Pátek, 19. dubna 2024

Pěší zóna Anděl je ještě větší paskvil, než se zdálo

Pěší zóna Anděl je ještě větší paskvil, než se zdálo

Radnice Prahy 5 zrekonstruovala křižovatku Anděl vskutku kuriózním způsobem. Označila ji jako pěší zónu, povolila průjezd všem automobilům a zakázala vjezd cyklistům. Praha tak má svoji raritu – silnici označenou jako pěší zónu. Podobně jako cyklisté jsou na tom i řidiči tramvají, ani těm totiž dopravní značení vjezd na pěší zónu neumožňuje. Tramvaje jsou tak nuceny projíždět křižovatkou Anděl nelegálně!

 

O kuriózní pěší zóně Anděl, kterou legálně projíždějí automobily, ale kterou nesmí projíždět cyklisté, již Děti Země informovaly ve zprávě Pražská rarita - automobilová „pěší zóna“ (viz www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=164696). Nyní se ukazuje, že celé dopravní značení na pěší zóně je v rozporu se zákonem. „Sami řidiči tramvají se na nás obrátili s tím, že jim na pěší zónu není vjezd povolen, navíc musí projíždět zákazem vjezdu, a dokonce jim značka přikazuje jet tam, kam vůbec nevedou koleje,“ říká Vojtěch Toman z Dětí Země.

 

Do pěší zóny je totiž povolen vjezd jen vozidlům vyznačeným ve spodní části dopravní značky Pěší zóna (§ 39 zákona 361/2000 Sb.). Značky v Lidické a Plzeňské ulici ve spodní části neobsahují žádný text (zakázán je tedy vjezd všech vozidel včetně tramvají) a v Nádražní ulici je formulace, kterou zákon nepřipouští (viz přiložené fotografie). Pouze z jediné strany (ze Štefánikovy ulice) je vjezd tramvajím umožněn dodatkem povolujícím vjezd „dopravní obsluze mimo taxi“. Po pár metrech však značka Přikázaný směr jízdy přikazuje zabočit doleva do Lidické ulice, kam však nevedou koleje. Rovně a doprava je povoleno pokračovat pouze vozidlům se souhlasem MČ Praha 5 (na značce je napsáno se souHHlasem). Takový souhlas však tramvaje nemají. V opačném směru dokonce zakazuje vjezd do Štefánikovy ulice značka Zákaz vjezdu všech vozidel a řidiči tramvají tak znovu musí porušovat zákon.

 

Ač měla rekonstrukce křižovatky Anděl přinést zásadní zklidnění dopravy, výsledek je žalostný. „Projíždí tady jedno auto za druhým, cyklista však musí kolo vést, a to přesto, že tudy vede vyznačená cyklotrasa. Pro cyklisty se to tady jednoznačně zhoršilo,“ komentuje situaci na pěší zóně Toman. „Věříme, že radnice Prahy 5 uzná chybu a uvede tento paskvil do souladu se zákonem a hlavně do souladu se zdravým rozumem,“ uzavírá Toman.

 

kontakty:

Ing. Vojtěch Toman, Děti Země, email: dz.praha@seznam.cz, tel.: 606 566 368

Ivan Růžička, vedoucí odboru dopravy MČ Praha 5, email: ruzicka@p5.mepnet.cz,

tel.: 257 000 222

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů