Seminář o cyklistice v Děčíně
DĚČÍN Seminář pro zastupitele a vedoucí odborů MěÚ Děčín na téma řešení
cyklistiky ve městech se uskutečnil v zasedací místnosti bývalého Okresního
Úřadu 20.5. 2003. Akci zorganizovala Arnika ve spolupráci s městem Děčín za
podpory Nadace Partenerství, Nadace VIA, Nadace Open Society Fund Praha. Váženým
hostem tohoto semináře byla paní místostarostka města Kroměříže MUDr. Olga
Sehnalová. Ta během své přednášky seznámila přítomné se svými postřehy a
zkušenostmi týkajícími se prosazování realizace cyklotras v Kroměříži. \" V
Kroměříži máme městskou komisi, která se přímo řešením cyklistiky u nás zabývá.
Tato komise je složena například z dopravních odborníků, ale součástí komise
jsou také městští zastupitelé a neziskové organizace zabývající se
cyklistikou.\" Podle slov paní místostarostky není vždy nutné vynakládat
obrovské částky na stavbu cyklistických stezek. \"Stačí někdy upravit dopravní
řešení, například umožnit cyklistům průjezd pěší zónou, v určitých místech
omezit rychlost pro auta a podobně. Velice účelné je v rámci velkých dopravních
staveb nebo rekonstrukcí s cyklisty počítat a zahrnout je do koncepce, tak jako
pěší. Investice na stavby tohoto typu jsou v mnoha případech tak veliké, že
vybudování cyklostezky nebo jiného opatření pro cyklisty se v ní naprosto
ztratí\". Dodala místostarostka Kroměříže. Na závěr úvodního slova popřála
našemu městu hodně zdaru při pokračování ve snaze zlepšit podmínky pro cyklisty
v Děčíně. Dalším přednášejícím byl Štěpán Boháč z Oživení, který přítomné během
své prezentace v powerpointu seznámil s možnostmi a alternativními řešeními
vnitroměstské cyklistiky u nás, ale i v jiných evropských zemích. Poslední
prezentací bylo představení studie cyklistických tras zpracovaných pro město
Děčín jejím zpracovatelem Ing. Arch. Ivanem Lejčarem. Ten účastníky semináře
seznámil prostřednictvím promítání z dataprojektoru s návrhy řešení vnitroměstké
cyklistiky v našem městě. Zadání studie se týkalo zejména propojení sídlišť s
centrem a přechodu Labe, čehož se zpracovatel zhostil velmi dobře. Celá studie
je jasným důkazem toho, že je v Děčíně velká řada lokalit, kde by bylo možné
cyklistům podmínky pro pohyb ve městě vylepšit. Například v některých místech
jsou v Děčíně chodníky dostatečně široké na to, aby se zde vešli chodci a
cyklisté dohromady - pěší zóny, parky apod. Jinde je možné vzhledem k dostatečné
šířce komunikací vytvořit pruh pouze pro cyklisty, který by svou barevnou
odlišností automobilisty zřetelněji upozornil na přítomnost cyklisty. Cyklista
je tak psychologicky více chráněn. Cílem tohoto semináře bylo seznámit
představitele města a vedoucí odborů s děčínskou cyklistickou studií a s
možnostmi, jak cyklistiku v centrech měst řešit. Velkým zklamáním pro účastníky
a organizátory byl fakt, že mimo vedoucích odborů se tohoto semináře nezúčastnil
nikdo z volených představitelů města a pouze jeden z nich se předem omluvil.
Doufáme, že nezájem o řešení cyklistiky v našem městě se nestane obvyklým
přístupem ze strany děčínských zastupitelů. Vždyť to jsou právě oni, kdo
rozhodují o tom, jak velké finanční částky a kam budou v dalších letech
investovány. Kamil Repeš, Arnika Děčín Více informací: Kamil Repeš – 412 510
650, e-mail: kamil.repes@arnika.org
DĚČÍN Seminář pro zastupitele a vedoucí odborů MěÚ Děčín na téma řešení cyklistiky ve městech se uskutečnil v zasedací místnosti bývalého Okresního Úřadu 20.5. 2003. Akci zorganizovala Arnika ve spolupráci s městem Děčín za podpory Nadace Partenerství, Nadace VIA, Nadace Open Society Fund Praha.
Váženým hostem tohoto semináře byla paní místostarostka města Kroměříže MUDr. Olga Sehnalová. Ta během své přednášky seznámila přítomné se svými postřehy a zkušenostmi týkajícími se prosazování realizace cyklotras v Kroměříži. \" V Kroměříži máme městskou komisi, která se přímo řešením cyklistiky u nás zabývá. Tato komise je složena například z dopravních odborníků, ale součástí komise jsou také městští zastupitelé a neziskové organizace zabývající se cyklistikou.\" Podle slov paní místostarostky není vždy nutné vynakládat obrovské částky na stavbu cyklistických stezek. \"Stačí někdy upravit dopravní řešení, například umožnit cyklistům průjezd pěší zónou, v určitých místech omezit rychlost pro auta a podobně. Velice účelné je v rámci velkých dopravních staveb nebo rekonstrukcí s cyklisty počítat a zahrnout je do koncepce, tak jako pěší. Investice na stavby tohoto typu jsou v mnoha případech tak veliké, že vybudování cyklostezky nebo jiného opatření pro cyklisty se v ní naprosto ztratí\". Dodala místostarostka Kroměříže. Na závěr úvodního slova popřála našemu městu hodně zdaru při pokračování ve snaze zlepšit podmínky pro cyklisty v Děčíně.
Dalším přednášejícím byl Štěpán Boháč z Oživení, který přítomné během své prezentace v powerpointu seznámil s možnostmi a alternativními řešeními vnitroměstské cyklistiky u nás, ale i v jiných evropských zemích. Poslední prezentací bylo představení studie cyklistických tras zpracovaných pro město Děčín jejím zpracovatelem Ing. Arch. Ivanem Lejčarem. Ten účastníky semináře seznámil prostřednictvím promítání z dataprojektoru s návrhy řešení vnitroměstké cyklistiky v našem městě. Zadání studie se týkalo zejména propojení sídlišť s centrem a přechodu Labe, čehož se zpracovatel zhostil velmi dobře. Celá studie je jasným důkazem toho, že je v Děčíně velká řada lokalit, kde by bylo možné cyklistům podmínky pro pohyb ve městě vylepšit. Například v některých místech jsou v Děčíně chodníky dostatečně široké na to, aby se zde vešli chodci a cyklisté dohromady - pěší zóny, parky apod. Jinde je možné vzhledem k dostatečné šířce komunikací vytvořit pruh pouze pro cyklisty, který by svou barevnou odlišností automobilisty zřetelněji upozornil na přítomnost cyklisty. Cyklista je tak psychologicky více chráněn.
Cílem tohoto semináře bylo seznámit představitele města a vedoucí odborů s děčínskou cyklistickou studií a s možnostmi, jak cyklistiku v centrech měst řešit. Velkým zklamáním pro účastníky a organizátory byl fakt, že mimo vedoucích odborů se tohoto semináře nezúčastnil nikdo z volených představitelů města a pouze jeden z nich se předem omluvil. Doufáme, že nezájem o řešení cyklistiky v našem městě se nestane obvyklým přístupem ze strany děčínských zastupitelů. Vždyť to jsou právě oni, kdo rozhodují o tom, jak velké finanční částky a kam budou v dalších letech investovány.
Kamil Repeš, Arnika Děčín
Více informací:
Kamil Repeš – 412 510 650,
e-mail: kamil.repes@arnika.org
Sdílet článek na sociálních sítích