Poslanci o dálničním zákoně nerozhodli. Další pokus dnes
Neúčast řady ministrů i poslanců o den odsunula rozhodnutí sněmovny nad zákonem
o stavbě dálnic a dalších důležitých komunikací. Stejně jako o jiných normách,
které sněmovně vrátil Senát, se o něm po dohodě ve vedení dolní parlamentní
komory bude hlasovat až dnes.
Výsledek zůstává nejistý - rozhodnout může doslova každý hlas. Pro zákon je
většina komunistů a sociálních demokratů a také část lidovců. Proti nim stojí
pravice a zhruba deset poslanců ČSSD v čele s ekologem Milošem Kužvartem.
"V každém případě to bude těsné. Mohou nám chybět někteří poslanci, kteří jsou
právě v zahraničí. Na druhou stranu by nám mohl pomoci jeden poslanec z ODS,"
říká sociální demokrat Jaromír Schling. K přehlasování senátního veta je
zapotřebí nejméně 101 hlasů, tedy o šest více, než kolik jich přívrženci
snadnější výstavby dálnic dali dohromady v březnu.
Ti v zákoně požadují zkrácení povolovací procedury a snadnější vyvlastňování
stavebních pozemků. "Chtějí všechno zabetonovat," říká Kužvart. Na úpravu ale
čekají velké stavební firmy a rovněž ministr dopravy Milan Šimonovský
"Pokud neuspějeme, tak jeho paragrafy předložíme jako pozměňovací návrhy k
připravovanému stavebnímu zákonu," říká Schling.
Odpůrci dálničního zákona zase hovoří o tom, že se v případě jeho přijetí obrátí
se stížností na Ústavní soud.
Neúčast řady ministrů i poslanců o den odsunula rozhodnutí sněmovny nad zákonem o stavbě dálnic a dalších důležitých komunikací. Stejně jako o jiných normách, které sněmovně vrátil Senát, se o něm po dohodě ve vedení dolní parlamentní komory bude hlasovat až dnes.
Výsledek zůstává nejistý - rozhodnout může doslova každý hlas. Pro zákon je většina komunistů a sociálních demokratů a také část lidovců. Proti nim stojí pravice a zhruba deset poslanců ČSSD v čele s ekologem Milošem Kužvartem.
"V každém případě to bude těsné. Mohou nám chybět někteří poslanci, kteří jsou právě v zahraničí. Na druhou stranu by nám mohl pomoci jeden poslanec z ODS," říká sociální demokrat Jaromír Schling. K přehlasování senátního veta je zapotřebí nejméně 101 hlasů, tedy o šest více, než kolik jich přívrženci snadnější výstavby dálnic dali dohromady v březnu.
Ti v zákoně požadují zkrácení povolovací procedury a snadnější vyvlastňování stavebních pozemků. "Chtějí všechno zabetonovat," říká Kužvart. Na úpravu ale čekají velké stavební firmy a rovněž ministr dopravy Milan Šimonovský
"Pokud neuspějeme, tak jeho paragrafy předložíme jako pozměňovací návrhy k připravovanému stavebnímu zákonu," říká Schling.
Odpůrci dálničního zákona zase hovoří o tom, že se v případě jeho přijetí obrátí se stížností na Ústavní soud.
Výsledek zůstává nejistý - rozhodnout může doslova každý hlas. Pro zákon je většina komunistů a sociálních demokratů a také část lidovců. Proti nim stojí pravice a zhruba deset poslanců ČSSD v čele s ekologem Milošem Kužvartem.
"V každém případě to bude těsné. Mohou nám chybět někteří poslanci, kteří jsou právě v zahraničí. Na druhou stranu by nám mohl pomoci jeden poslanec z ODS," říká sociální demokrat Jaromír Schling. K přehlasování senátního veta je zapotřebí nejméně 101 hlasů, tedy o šest více, než kolik jich přívrženci snadnější výstavby dálnic dali dohromady v březnu.
Ti v zákoně požadují zkrácení povolovací procedury a snadnější vyvlastňování stavebních pozemků. "Chtějí všechno zabetonovat," říká Kužvart. Na úpravu ale čekají velké stavební firmy a rovněž ministr dopravy Milan Šimonovský
"Pokud neuspějeme, tak jeho paragrafy předložíme jako pozměňovací návrhy k připravovanému stavebnímu zákonu," říká Schling.
Odpůrci dálničního zákona zase hovoří o tom, že se v případě jeho přijetí obrátí se stížností na Ústavní soud.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích