovozci. \"Volají zaměstnancům domů a
slovně je napadají,\" potvrdil Tomáš Burian z odboru životního prostředí
Krajského úřadu v Ústí nad Labem. Útokům je vystaven i úřadem najatý soudní
znalec. Právě ten rozhoduje o tom, zda je automobil automobilem nebo odpadem.
\"Je neustále urážen dopravci,\" prohlásil Burian. Znalec posoudí, zda oprava je
nákladnější než celková hodnota vraku. \"Pokud by byla oprava drahá a navíc by
provoz ojetiny nadměrně zatížil životního prostředí, dopravce musí odvézt
automobil za hranice,\" vysvětlil Burian postup úřadu. Naposledy se do Německa
vracel autodopravce minulý týden. Paradoxní je situace v Libereckém kraji.
Způsobilost vozidel dovezených do České republiky ověřují obce s pověřenou
působností. Přitom zdejší úředníci mají kvůli reformě veřejné správy práce až
nad hlavu. \"Touto záležitostí se na Libereckém krajském úřadě žádný pracovník
přímo nezabývá,\" sdělila vedoucí odboru dopravy Stanislava Jakešová. Zavaleny
ojetinami jsou hranice. Celníci totiž pochybné autovraky
[https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] zadrží. \"Pokud dopravce se
zadržením nesouhlasí, odvolá se na krajský úřad,\" řekl mluvčí Celního
ředitelství v Ústí nad Labem Viliam Leysek. Kritéria, která ojetiny musí splnit,
aby mohly být vpuštěny do republiky, jsou velmi přísná. K napadení celníků ze
strany dopravců však podle Leyska nedochází. \"Alespoň o tom nevím,\" dodal.
Problém se dotýká i úředníků v pověřených obcích. Benevolentnost těch, kteří
vozy přihlašují, je podle Buriana nevídaná. Automobily, ohodnocené jako odpad,
nesmí úředníci přihlásit. Praxe je však jiná. \"Úředníci jsou velmi benevolentní
a auta, která jsou vyřazena jako odpad, houfně přihlašují,\" konstatoval Burian.
Bouře nevole vyvolává přísnost zákonů a krajského úřadu u autobazarů. \"U nás
jezdí čtyřicet let staré škodovky, které rozhodně emisní limity nesplňují, a
nikomu to nevadí. Přitom zájem o ojetiny ze zahraničí je velký. Na nová auta
zákazníci nemají,\" uvedl majitel duchcovského autobazaru Jiří Štěpánek. Podle
něho není důvod nepouštět přes hranice stará auta nebo vraky, které zde šikovní
automechanici dobře opraví. RADKA FIALOVÁ Zdroj: mojenoviny.cz
[http://mojenoviny.cz]
ÚSTÍ NAD LABEM - Pokud si občan doveze ze sousedního Německa starší automobil, nemůže si být jist, že ho krajský úředník nepošle s vozem zpátky přes hranici s tím, že jeho vůz je odpad.
Krajský úřad totiž uplatňuje spolu s celníky při posuzování dovezených ojetin zákona o odpadech. Z osmi posuzovaných aut v letošním roce jich jen ústecký krajský úřad vrátil do Německa polovinu.
Označování vozů jako autovraků, které nemohou jezdit po severočeských silnicích, vyvolalo bouři nevole mezi autodopravci a dovozci. \"Volají zaměstnancům domů a slovně je napadají,\" potvrdil Tomáš Burian z odboru životního prostředí Krajského úřadu v Ústí nad Labem.
Útokům je vystaven i úřadem najatý soudní znalec. Právě ten rozhoduje o tom, zda je automobil automobilem nebo odpadem. \"Je neustále urážen dopravci,\" prohlásil Burian.
Znalec posoudí, zda oprava je nákladnější než celková hodnota vraku. \"Pokud by byla oprava drahá a navíc by provoz ojetiny nadměrně zatížil životního prostředí, dopravce musí odvézt automobil za hranice,\" vysvětlil Burian postup úřadu. Naposledy se do Německa vracel autodopravce minulý týden.
Paradoxní je situace v Libereckém kraji. Způsobilost vozidel dovezených do České republiky ověřují obce s pověřenou působností. Přitom zdejší úředníci mají kvůli reformě veřejné správy práce až nad hlavu. \"Touto záležitostí se na Libereckém krajském úřadě žádný pracovník přímo nezabývá,\" sdělila vedoucí odboru dopravy Stanislava Jakešová.
Zavaleny ojetinami jsou hranice. Celníci totiž pochybné autovraky zadrží. \"Pokud dopravce se zadržením nesouhlasí, odvolá se na krajský úřad,\" řekl mluvčí Celního ředitelství v Ústí nad Labem Viliam Leysek. Kritéria, která ojetiny musí splnit, aby mohly být vpuštěny do republiky, jsou velmi přísná. K napadení celníků ze strany dopravců však podle Leyska nedochází. \"Alespoň o tom nevím,\" dodal.
Problém se dotýká i úředníků v pověřených obcích. Benevolentnost těch, kteří vozy přihlašují, je podle Buriana nevídaná. Automobily, ohodnocené jako odpad, nesmí úředníci přihlásit. Praxe je však jiná. \"Úředníci jsou velmi benevolentní a auta, která jsou vyřazena jako odpad, houfně přihlašují,\" konstatoval Burian.
Bouře nevole vyvolává přísnost zákonů a krajského úřadu u autobazarů. \"U nás jezdí čtyřicet let staré škodovky, které rozhodně emisní limity nesplňují, a nikomu to nevadí. Přitom zájem o ojetiny ze zahraničí je velký. Na nová auta zákazníci nemají,\" uvedl majitel duchcovského autobazaru Jiří Štěpánek. Podle něho není důvod nepouštět přes hranice stará auta nebo vraky, které zde šikovní automechanici dobře opraví.
RADKA FIALOVÁ
Zdroj: mojenoviny.cz
Sdílet článek na sociálních sítích