Hybridní auta míří i do Evropy
Auta s ekologičtějším a úspornějším pohonem sice patří spíše k výjimkám na 75.
mezinárodním ženevské autosalónu, ale stala se podle BBC středem pozornosti
návštěvníků.
Japonský výrobce Toyota vystavuje v Ženevě nový model luxusního sportovního
užitkového vozu Lexus RX400, který je vybaven tzv. hybridním pohonem. Dva
synergické motory, benzínový a elektrický, zajišťují úsporný provoz. Toto auto
by se mělo objevit i na evropském trhu letos v červnu. Toyota představuje i nový
model v Americe oblíbeného vozu Prius.
S novinkou se v Ženevě prezentuje i Volkswagen. Jde o nový Golf Bifuel, jehož
pohon zajišťuje benzín a zemní plyn.
Nejprogresívnější řešení ekologického pohonu nabízí japonská Honda. Vystavený
model FCX je poháněn elektrickým motorem na bázi vodíku.
Největší světový výrobce aut General Motors, který teprve dohání v hybridech
japonskou Toyotu, Hondu a americký Ford, vystavuje velmi elegantní model Sequel,
jehož motor je rovněž poháněn vodíkovými články. Laurent Aebi, technický
specialista automobilky Honda, prohlásil, že "naftové motory a hybridní vozy
jsou jen přechodnou fází, vše směřuje k vodíkovým článkům nebo ekologicky čistým
elektrickým vozům".
Dodal, že "diesel je populární v Evropě, ale je to krátkodobý trend. Dávám mu
tak deset let. A po něm budou mít přednost hybridy". Zřejmě čtvrtým výrobcem
hybridních aut bude japonská automobilka Nissan. Její šéf Carlos Ghosn dal
neochotně zelenou plánované výrobě hybridní verze sedanu Altima, ten by se však
měl objevit na americkém trhu teprve v příštím roce.
Ghosn vyjádřil nechuť k tomuto typu pohonu tvrzením, že z obchodního hlediska
nejde o dobrý projekt, neboť "hodnota je nižší než náklady". Nissan převezme
technologii Toyoty. Hybridy slibují i GM a Chrysler.
Většina velkých světových automobilek pracuje na různých pokročilých
technologiích. Jak na 75. autosalónu řekl Yves Dubreil, viceprezident firmy
Renault, "každý výrobce aut musí být připraven a hledat řešení pro případ
jakékoli politické, ekonomické nebo ekologické krize".
Auta s ekologičtějším a úspornějším pohonem sice patří spíše k výjimkám na 75. mezinárodním ženevské autosalónu, ale stala se podle BBC středem pozornosti návštěvníků.
Japonský výrobce Toyota vystavuje v Ženevě nový model luxusního sportovního užitkového vozu Lexus RX400, který je vybaven tzv. hybridním pohonem. Dva synergické motory, benzínový a elektrický, zajišťují úsporný provoz. Toto auto by se mělo objevit i na evropském trhu letos v červnu. Toyota představuje i nový model v Americe oblíbeného vozu Prius.
S novinkou se v Ženevě prezentuje i Volkswagen. Jde o nový Golf Bifuel, jehož pohon zajišťuje benzín a zemní plyn.
Nejprogresívnější řešení ekologického pohonu nabízí japonská Honda. Vystavený model FCX je poháněn elektrickým motorem na bázi vodíku.
Největší světový výrobce aut General Motors, který teprve dohání v hybridech japonskou Toyotu, Hondu a americký Ford, vystavuje velmi elegantní model Sequel, jehož motor je rovněž poháněn vodíkovými články. Laurent Aebi, technický specialista automobilky Honda, prohlásil, že "naftové motory a hybridní vozy jsou jen přechodnou fází, vše směřuje k vodíkovým článkům nebo ekologicky čistým elektrickým vozům".
Dodal, že "diesel je populární v Evropě, ale je to krátkodobý trend. Dávám mu tak deset let. A po něm budou mít přednost hybridy". Zřejmě čtvrtým výrobcem hybridních aut bude japonská automobilka Nissan. Její šéf Carlos Ghosn dal neochotně zelenou plánované výrobě hybridní verze sedanu Altima, ten by se však měl objevit na americkém trhu teprve v příštím roce.
Ghosn vyjádřil nechuť k tomuto typu pohonu tvrzením, že z obchodního hlediska nejde o dobrý projekt, neboť "hodnota je nižší než náklady". Nissan převezme technologii Toyoty. Hybridy slibují i GM a Chrysler.
Většina velkých světových automobilek pracuje na různých pokročilých technologiích. Jak na 75. autosalónu řekl Yves Dubreil, viceprezident firmy Renault, "každý výrobce aut musí být připraven a hledat řešení pro případ jakékoli politické, ekonomické nebo ekologické krize".
Japonský výrobce Toyota vystavuje v Ženevě nový model luxusního sportovního užitkového vozu Lexus RX400, který je vybaven tzv. hybridním pohonem. Dva synergické motory, benzínový a elektrický, zajišťují úsporný provoz. Toto auto by se mělo objevit i na evropském trhu letos v červnu. Toyota představuje i nový model v Americe oblíbeného vozu Prius.
S novinkou se v Ženevě prezentuje i Volkswagen. Jde o nový Golf Bifuel, jehož pohon zajišťuje benzín a zemní plyn.
Nejprogresívnější řešení ekologického pohonu nabízí japonská Honda. Vystavený model FCX je poháněn elektrickým motorem na bázi vodíku.
Největší světový výrobce aut General Motors, který teprve dohání v hybridech japonskou Toyotu, Hondu a americký Ford, vystavuje velmi elegantní model Sequel, jehož motor je rovněž poháněn vodíkovými články. Laurent Aebi, technický specialista automobilky Honda, prohlásil, že "naftové motory a hybridní vozy jsou jen přechodnou fází, vše směřuje k vodíkovým článkům nebo ekologicky čistým elektrickým vozům".
Dodal, že "diesel je populární v Evropě, ale je to krátkodobý trend. Dávám mu tak deset let. A po něm budou mít přednost hybridy". Zřejmě čtvrtým výrobcem hybridních aut bude japonská automobilka Nissan. Její šéf Carlos Ghosn dal neochotně zelenou plánované výrobě hybridní verze sedanu Altima, ten by se však měl objevit na americkém trhu teprve v příštím roce.
Ghosn vyjádřil nechuť k tomuto typu pohonu tvrzením, že z obchodního hlediska nejde o dobrý projekt, neboť "hodnota je nižší než náklady". Nissan převezme technologii Toyoty. Hybridy slibují i GM a Chrysler.
Většina velkých světových automobilek pracuje na různých pokročilých technologiích. Jak na 75. autosalónu řekl Yves Dubreil, viceprezident firmy Renault, "každý výrobce aut musí být připraven a hledat řešení pro případ jakékoli politické, ekonomické nebo ekologické krize".
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích