Kaly z bubenečské čistírny už tolik nezapáchají
Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které provozují Ústřední čistírnu odpadních
vod (ÚČOV) na Císařském ostrově, uvedly do trvalého provozu dezodorizaci kalů.
Jde o kaly, které se z čistírny odvážejí na skládku u Benátek nad Jizerou.
Dezodorizace, tedy zbavení zápachu, se provádí látkou dováženou z Velké
Británie. Roční náklady na toto opatření činí jeden milion korun.
Z ÚČOV se denně odváží nákladními auty asi 250 tun kalů z odpadní vody, která
přitéká z Prahy. \"Snahou PVK je zmenšit nepříjemný vliv zápachu z kalů na
okolní obyvatele,\" řekla ředitelka komunikace PVK Dagmar Dvořáková. \"Od loňska
jsme proto testovali možnosti jak zápach omezit pomocí speciálních chemikálií.
Po vyzkoušení čtyř různých druhů se osvědčil britský prostředek.\"
Roztokem látky se postříká celý náklad auta ze speciálního zařízení, které
vyrobily dílny PVK. Každý nákladní vůz před opuštěním areálu čistírny podjede
pomalou rychlostí postřikovači rameno, a jeho náklad se tak pokryje chemikálií.
Potom se korba přikryje plachtou. Zápach kalu se vlivem chemikálie na několik
hodin změní, je podstatně slabší a není zdaleka tak nepříjemný. Do chemikálie je
navíc přimíchána citrusová vůně.\"Nechceme tvrdit, že nyní náklaďáky s kalem
příjemně voní, ale ve srovnání s minulostí se situace výrazně zlepšila. Od
začátku července nebyla zaznamenána stížnost na zápach aut s kalem, proto byla
dezodorizace uvedena do trvalého provozu,\" uvedla D. Dvořáková.
Ivan Kuptík
Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které provozují Ústřední čistírnu odpadních vod (ÚČOV) na Císařském ostrově, uvedly do trvalého provozu dezodorizaci kalů.
Jde o kaly, které se z čistírny odvážejí na skládku u Benátek nad Jizerou. Dezodorizace, tedy zbavení zápachu, se provádí látkou dováženou z Velké Británie. Roční náklady na toto opatření činí jeden milion korun.
Z ÚČOV se denně odváží nákladními auty asi 250 tun kalů z odpadní vody, která přitéká z Prahy. \"Snahou PVK je zmenšit nepříjemný vliv zápachu z kalů na okolní obyvatele,\" řekla ředitelka komunikace PVK Dagmar Dvořáková. \"Od loňska jsme proto testovali možnosti jak zápach omezit pomocí speciálních chemikálií. Po vyzkoušení čtyř různých druhů se osvědčil britský prostředek.\"
Roztokem látky se postříká celý náklad auta ze speciálního zařízení, které vyrobily dílny PVK. Každý nákladní vůz před opuštěním areálu čistírny podjede pomalou rychlostí postřikovači rameno, a jeho náklad se tak pokryje chemikálií. Potom se korba přikryje plachtou. Zápach kalu se vlivem chemikálie na několik hodin změní, je podstatně slabší a není zdaleka tak nepříjemný. Do chemikálie je navíc přimíchána citrusová vůně.\"Nechceme tvrdit, že nyní náklaďáky s kalem příjemně voní, ale ve srovnání s minulostí se situace výrazně zlepšila. Od začátku července nebyla zaznamenána stížnost na zápach aut s kalem, proto byla dezodorizace uvedena do trvalého provozu,\" uvedla D. Dvořáková.
Ivan Kuptík
-V roce 2003 bylo kanalizační sítí celkem odvedeno a vyčištěno 134.938.444 kubíků odpadní vody. Převážná většina odpadních vod - 95 % - byla vyčištěna v Ústřední čistírně odpadních vod, zbývající část 6.869 tis. kubických metrů byla vyčištěna na 23 pobočných čistírnách odpadních vod, které slouží v menších pražských obcích, jako jsou Běchovice, Březiněves, Čertousy, Holyně, Chabry, Chvilka, Jesenice, Káraný, Kbely, Koloděje, Kolovraty, Královice, Lochkov, Miškovice, Nebušice, Sedlec, Sobin, Svépravice, Uhříněves, Újezd nad Lesy, Vinoř, Uhříněves II, Bohnice. Obrat PVK za rok 2003 činil 4,35 mld. Kč a ke konci roku 2003 zaměstnávaly 1.688 lidí.
Jde o kaly, které se z čistírny odvážejí na skládku u Benátek nad Jizerou. Dezodorizace, tedy zbavení zápachu, se provádí látkou dováženou z Velké Británie. Roční náklady na toto opatření činí jeden milion korun.
Z ÚČOV se denně odváží nákladními auty asi 250 tun kalů z odpadní vody, která přitéká z Prahy. \"Snahou PVK je zmenšit nepříjemný vliv zápachu z kalů na okolní obyvatele,\" řekla ředitelka komunikace PVK Dagmar Dvořáková. \"Od loňska jsme proto testovali možnosti jak zápach omezit pomocí speciálních chemikálií. Po vyzkoušení čtyř různých druhů se osvědčil britský prostředek.\"
Roztokem látky se postříká celý náklad auta ze speciálního zařízení, které vyrobily dílny PVK. Každý nákladní vůz před opuštěním areálu čistírny podjede pomalou rychlostí postřikovači rameno, a jeho náklad se tak pokryje chemikálií. Potom se korba přikryje plachtou. Zápach kalu se vlivem chemikálie na několik hodin změní, je podstatně slabší a není zdaleka tak nepříjemný. Do chemikálie je navíc přimíchána citrusová vůně.\"Nechceme tvrdit, že nyní náklaďáky s kalem příjemně voní, ale ve srovnání s minulostí se situace výrazně zlepšila. Od začátku července nebyla zaznamenána stížnost na zápach aut s kalem, proto byla dezodorizace uvedena do trvalého provozu,\" uvedla D. Dvořáková.
Ivan Kuptík
-V roce 2003 bylo kanalizační sítí celkem odvedeno a vyčištěno 134.938.444 kubíků odpadní vody. Převážná většina odpadních vod - 95 % - byla vyčištěna v Ústřední čistírně odpadních vod, zbývající část 6.869 tis. kubických metrů byla vyčištěna na 23 pobočných čistírnách odpadních vod, které slouží v menších pražských obcích, jako jsou Běchovice, Březiněves, Čertousy, Holyně, Chabry, Chvilka, Jesenice, Káraný, Kbely, Koloděje, Kolovraty, Královice, Lochkov, Miškovice, Nebušice, Sedlec, Sobin, Svépravice, Uhříněves, Újezd nad Lesy, Vinoř, Uhříněves II, Bohnice. Obrat PVK za rok 2003 činil 4,35 mld. Kč a ke konci roku 2003 zaměstnávaly 1.688 lidí.
Sdílet článek na sociálních sítích