Středa, 24. dubna 2024

Zájem o minerálky ve skle klesá

Zájem o minerálky ve skle klesá
Stagnaci a někde i značný pokles výroby nápojů ve skle hlásí tuzemští producenti minerálních vod. Důvod je jediný - prudce klesající zájem spotřebitelů. \"Jde to rychle dolů. A my na to samozřejmě musíme reagovat,\" uvedl ekonomický ředitel společnosti Marienbad Waters Vladimír Hoďák. Firma loni plnila minerálky ve více než 10 procentech do skleněných lahví, letos už podíl klesl na osm a Hoďák odhaduje konec roku zhruba na šesti procentech z celkového objemu výroby. MEZITITULEK: Producenti: Sklo je bez perspektivy Podobný trend potvrzují i největší producenti minerálek na českém trhu. \"Segment minerálních vod ve skleněných obalech u nás činí 10 procent, ale v posledních letech neroste. Důvodem je stoupající zájem o PET obal ze strany spotřebitele,\" říká Iva Dryáková zastupující Karlovarské minerální vody. \"Sklo není perspektivní,\" tvrdí obchodní ředitel společnosti Poděbradka Jaroslav Barvíř. \"Zájem spotřebitelů obrovsky klesá, ale přesto se budeme snažit udržet objem výroby skla na současných 12 procentech,\" reagoval spolumajitel Hanácké kyselky Josef Němec. Podle Stanislava Martínka z marketingového oddělení Poděbradky nachází nyní nealkoholické pití ve skle odbyt především v gastronomii. \"Ale domácnosti už jednoznačně dávají přednost nevratným, lehkým a znovuuzavíratelným PET lahvím,\" soudí Martínek. Vedoucí prodeje nealko lahví v kyjovské společnosti Vetropack Maravia Glass Jan Lačňák dokonce hodnotí situaci na trhu jako \"euforii pro PET lahve\". Výrazný obrat podle něj nepřinesl ani zákon, který od loňského roku nařizuje prodejním řetězcům, aby nealkoholické nápoje nabízené v PET lahvích měli zákazníci k dispozici také ve skle. \"Neříká se tam totiž, v jakém poměru. V mnoha obchodech tak mají pití ve skle zastrčené jen někde stranou,\" uvedl. MEZITITULEK: Ministerstvo: Čas skleněných lahví přijde O rychle klesající poptávce mluví i samotní obchodníci. \"V porovnání s minulými lety se nyní minerálky ve skle prodávají tak o polovinu méně. O dodržování zákona se u nás zajímala kontrola jen krátce po jeho vydání, ale od té doby už to nikdo nehlídá. A na to spousta obchodníků hřeší,\" uvedl ředitel jednoho z plzeňských supermarketů, který si nepřál zveřejnit jméno. Ministerstvo životního prostředí je přesto přesvědčeno, že zákon i osvěta o ekologické výhodnosti vratných skleněných lahví jednou přinesou v uvažování lidí obrat. \"Je to jen otázka času, než se situace zlepší,\" tvrdí mluvčí resortu Karolína Šulová. ZDROJ: HN
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů