V Česku vyroste obří zábavní park
Velký zábavní park podobný Disneylandu, který dosud znali Češi jen z ciziny, by
zanedlouho mohli mít i doma. Zatímco v západoevropských zemích je zábavních
parků, které nejsou spojeny s nákupními centry nebo hypermarkety stovky, s
výjimkou nově stavěných aquaparků dosud nejen v Česku, ale také na Slovensku, v
Polsku a Maďarsku podobný park chybí. Nyní existují dva projekty na výstavbu
obřích zábavních center, a to jak v Česku, tak v dalších státech střední Evropy.
Prvním projektem je takzvaný Evropa park, který chtějí investoři postavit v
blízkosti dálnice D1 mezi Měřínem a Velkou Bíteší v kraji Vysočina. Za dvě
miliardy korun tam má vzniknout zábavní park zaměřený na jednotlivé země střední
a východní Evropy. V parku na asi padesáti hektarech mají podle společnosti
Promotion Factory, která projekt zpracovala pro investory, najít práci až dva
tisíce lidí a ročně ho má navštívit minimálně osm set tisíc zájemců. \"Nyní se
jedná o tom, ve které lokalitě přesně může park být, a poté začneme zpracovávat
posouzení vlivu parku na životní prostředí nebo dopravní napojení na dálnici,\"
uvedl šéf regionálního rozvoje kraje Vysočina Martin Černý. Investoři podle
zástupců Promotion Factory nyní kromě výběru místa dávají dohromady akciovou
společnost, která má park provozovat. Evropa Park chce díky svému zaměření
přilákat návštěvníky z celé střední Evropy, v tom ale park na Vysočině čeká
tvrdá konkurence. Podobně je totiž na tom také další připravované zábavní
centrum, jež chce dosud neznámý investor postavit buď v Bratislavě, nebo v
Maďarsku či Rakousku a investovat do něj téměř čtyři sta miliónů eur. Slovenská
metropole má výhodu své pozice mezi Maďarskem a Rakouskem, navíc je odtud dobré
spojení i s Prahou. Právě zahraniční turisté z těchto zemí by měli být spolu se
Slováky hlavními návštěvníky parku. \"Nechceme obyčejné kolotoče, ale zábavu s
modernější technologií, restaurace a oddychovou zónu,\" uvedl zástupce župana
Bratislavského kraje Milan Vaškor. Odborníci sice potvrzují, že ve střední a
východní Evropě se dá nyní čekat velký zájem o budování zábavních parků,
upozorňují ale zároveň na to, že u těchto parků je podnikání rizikovější než u
klasických nákupních center doplněných zábavnou částí. \"Hodně záleží na tom,
zda koncept parku lidi zaujme, zda bude interaktivní. Že se to vždy nepodaří, je
příklad ztrátového EuroDisneylandu v Paříži. Ale například v Nizozemsku je
dvacet pět parků, které jsou hojně navštěvovány,\" uvedl Tomáš Drtina ze
společnosti Incoma, která se zabývá výzkumem trhu. Podle studie poradenské
společnosti Duane Marden, která zjišťovala situaci v celé Evropě, je v Česku
místo pro dva nadregionální zábavní parky a pro dvě až tři regionální centra.
ZDROJ: HN
Velký zábavní park podobný Disneylandu, který dosud znali Češi jen z ciziny, by zanedlouho mohli mít i doma.
Zatímco v západoevropských zemích je zábavních parků, které nejsou spojeny s nákupními centry nebo hypermarkety stovky, s výjimkou nově stavěných aquaparků dosud nejen v Česku, ale také na Slovensku, v Polsku a Maďarsku podobný park chybí.
Nyní existují dva projekty na výstavbu obřích zábavních center, a to jak v Česku, tak v dalších státech střední Evropy.
Prvním projektem je takzvaný Evropa park, který chtějí investoři postavit v blízkosti dálnice D1 mezi Měřínem a Velkou Bíteší v kraji Vysočina. Za dvě miliardy korun tam má vzniknout zábavní park zaměřený na jednotlivé země střední a východní Evropy. V parku na asi padesáti hektarech mají podle společnosti Promotion Factory, která projekt zpracovala pro investory, najít práci až dva tisíce lidí a ročně ho má navštívit minimálně osm set tisíc zájemců.
\"Nyní se jedná o tom, ve které lokalitě přesně může park být, a poté začneme zpracovávat posouzení vlivu parku na životní prostředí nebo dopravní napojení na dálnici,\" uvedl šéf regionálního rozvoje kraje Vysočina Martin Černý. Investoři podle zástupců Promotion Factory nyní kromě výběru místa dávají dohromady akciovou společnost, která má park provozovat.
Evropa Park chce díky svému zaměření přilákat návštěvníky z celé střední Evropy, v tom ale park na Vysočině čeká tvrdá konkurence. Podobně je totiž na tom také další připravované zábavní centrum, jež chce dosud neznámý investor postavit buď v Bratislavě, nebo v Maďarsku či Rakousku a investovat do něj téměř čtyři sta miliónů eur. Slovenská metropole má výhodu své pozice mezi Maďarskem a Rakouskem, navíc je odtud dobré spojení i s Prahou. Právě zahraniční turisté z těchto zemí by měli být spolu se Slováky hlavními návštěvníky parku.
\"Nechceme obyčejné kolotoče, ale zábavu s modernější technologií, restaurace a oddychovou zónu,\" uvedl zástupce župana Bratislavského kraje Milan Vaškor.
Odborníci sice potvrzují, že ve střední a východní Evropě se dá nyní čekat velký zájem o budování zábavních parků, upozorňují ale zároveň na to, že u těchto parků je podnikání rizikovější než u klasických nákupních center doplněných zábavnou částí.
\"Hodně záleží na tom, zda koncept parku lidi zaujme, zda bude interaktivní. Že se to vždy nepodaří, je příklad ztrátového EuroDisneylandu v Paříži. Ale například v Nizozemsku je dvacet pět parků, které jsou hojně navštěvovány,\" uvedl Tomáš Drtina ze společnosti Incoma, která se zabývá výzkumem trhu. Podle studie poradenské společnosti Duane Marden, která zjišťovala situaci v celé Evropě, je v Česku místo pro dva nadregionální zábavní parky a pro dvě až tři regionální centra.
ZDROJ: HN
Sdílet článek na sociálních sítích