zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Dlouhý tunel na dálnici D8 požaduje pět tisíc lidí

05.03.2005
Příroda
Dlouhý tunel na dálnici D8 požaduje pět tisíc lidí

Sběr podpisů končí v neděli o půlnoci, ekologové jsou spokojeni

Více než pět tisíc osob schvaluje výstavbu tunelu Kubačka na dálnici D8 v Českém středohoří. Výzvu na internetové stránce www.tunelkubacka.ecn.cz dosud podpořilo tři a půl tisíce lidí, dalších patnáct set je na petičních arších. Konečný seznam signatářů bude v pondělí 7. března odpoledne předán krajskému úřadu v Ústí nad Labem. K výzvě se také připojili pražští herci Radovan Lukavský, Ladislav Mrkvička, Boris Rösner, David Prachař a Miloš Nesvadba.

„S počtem signatářů i s velkým ohlasem na výzvu jsme spokojeni, oceňujeme také podporu lidí z Ústeckého kraje, kterým osud Českého středohoří není lhostejný,“ prohlásil Miroslav Patrik z Dětí Země.

Podle zjištění ekologů ještě na poslední chvíli přichází každý den velké množství podepsaných petičních archů. Sběrným místem jsou nejen Děti Země v Brně, ale také Přátelé přírody v Ústí nad Labem.

„Nyní na podporu tunelu Kubačka připravujeme pro zastupitele vlastní odborné podklady, takže budou mít dva a bude možná obtížné se rozhodovat,“ uvedl dále Patrik.

Podle něho totiž chybí srovnávací analýza obou variant od renomované projektové firmy na tunely, a proto by bylo asi lepší rozhodnutí zastupitelů ještě o měsíc odložit a toto srovnání vypracovat.

S výstavbou tunelu Kubačka souhlasí tyto osobnosti veřejného života:

1) senátor za Litoměřicko Zdeněk Bárta

2) senátor za Prahu Jaromír Štětina

3) poslankyně Táňa Fischerová

4) herec divadla Ypsilonka Petr Vacek

5) písničkář Jiří Dědeček

6) písničkář Jaroslav Hutka

7) novinář Petr Uhl

8) spisovatelka Jana Štroblová

9) režisér a herec Jan Kačer

10) sociolog Jan Keller

11) filozof Erazim Kohák

Podle přibližných odhadů Dětí Země by byl tunel Kubačka délky téměř 3,5 kilometrů vybudován v červnu 2012 a celkové náklady na celý úsek přes České středohoří by vzrostly asi o dvě miliardy korun vůči povrchové trase, která se musí vypořádat s rozsáhlým sesuvným územím u lomu Prackovice.
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí