Vodní cesta nesmí být jen zapomenutou popelkou
PRAHA - Vodní cesty jsou podle stínového ministra dopravy a spojů ODS Petra
Bendla opomíjené. Středočeský hejtman tvrdí, že dobré plavební podmínky nejen
zlevní přepravu zboží, ale přilákají i turisty. Co je dělat pro lepší využití
Labsko-vltavské cesty? Rozhodující je zajistit přijatelnou splavnost. Především
je nutné vybudovat na \"regulovaném\" úseku Labe dva stupně v Prostředním Žlebu
a v Malém Březně, a tím zajistit minimální ponor plavidel na úrovni 1,4 metru po
320 dní v roce. Dále pak postavit plavební stupeň u Přelouče a propojit tak dvě
oddělené části vodní cesty, která by se tím prodloužila až do Pardubic. K
převedení přepravy zboží ze silnic na ekologičtější druh dopravy je nezbytné
vytvořit koncový přístav v Pardubicích s bazénem a napojením na železnici,
vybudovat přístav poblíž průmyslové zóny Ovčáry v Kolíně a rozšířit přístav v
Praze-Radotíně na centrální přístav pro jižní a západní Čechy. Pochopitelně s
napojením na železnici. Vidíte i přínosy pro turistický cestovní ruch? Měli
bychom se snažit dát turistům možnost přijet do Prahy a jiných zajímavých míst
nejen letadlem, autem, autobusem či železnicí, ale také po vodě. A to jak z
Hamburku po Labi, tak i z jiného německého nebo evropského města díky síti
vodních kanálů. Ať již s dopravní společností parníkem, nebo na jachtě či menším
člunu. Naše nedostatečné vybavení a služby tomu zatím brání. V Evropě jsou na
tento způsob cestování zvyklí. Co to bude vyžadovat? Na Vltavské vodní cestě je
žádoucí výstavba lodních zdvihadel na Slapech a Orlíku a plavebních komor u jezů
Hluboká a České Vrbno. Důležité je též propojení Labe, Odry a Dunaje, které by
mělo být zahájeno vybudováním terminálu v Břeclavi s následnou výstavbou vodního
kanálu do Dunaje. Z hlediska turistiky je v tomto případě zajímavé především
napojení na Vídeň. MARTIN ČECH Zdroj: Deníky Bohemia
PRAHA - Vodní cesty jsou podle stínového ministra dopravy a spojů ODS Petra Bendla opomíjené. Středočeský hejtman tvrdí, že dobré plavební podmínky nejen zlevní přepravu zboží, ale přilákají i turisty.
Co je dělat pro lepší využití Labsko-vltavské cesty?
Rozhodující je zajistit přijatelnou splavnost. Především je nutné vybudovat na \"regulovaném\" úseku Labe dva stupně v Prostředním Žlebu a v Malém Březně, a tím zajistit minimální ponor plavidel na úrovni 1,4 metru po 320 dní v roce. Dále pak postavit plavební stupeň u Přelouče a propojit tak dvě oddělené části vodní cesty, která by se tím prodloužila až do Pardubic.
K převedení přepravy zboží ze silnic na ekologičtější druh dopravy je nezbytné vytvořit koncový přístav v Pardubicích s bazénem a napojením na železnici, vybudovat přístav poblíž průmyslové zóny Ovčáry v Kolíně a rozšířit přístav v Praze-Radotíně na centrální přístav pro jižní a západní Čechy. Pochopitelně s napojením na železnici.
Vidíte i přínosy pro turistický cestovní ruch?
Měli bychom se snažit dát turistům možnost přijet do Prahy a jiných zajímavých míst nejen letadlem, autem, autobusem či železnicí, ale také po vodě. A to jak z Hamburku po Labi, tak i z jiného německého nebo evropského města díky síti vodních kanálů.
Ať již s dopravní společností parníkem, nebo na jachtě či menším člunu. Naše nedostatečné vybavení a služby tomu zatím brání. V Evropě jsou na tento způsob cestování zvyklí.
Co to bude vyžadovat?
Na Vltavské vodní cestě je žádoucí výstavba lodních zdvihadel na Slapech a Orlíku a plavebních komor u jezů Hluboká a České Vrbno. Důležité je též propojení Labe, Odry a Dunaje, které by mělo být zahájeno vybudováním terminálu v Břeclavi s následnou výstavbou vodního kanálu do Dunaje. Z hlediska turistiky je v tomto případě zajímavé především napojení na Vídeň.
MARTIN ČECH
Zdroj: Deníky Bohemia
Sdílet článek na sociálních sítích