Česko nevyužívá biopaliva, hrozí postih z Bruselu
V tuzemsku se mají do nafty i benzínu plošně přidávat biopaliva až od roku 2007.
A to od dvou do pěti procent. Rozhodla o tom včera vláda. Česko se přitom
zavázalo využívat biopaliva už dříve, ale směrnici Evropské komise neplní a
hrozí mu za to sankce. Přiznává to i materiál Ministerstva zemědělství. "Je
možné očekávat zahájení šetření Evropské komise," uvádí zpráva.
Sankce zatím Brusel nezmiňuje. "Pokud stát nevysvětlí, proč závazek neplní, jde
o porušení evropského práva," zdůraznila mluvčí českého zastoupení komise
Catherine Sustek.
U pump v Česku zatím není ani nafta s příměsí řepkového metylesteru, ani benzín
s biolihem z obilí. Resort zemědělství to vysvětluje tím, že dotace výrobcům
metylesteru nejsou dostatečné. Tendr na koncese výrobcům biolihu letos
zkrachoval kvůli podezření z korupce. Chyběla i strategie podpory biopaliv.
Včera sice tento materiál Ministerstva průmyslu vláda přijala, podle expertů je
ale návrh nutné zásadně dopracovat.
Jasno mají politici jen v tom, proč jsou biopaliva potřeba: "Šetří ovzduší,
snižují závislost na dovozu klasických paliv a zvýší i odbyt zemědělské
produkce," vysvětlil ministr životního prostředí Libor Ambrozek.
V tuzemsku se mají do nafty i benzínu plošně přidávat biopaliva až od roku 2007. A to od dvou do pěti procent. Rozhodla o tom včera vláda. Česko se přitom zavázalo využívat biopaliva už dříve, ale směrnici Evropské komise neplní a hrozí mu za to sankce. Přiznává to i materiál Ministerstva zemědělství. "Je možné očekávat zahájení šetření Evropské komise," uvádí zpráva.
Sankce zatím Brusel nezmiňuje. "Pokud stát nevysvětlí, proč závazek neplní, jde o porušení evropského práva," zdůraznila mluvčí českého zastoupení komise Catherine Sustek.
U pump v Česku zatím není ani nafta s příměsí řepkového metylesteru, ani benzín s biolihem z obilí. Resort zemědělství to vysvětluje tím, že dotace výrobcům metylesteru nejsou dostatečné. Tendr na koncese výrobcům biolihu letos zkrachoval kvůli podezření z korupce. Chyběla i strategie podpory biopaliv. Včera sice tento materiál Ministerstva průmyslu vláda přijala, podle expertů je ale návrh nutné zásadně dopracovat.
Jasno mají politici jen v tom, proč jsou biopaliva potřeba: "Šetří ovzduší, snižují závislost na dovozu klasických paliv a zvýší i odbyt zemědělské produkce," vysvětlil ministr životního prostředí Libor Ambrozek.
Sankce zatím Brusel nezmiňuje. "Pokud stát nevysvětlí, proč závazek neplní, jde o porušení evropského práva," zdůraznila mluvčí českého zastoupení komise Catherine Sustek.
U pump v Česku zatím není ani nafta s příměsí řepkového metylesteru, ani benzín s biolihem z obilí. Resort zemědělství to vysvětluje tím, že dotace výrobcům metylesteru nejsou dostatečné. Tendr na koncese výrobcům biolihu letos zkrachoval kvůli podezření z korupce. Chyběla i strategie podpory biopaliv. Včera sice tento materiál Ministerstva průmyslu vláda přijala, podle expertů je ale návrh nutné zásadně dopracovat.
Jasno mají politici jen v tom, proč jsou biopaliva potřeba: "Šetří ovzduší, snižují závislost na dovozu klasických paliv a zvýší i odbyt zemědělské produkce," vysvětlil ministr životního prostředí Libor Ambrozek.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích