zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Kraj nechce mít tunel ve Středohoří

11.03.2005
EIA
Kraj nechce mít tunel ve Středohoří
Zastupitelé Ústeckého kraje včera podle očekávání zamítli návrh ekologických organizací, aby dálnice D8 přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří vedla dlouhým tunelem. Stavět by se tak měla současná povrchová varianta, která počítá se dvěma kratšími tunely. Zastupitelé tak dali přednost variantě, podle které by měla být dálnice dokončena až o čtyři roky dříve a měla by být o dvě miliardy korun levnější.
"Jasně převládly pragmatické argumenty před určitou ideou, která nemá realistické základy," komentoval hlasování krajského zastupitelstva Petr Laušman, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic, které kraji doporučovalo, aby podpořilo jeho trasu dálnice se dvěma kratšími tunely.
Z jednapadesáti přítomných krajských poslanců se nakonec pro tuto variantu rozhodlo čtyřicet sedm, čtyři zastupitelé se zdrželi hlasování.
"Čekali jsme, že to zastupitelé nepodpoří," řekl Miroslav Patrik z ekologického sdružení Děti Země, které prosazovalo variantu s tunelem dlouhým bezmála 3,5 kilometru. Organizace je nadále přesvědčena o tom, že dlouhý tunel by nezměnil krajinný ráz ve Středohoří ani by neohrozil vzácné živočichy a rostliny. Patrik dodal, že hnutí nestáhne ani jednu ze žalob, kterou podalo proti vedení dálnice přes Středohoří.
"V takovém případě nelze úplně přesně určit, kdy bude dálnice dokončena, Budeme se ale snažit držet plánovaného termínu, tedy roku 2008," řekl Petr Laušman z Ředitelství silnic a dálnic. Dodal, že současná trasa splňuje přísné ekologické požadavky.
Dálnice přes České středohoří je dlouhá asi 16,4 kilometru a náklady na její výstavbu by měly dosáhnout 7,5 miliardy korun, přičemž část pokryje půjčka z Evropské investiční banky.
Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Ukliďme Česko
23
9. 2017
23.9.2017 - Festival, slavnost
Brno
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí