Hybrid: budoucnost, která ožívá
Americkým automobilem roku byla na autosalónu v Detroitu vyhlášena hybridní
verze sportovního užitkového vozu Escape, vyráběná společností Ford.
Toto ocenění je podle agentury Bloomberg symbolem nástupu alternativních
ekologických pohonů. Ty získávají v USA stále větší oblibu, přestože se na
celkovém prodeji zatím podílejí jen necelým jedním procentem.
Budoucnost na Mezinárodní severoamerické autoshow naznačila automobilka General
Motors, když tam představila prototyp převratného nejekologičtějšího vozu
Sequel, který je poháněn motorem využívajícím vodíkové články. Jak napsal list
Washington Post, je to však spíše pohled daleko dopředu než začátek sériové
výroby tohoto modelu.
Větší pozornosti než vodíkový Sequel se na detroitské autoshow těší nové modely
vozů na hybridní výbušný a elektrický pohon. Japonská automobilka Toyota Motor
tam vystavuje nový hybridní sedan Lexus GS, který bude uveden na trh až v
příštím roce. Akihito Saito z vedení společnosti oznámil, že i u prodávaného
sportovního užitkového vozu Lexus 400h už mají dealeři přes 11 tisíc zájemců,
kteří za něj zaplatili zálohu. Výrobní kapacita zatím nestačí rostoucí poptávce.
Z amerických výrobců je to jedině Ford Motor, který již prodává toto k
přírodnímu prostředí šetrné auto zákazníkům. Jeho nová hybridní verze
sportovního užitkového auta Mariner se objeví na trhu už letos, rok před
plánovaným termínem.
Také německé automobilky se snaží dohnat náskok japonské a americké konkurence a
začínají zvažovat první modely hybridních aut. Pevně ve své nabídce ale žádná z
evropských automobilek hybridní vozy nemá. To by se ale mělo brzy změnit, vedle
Mercedesu na americký trh podle vyjádření svého mluvčího chce v dohledné době
hybridní auto zavést také Volkswagen a konkurenční Porsche, které zvažuje
vytvořit hybridní verzi terénního vozu Cayenne.
Prozatím však německé automobilky na americkém trhu sázejí na klasické dieselové
motory, které vzhledem k rostoucí ceně ropy pomalu stoupají v oblibě Američanů.
Americkým automobilem roku byla na autosalónu v Detroitu vyhlášena hybridní verze sportovního užitkového vozu Escape, vyráběná společností Ford.
Toto ocenění je podle agentury Bloomberg symbolem nástupu alternativních ekologických pohonů. Ty získávají v USA stále větší oblibu, přestože se na celkovém prodeji zatím podílejí jen necelým jedním procentem.
Budoucnost na Mezinárodní severoamerické autoshow naznačila automobilka General Motors, když tam představila prototyp převratného nejekologičtějšího vozu Sequel, který je poháněn motorem využívajícím vodíkové články. Jak napsal list Washington Post, je to však spíše pohled daleko dopředu než začátek sériové výroby tohoto modelu.
Větší pozornosti než vodíkový Sequel se na detroitské autoshow těší nové modely vozů na hybridní výbušný a elektrický pohon. Japonská automobilka Toyota Motor tam vystavuje nový hybridní sedan Lexus GS, který bude uveden na trh až v příštím roce. Akihito Saito z vedení společnosti oznámil, že i u prodávaného sportovního užitkového vozu Lexus 400h už mají dealeři přes 11 tisíc zájemců, kteří za něj zaplatili zálohu. Výrobní kapacita zatím nestačí rostoucí poptávce.
Z amerických výrobců je to jedině Ford Motor, který již prodává toto k přírodnímu prostředí šetrné auto zákazníkům. Jeho nová hybridní verze sportovního užitkového auta Mariner se objeví na trhu už letos, rok před plánovaným termínem.
Také německé automobilky se snaží dohnat náskok japonské a americké konkurence a začínají zvažovat první modely hybridních aut. Pevně ve své nabídce ale žádná z evropských automobilek hybridní vozy nemá. To by se ale mělo brzy změnit, vedle Mercedesu na americký trh podle vyjádření svého mluvčího chce v dohledné době hybridní auto zavést také Volkswagen a konkurenční Porsche, které zvažuje vytvořit hybridní verzi terénního vozu Cayenne.
Prozatím však německé automobilky na americkém trhu sázejí na klasické dieselové motory, které vzhledem k rostoucí ceně ropy pomalu stoupají v oblibě Američanů.
Toto ocenění je podle agentury Bloomberg symbolem nástupu alternativních ekologických pohonů. Ty získávají v USA stále větší oblibu, přestože se na celkovém prodeji zatím podílejí jen necelým jedním procentem.
Budoucnost na Mezinárodní severoamerické autoshow naznačila automobilka General Motors, když tam představila prototyp převratného nejekologičtějšího vozu Sequel, který je poháněn motorem využívajícím vodíkové články. Jak napsal list Washington Post, je to však spíše pohled daleko dopředu než začátek sériové výroby tohoto modelu.
Větší pozornosti než vodíkový Sequel se na detroitské autoshow těší nové modely vozů na hybridní výbušný a elektrický pohon. Japonská automobilka Toyota Motor tam vystavuje nový hybridní sedan Lexus GS, který bude uveden na trh až v příštím roce. Akihito Saito z vedení společnosti oznámil, že i u prodávaného sportovního užitkového vozu Lexus 400h už mají dealeři přes 11 tisíc zájemců, kteří za něj zaplatili zálohu. Výrobní kapacita zatím nestačí rostoucí poptávce.
Z amerických výrobců je to jedině Ford Motor, který již prodává toto k přírodnímu prostředí šetrné auto zákazníkům. Jeho nová hybridní verze sportovního užitkového auta Mariner se objeví na trhu už letos, rok před plánovaným termínem.
Také německé automobilky se snaží dohnat náskok japonské a americké konkurence a začínají zvažovat první modely hybridních aut. Pevně ve své nabídce ale žádná z evropských automobilek hybridní vozy nemá. To by se ale mělo brzy změnit, vedle Mercedesu na americký trh podle vyjádření svého mluvčího chce v dohledné době hybridní auto zavést také Volkswagen a konkurenční Porsche, které zvažuje vytvořit hybridní verzi terénního vozu Cayenne.
Prozatím však německé automobilky na americkém trhu sázejí na klasické dieselové motory, které vzhledem k rostoucí ceně ropy pomalu stoupají v oblibě Američanů.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích