zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Českým firmám se otevírá \"Brána do Japonska\"

09.08.2004
Obecné
Českým firmám se otevírá \ Brána do Japonska\
Tuzemské firmy mají větší šanci prosadit se v Japonsku. Letos poprvé se totiž mohou účastnit programu Evropské unie Gateway to Japan. V jeho rámci se firmy účastní týdenních obchodních misí v Japonsku, dostávají informace o trhu a další služby. Většinu nákladů na prezentaci hradí Evropská komise. Program organizuje evropská asociace obchodních komor Eurochambers.
Účastnit se mohou podniky s méně než 250 zaměstnanci a obratem menším než 50 miliónů eur. Uchazeč by měl mít nejméně dvouletou zkušenost s vývozem a vypracovanou strategii pro japonský trh. Musí nabízet finální výrobky z odvětví: zdravotnické výrobky, informační technologie, ekologické technologie, vybavení domácnosti, stavební materiály, potraviny a nápoje, vybavení pro pobyt v přírodě nebo móda pro mladé.
V každém oboru se v Japonsku koná jedna akce ročně. Jejich přehled a další informace jsou k dispozici na internetové stránce www.gatewaytojapan.org. Firmy se hlásí u národního koordinátora, kterým je v České republice Hospodářská komora ČR, a musí pak včas vyplnit podrobnou přihlášku. Výběr provádí Evropská komise.
\"Nejbližší akce, která bude pro české firmy aktuální, se koná v dubnu 2005, ale propagace již začala,\" řekla Lenka Týčová z Hospodářské komory ČR. \"České podniky se mohou v Japonsku prosadit, pokud vsadí na stoprocentní kvalitu svých výrobků,\" dodala Týčová.
Úspěšným uchazečům budou poskytnuty informace o japonském trhu, prezentační materiály a možnost konzultací s odborníky na daný trh. Dostanou také kontakty na japonské zprostředkovatele, kteří jim pomohou při přípravě cesty.
Vlastní pobyt v Japonsku trvá týden. Jeho náplní jsou prezentace, setkání s potenciálními obchodními partnery a studijní cesty. Zajištěny jsou výstavní stánky, aktivity public relations a služby překladatelů. Evropská komise firmám hradí náklady na ubytování (nejvýše tisíc eur), a na aktivity na místě (do 1800 eur). Účastník si sám hradí dopravu.
\"Brána do Japonska\" probíhá nyní potřetí. Předchozích dvou programů se zúčastnilo více než 1500 firem. Z nich 95 procent uvedlo, že se jim podařilo rozšířit svoje obchodní vztahy s Japonskem.
\"Japonsko je pro evropské firmy obrovským potenciálem,\" tvrdí Lenka Týčová. Pro menší firmy je ale těžké se tam prosadit, proto funguje Gateway to Japan. Při jednání s Japonci je nutné znát jejich komunikační a obchodní zvyklosti. \"Na uzavírání důležitých dlouhodobých kontraktů nespěchají, někdy trvá i několik let\", říká Týčová
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí