Středa, 24. dubna 2024

Honda vyvinula první motocykly na hybridní pohon

Honda vyvinula první motocykly na hybridní pohon
Největší světový výrobce motocyklů, japonská Honda, včera představila historicky první motocykly s alternativním pohonem. Firma dokázala do svých nových skútrů umístit jak vodíkový motor, tak konvenčnější hybridní pohon, který kombinuje elektromotor se spalovacím motorem.
Honda tak v době, kdy svět sleduje prudce rostoucí ceny ropy, získala cenný náskok nad konkurencí. Vývojem co nejúspornějších motorů se přitom nejdéle zabývají právě japonští výrobci.
Firma představila dva typy ekologicky poháněných motocyklů. Silnější s objemem motoru 125 kubických centimetrů pohání vodíkové palivové články. Slabší kubatura používá k jízdě hybridní pohon benzínu a elektřiny. Zástupci Hondy ovšem odmítli sdělit technické i cenové údaje o nových motocyklech.
\"Honda do budoucna se svými pokrokovými produkty zcela jistě poroste, protože je na rozdíl od konkurentů schopna uvést do výroby své dobré nápady,\" uvedl pro agenturu Bloomberg Atsushi Osa, analytik firmy Sumitomo Mitsumi.
Uvedením hybridních pohonů do motocyklů vstoupila Honda do oblasti, kde nemá konkurenci. Firma Toyota, která je nyní největším výrobcem automobilů s hybridním pohonem, motocykly nevyrábí a největší motocykloví konkurenti Yamaha a Suzuki zatím vývoj podobných pohonných jednotek neoznámili.
Hybridní pohon již Honda montuje také do malého vozu Civic a futuristického modelu Insight. Počátkem roku firma uvedla, že již příští rok začne s hybridním pohonem prodávat i luxusní vozy Accord.
Výrobcům vozidel s hybridním pohonem nahrává v současnosti i poslední vývoj ve Spojených státech. Tamní vláda totiž podporuje prodej ekologických automobilů. Také díky této iniciativě Bushova kabinetu prudce roste zájem o hybridní pětimístné vozy Toyota Prius. Podle listu Los Angeles Times se meziročně za prvních šest měsíců tohoto roku zvedl zájem o tyto úsporné vozy trojnásobně, do července se jich v USA prodalo téměř třicet tisíc kusů.
Zástupci Toyoty uvedli, že ještě letos zvýší produkci vozu, který spotřebuje asi čtyři litry benzínu na 100 kilometrů, o polovinu na 180 tisíc kusů za rok.
Hybridní pohon již pronikl i do kategorie terénních aut. Americká automobilka Ford dokázala úsporný motor umístit také do populárního terénního vozu Escape, podobně tomu je i u konkurenta General Motors. Mohutné vozy tak podle firemních údajů mohou na sto kilometrů spotřebovat jen osm litrů benzínu.
Terénní auta, takzvané SUV, jsou ve Spojených státech velmi populární, ale jejich prodeje v poslední době poznamenala rekordně vysoká cena benzínu.
V minulosti patřila mezi průkopníky alternativních pohonných jednotek jen firma Honda. Konkurenti její kroky následovali a technologii zlepšovali. Jako první na světě Honda uvedla vůz, který používal vodíkový pohon. Před třemi lety také jako první otevřela v kalifornském městě Torrance ekologickou vodíkovou čerpací stanici. Zařízení si samo vyrábí vodík díky solární energii. Výroba vodíku je však stále drahá, což je největší brzdou v rozvoji vodíkového pohonu.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů