Biopotraviny Němcům velmi zachutnaly
Biopotraviny [https://www.kamsnim.cz/categories/food] prospívají nejen
zákazníkům, ale také německým maloobchodním koncernům. Poptávka po zdravějších
produktech totiž stále roste a s ní i zisky firem. Obrat na trhu s ekologicky
vypěstovanými potraviny [https://www.kamsnim.cz/categories/food] se loni zvýšil
o více než deset procent na 3,5 miliardy eur, jeho potenciál je podle odborníků
veliký.
Jako první maloobchodní řetězec na tento trend nyní zareagoval koncern Rewe,
který minulý týden v Düsseldorfu otevřel supermarket s názvem "Vierlinden",
který nabízí pouze bioprodukty. Letos by společnost, která je jinak známá svými
diskonty Penny, chtěla otevřít ještě další dvě nebo tři filiálky.
Na trhu přitom již existuje velká konkurence. V Německu dnes funguje zhruba dva
tisíce bioobchodů, z toho více než 250 má prodejní plochu větší než 200 metrů
čtverečních. Vloni jich přibylo dalších 40, to jsou zhruba tři za měsíc.
Bioprodukty zde ve své nabídce má většina supermarketů, dokonce i diskontní
prodejny jako právě Penny či jednička na trhu Aldi.
Německo je v Evropě nejdůležitějším trhem, podle průzkumů ministerstva pro
spotřebitele si alespoň příležitostně ekologické produkty kupuje téměř 60
procent obyvatelstva.
Cena přitom očividně není rozhodující, v průměru totiž bioprodukty stojí o
dvacet až třicet procent více než srovnatelné "běžné" výrobky .
Obrat na trhu bude podle odborníků růst, již nyní za první tři měsíce vykázal
růst o více než patnáct procent. Do roku 2007 by se měl podle britské
společnosti Mintel obrat zvýšit na 6,7 miliardy eur. Mintel svou tezi opírá o
"bioboom" posledních šesti let. Trhy v Německu, Velké Británii, Francii,
Španělsku a Itálii v roce 2003 dosáhly celkového obratu ve výši osmi miliard
eur, což je zhruba dvakrát tolik co v roce 1997. Do roku 2007 by se pak měl
jejich obrat zvýšit o dalších 170 procent na 13,6 miliardy eur. Nejrychleji by
měl trh růst právě v Německu.
Ve Velké Británii se do tohoto byznysu vrhl dokonce i sám princ Charles, který
pod značkou "Duchy Originals" v šesti evropských zemích prodává nejrůznější
bioprodukty, jako sušenky, marmeládu, med, ovocné šťávy nebo čaj. V minulých
dvou letech obrat firmy ročně vzrostl o 40 procent, vloni činil zhruba pět
miliónů eur. Největším světovým trhem jsou ale USA, kde existují specializované
řetězce jako Whole Foods Market a Wild Oats. Jedničkou je Whole Foods Market,
který má 145 poboček s průměrnou rozlohou 2 900 metrů. Jeho roční obrat dosahuje
tří miliard dolarů. Také v USA zájem o biopotraviny
[https://www.kamsnim.cz/categories/food] roste stále více, v roce 2003 se obrat
zvýšil o rekordních 20,4 procenta na 10,38 miliardy dolarů.
A co zákazníky láká nejvíce? Jsou to především zelenina a ovoce, mléčné výrobky
a maso. Do široké nabídky ale nespadají jen klasické potraviny, na pultech lze
najít i biovíno či biokosmetiku.
Biopotraviny prospívají nejen zákazníkům, ale také německým maloobchodním koncernům. Poptávka po zdravějších produktech totiž stále roste a s ní i zisky firem. Obrat na trhu s ekologicky vypěstovanými potraviny se loni zvýšil o více než deset procent na 3,5 miliardy eur, jeho potenciál je podle odborníků veliký.
Jako první maloobchodní řetězec na tento trend nyní zareagoval koncern Rewe, který minulý týden v Düsseldorfu otevřel supermarket s názvem "Vierlinden", který nabízí pouze bioprodukty. Letos by společnost, která je jinak známá svými diskonty Penny, chtěla otevřít ještě další dvě nebo tři filiálky.
Na trhu přitom již existuje velká konkurence. V Německu dnes funguje zhruba dva tisíce bioobchodů, z toho více než 250 má prodejní plochu větší než 200 metrů čtverečních. Vloni jich přibylo dalších 40, to jsou zhruba tři za měsíc. Bioprodukty zde ve své nabídce má většina supermarketů, dokonce i diskontní prodejny jako právě Penny či jednička na trhu Aldi.
Německo je v Evropě nejdůležitějším trhem, podle průzkumů ministerstva pro spotřebitele si alespoň příležitostně ekologické produkty kupuje téměř 60 procent obyvatelstva.
Cena přitom očividně není rozhodující, v průměru totiž bioprodukty stojí o dvacet až třicet procent více než srovnatelné "běžné" výrobky .
Obrat na trhu bude podle odborníků růst, již nyní za první tři měsíce vykázal růst o více než patnáct procent. Do roku 2007 by se měl podle britské společnosti Mintel obrat zvýšit na 6,7 miliardy eur. Mintel svou tezi opírá o "bioboom" posledních šesti let. Trhy v Německu, Velké Británii, Francii, Španělsku a Itálii v roce 2003 dosáhly celkového obratu ve výši osmi miliard eur, což je zhruba dvakrát tolik co v roce 1997. Do roku 2007 by se pak měl jejich obrat zvýšit o dalších 170 procent na 13,6 miliardy eur. Nejrychleji by měl trh růst právě v Německu.
Ve Velké Británii se do tohoto byznysu vrhl dokonce i sám princ Charles, který pod značkou "Duchy Originals" v šesti evropských zemích prodává nejrůznější bioprodukty, jako sušenky, marmeládu, med, ovocné šťávy nebo čaj. V minulých dvou letech obrat firmy ročně vzrostl o 40 procent, vloni činil zhruba pět miliónů eur. Největším světovým trhem jsou ale USA, kde existují specializované řetězce jako Whole Foods Market a Wild Oats. Jedničkou je Whole Foods Market, který má 145 poboček s průměrnou rozlohou 2 900 metrů. Jeho roční obrat dosahuje tří miliard dolarů. Také v USA zájem o biopotraviny roste stále více, v roce 2003 se obrat zvýšil o rekordních 20,4 procenta na 10,38 miliardy dolarů.
A co zákazníky láká nejvíce? Jsou to především zelenina a ovoce, mléčné výrobky a maso. Do široké nabídky ale nespadají jen klasické potraviny, na pultech lze najít i biovíno či biokosmetiku.
Jako první maloobchodní řetězec na tento trend nyní zareagoval koncern Rewe, který minulý týden v Düsseldorfu otevřel supermarket s názvem "Vierlinden", který nabízí pouze bioprodukty. Letos by společnost, která je jinak známá svými diskonty Penny, chtěla otevřít ještě další dvě nebo tři filiálky.
Na trhu přitom již existuje velká konkurence. V Německu dnes funguje zhruba dva tisíce bioobchodů, z toho více než 250 má prodejní plochu větší než 200 metrů čtverečních. Vloni jich přibylo dalších 40, to jsou zhruba tři za měsíc. Bioprodukty zde ve své nabídce má většina supermarketů, dokonce i diskontní prodejny jako právě Penny či jednička na trhu Aldi.
Německo je v Evropě nejdůležitějším trhem, podle průzkumů ministerstva pro spotřebitele si alespoň příležitostně ekologické produkty kupuje téměř 60 procent obyvatelstva.
Cena přitom očividně není rozhodující, v průměru totiž bioprodukty stojí o dvacet až třicet procent více než srovnatelné "běžné" výrobky .
Obrat na trhu bude podle odborníků růst, již nyní za první tři měsíce vykázal růst o více než patnáct procent. Do roku 2007 by se měl podle britské společnosti Mintel obrat zvýšit na 6,7 miliardy eur. Mintel svou tezi opírá o "bioboom" posledních šesti let. Trhy v Německu, Velké Británii, Francii, Španělsku a Itálii v roce 2003 dosáhly celkového obratu ve výši osmi miliard eur, což je zhruba dvakrát tolik co v roce 1997. Do roku 2007 by se pak měl jejich obrat zvýšit o dalších 170 procent na 13,6 miliardy eur. Nejrychleji by měl trh růst právě v Německu.
Ve Velké Británii se do tohoto byznysu vrhl dokonce i sám princ Charles, který pod značkou "Duchy Originals" v šesti evropských zemích prodává nejrůznější bioprodukty, jako sušenky, marmeládu, med, ovocné šťávy nebo čaj. V minulých dvou letech obrat firmy ročně vzrostl o 40 procent, vloni činil zhruba pět miliónů eur. Největším světovým trhem jsou ale USA, kde existují specializované řetězce jako Whole Foods Market a Wild Oats. Jedničkou je Whole Foods Market, který má 145 poboček s průměrnou rozlohou 2 900 metrů. Jeho roční obrat dosahuje tří miliard dolarů. Také v USA zájem o biopotraviny roste stále více, v roce 2003 se obrat zvýšil o rekordních 20,4 procenta na 10,38 miliardy dolarů.
A co zákazníky láká nejvíce? Jsou to především zelenina a ovoce, mléčné výrobky a maso. Do široké nabídky ale nespadají jen klasické potraviny, na pultech lze najít i biovíno či biokosmetiku.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích