zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

O kvalitě řekli:

21.04.2005
EMS
O kvalitě řekli:
Zkušenosti se zvyšováním jakosti/kvality má snad každý výrobce. Zde je několik postřehů z podnikové praxe.

Management, který stojí o to, aby zaměstnanci podniku pracovali trvale kvalitně, by měl zajistit psaná pravidla pro specifikaci standardu požadované kvality. Některé standardy pro konkrétní odvětví (například v oblasti životního prostředí ) mohou být stanoveny různými úřady či agenturami. V každém případě se management musí ujistit, že zaměstnanci tyto směrnice znají a chápou je.

Zkušenosti ukazují, že zaměstnanci, kteří chápou, proč vykonávají jisté funkce, a jak tyto funkce přispívají ke splnění cílů podniku, pracují lépe a rychleji.

Musí být jasné, že požadované kontroly kvality se provádějí a testy jsou ověřitelné. Prvním krokem v tomto směru je vytvořit jednoduché standardní provozní procedury a písemně je zpracovat.Tyto dokumenty by pak měl číst každý zaměstnanec a pracovník řízení kontroly.

Jakmile se jednou tyto standardy zavedou do podnikových procesů, manažer musí mít jistotu, že analytici - kontroloři kvality jsou testováni. Je to nejlepší způsob jak zajistit kvalitní produkt.

Ve výrobních závodech působí kroužky kvality. Jde o malé skupiny zaměstnanců, obvykle šesti až dvanácti, kteří se dobrovolně scházejí, aby řešili problémy na pracovišti. V poslední době však mnoho továren přešlo od kroužků kvality k programům TQM - celkové/totální řízení kvality. S metodou TQM mohou dosáhnout dobrých výsledků jen ty společnosti, které zavedly efektivní programy obsahující výkonnostní standardy a cíle v oblasti zlepšování kvality. Chcete-li zavést fungující program, pak zjistěte potřeby a požadavky zákazníků vaší společnosti a přidejte i něco navíc. Buďte vždy co nejblíže k zákazníkovi a pěstujte jeho důvěru. Ke zlepšení kvality vašich produktů a služeb využijte zákaznickou zpětnou vazbu.

Podívejte se na to, jak váš podnik zlepšuje celkovou kvalitu. Rozvíjejte své přednosti a odstraňuje slabiny. Jednejte tak, aby se zvýšila výkonnost vašich zaměstnanců.

Zvyšujte pravomoci zaměstnanců tak, aby sami sebe chápali jako vnitřní zákazníky, kteří provádějí nekonečné transakce mezi dodavatelem a zákazníkem uvnitř podnikových struktur. Povzbuzujte jednotlivce, aby se podíleli na řešení problémů.

Měřte úsilí vašeho podniku v oblasti celkové kvality. Pokud se nedostavily výsledky v podobě vynikající výkonnosti zaměstnanců, větší spokojenosti zákazníků atd., přijměte nápravné kroky. K motivaci zaměstnanců užijte měření a benchmarking.

Rozdíly mezi společnostmi, které praktikují TQM a těmi, které jej neprovozují, jsou evidentní. Ty první jsou vedeny potřebami zákazníků - management předvídá problémy dříve, než se opravdu stanou a vyžaduje stoprocentní oddanost zaměstnanců. Ty druhé vycházejí z názorů podniku - management pojmenovává problémy, když se objeví a stanoví maximální přípustnou úroveň vad a odpadu.
Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
21
8. 2017
21-25.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
24
8. 2017
24-26.8.2017 - Veletrh, výstava
Japonsko
INISOFT s.r.o.
24
8. 2017
24.8.2017 - Seminář, školení
Liberec, Centrum Babylon Liberec
ASIO, spol.s r.o.
25
8. 2017
25.8.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí