zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Má se stát snažit, aby byli všichni bio?

15.11.2005
Zemědělství
Má se stát snažit, aby byli všichni bio?
 V České republice přibývá obchodů, které nabízejí výrobky pro zdravý životní styl. Už se nejedná jen o specializované prodejny se zdravou výživou: bioprodukty je možné najít i v regálech různých typů řetězců.
Nedá se říci, že by úměrně s přibývající prodejní plochou výrobků pro zdravý životní styl přibývalo zákazníků, kteří je kupují. Odrazující je samozřejmě cena, i když odpovídá náročnosti produkce a ohleduplnosti k přírodě. Hlavně však většina občanů nemá pocit odpovědnosti za prostředí, ve kterém žije - a stát tomu nijak výrazně nenapomáhá.

Kdo připravuje kampaň
Co nefunguje u nás, funguje na Západě. K zemím, které se aktivně snaží zlepšit  životní   prostředí  , a tím životní styl svých občanů, určitě patří Rakousko. Tamní ministerstvo zemědělství a  životního   prostředí  letos druhým rokem zaštítilo iniciativu Die Nachhaltigen Wochen (Týdny výrobků z trvale udržitelných zdrojů). Snahou měsíc trvající akce je vysvětlit veřejnosti význam produktů vyrobených s ohledem na trvale udržitelný rozvoj pro jednotlivce i společnost.
Ministerstvo aktivně spolupracuje mimo jiné s retailery působícími na rakouském trhu v oblastech potravin, drogistického zboží, stavebnin i elektro, ale také s Hospodářskou komorou, ministerstvem zahraničí, ministerstvem práce a hospodářství a některými spolkovými zeměmi. Všichni se snaží cílenou kampaní přesvědčit občany, že záleží hlavně na nich coby zákaznících, kolik se prodá, potažmo vyrobí těchto produktů ohleduplných k  životnímu   prostředí  .
V čase konání označí prodejci výrobky, které výše zmíněné argumenty naplňují, a ministerstvo tuto snahu veřejně podporuje. Zúčastněné strany jsou spolu v kontaktu i po skončení kampaně a navzájem se informují o jejích efektech. Celá akce nese motto: "Moudře nakupovat. Lépe žít."

Jak to vypadá doma?
V České republice se letos poprvé slavilo září jako Měsíc  biopotravin  a  ekologického  zemědělství. Měsíc  biopotravin  je koordinovaný Svazem  ekologických  zemědělců Pro-Bio: jeho cílem je povzbudit co nejvíc lidí k ochutnání  biopotravin  a posouzení rozdílu mezi nimi a konvenčními výrobky; obecně pak zvýšit povědomí o tuzemských biopotravinách a jejich producentech.
Kromě toho se nabídka těchto výrobků stále více dostává i na regály nejen v potravinových řetězcích, ale i drogistických, které tímto spojením deklarují provázanost se zdravým životním stylem i ve formě jídla. Co zatím chybí bionabídce na českém trhu, je výše popsaná provázanost výrobce, prodejce a vlády, která - jak vidno ze zkušeností za hranicemi - jinde funguje.

AUTOR: Martina Horká,
vedoucí resortu nákupu & marketingu
DM - drogerie markt
Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
ASIO, spol.s r.o.
24
11. 2017
24.11.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
28
11. 2017
28.11.2017 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
ASIO, spol.s r.o.
15
12. 2017
15.12.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Vodní zdroje Ekomonitor
6
2. 2018
6-7.2.2018 - Konference
hotel DAP, Praha
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí