Čtvrtek, 18. dubna 2024

O kvalitě řekli:

O kvalitě řekli:
Zkušenosti se zvyšováním jakosti/kvality má snad každý výrobce. Zde je několik postřehů z podnikové praxe.

Management, který stojí o to, aby zaměstnanci podniku pracovali trvale kvalitně, by měl zajistit psaná pravidla pro specifikaci standardu požadované kvality. Některé standardy pro konkrétní odvětví (například v oblasti životního prostředí ) mohou být stanoveny různými úřady či agenturami. V každém případě se management musí ujistit, že zaměstnanci tyto směrnice znají a chápou je.

Zkušenosti ukazují, že zaměstnanci, kteří chápou, proč vykonávají jisté funkce, a jak tyto funkce přispívají ke splnění cílů podniku, pracují lépe a rychleji.

Musí být jasné, že požadované kontroly kvality se provádějí a testy jsou ověřitelné. Prvním krokem v tomto směru je vytvořit jednoduché standardní provozní procedury a písemně je zpracovat.Tyto dokumenty by pak měl číst každý zaměstnanec a pracovník řízení kontroly.

Jakmile se jednou tyto standardy zavedou do podnikových procesů, manažer musí mít jistotu, že analytici - kontroloři kvality jsou testováni. Je to nejlepší způsob jak zajistit kvalitní produkt.

Ve výrobních závodech působí kroužky kvality. Jde o malé skupiny zaměstnanců, obvykle šesti až dvanácti, kteří se dobrovolně scházejí, aby řešili problémy na pracovišti. V poslední době však mnoho továren přešlo od kroužků kvality k programům TQM - celkové/totální řízení kvality. S metodou TQM mohou dosáhnout dobrých výsledků jen ty společnosti, které zavedly efektivní programy obsahující výkonnostní standardy a cíle v oblasti zlepšování kvality. Chcete-li zavést fungující program, pak zjistěte potřeby a požadavky zákazníků vaší společnosti a přidejte i něco navíc. Buďte vždy co nejblíže k zákazníkovi a pěstujte jeho důvěru. Ke zlepšení kvality vašich produktů a služeb využijte zákaznickou zpětnou vazbu.

Podívejte se na to, jak váš podnik zlepšuje celkovou kvalitu. Rozvíjejte své přednosti a odstraňuje slabiny. Jednejte tak, aby se zvýšila výkonnost vašich zaměstnanců.

Zvyšujte pravomoci zaměstnanců tak, aby sami sebe chápali jako vnitřní zákazníky, kteří provádějí nekonečné transakce mezi dodavatelem a zákazníkem uvnitř podnikových struktur. Povzbuzujte jednotlivce, aby se podíleli na řešení problémů.

Měřte úsilí vašeho podniku v oblasti celkové kvality. Pokud se nedostavily výsledky v podobě vynikající výkonnosti zaměstnanců, větší spokojenosti zákazníků atd., přijměte nápravné kroky. K motivaci zaměstnanců užijte měření a benchmarking.

Rozdíly mezi společnostmi, které praktikují TQM a těmi, které jej neprovozují, jsou evidentní. Ty první jsou vedeny potřebami zákazníků - management předvídá problémy dříve, než se opravdu stanou a vyžaduje stoprocentní oddanost zaměstnanců. Ty druhé vycházejí z názorů podniku - management pojmenovává problémy, když se objeví a stanoví maximální přípustnou úroveň vad a odpadu.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů