Konkurs říčního dopravce bude trvat několik let
Obětí neustálého propadu říční dopravy se stal největší český říční dopravce -
Československá plavba labská (ČSPL). Zatímco začátkem devadesátých let
přepravoval sedm miliónů tun zboží, před čtyřmi lety, kdy padl do konkursu, to
bylo už jen 0,4 miliónu tun.
Přestože už konkursní správce Aleš Klaudy většinu majetku firmy v Česku
rozprodal, stále se ještě soudí s státem o budovy v české části přístavu v
německém Hamburku. Spory budou trvat zřejmě ještě několik let.
Klaudy tvrdí, že tuto přístavní infrastrukturu firma počátkem devadesátých let
zprivatizovala.
Ministerstvo dopravy s tím však nesouhlasí a podalo vylučovací žalobu u
ústeckého krajského soudu proti zahrnutí majetku v Německu do konkursní podstaty
podniku. Vrchní soud tuto žalobu před rokem zrušil pro formální nedostatky, a
věc se tak vrátila na začátek.
Pronajímatelem infrastruktury a části pozemků bylo Československo, později Česká
republika, podnájemníkem ČSPL.
V pobočce Hamburk ukončila ČSPL činnost před třemi lety. Firma pobočku uzavřela
kvůli ztrátovosti, která se v posledních letech pohybovala kolem sto padesáti
miliónů korun ročně. Místo původních 650 lodí jich měla už jen stovku.
Rejdařství po ní převzala brněnská Argo Internationale Spedition, která jej
provozuje pod názvem ČSPL. Druhou největší českou "říční" firmou je Evropská
vodní doprava. Říční nákladní dopravou se pak v Česku živí už jen několik
živnostníků.
Labskou dopravu z Česka do Německa omezuje především děčínská soutěska, kde
dopravci požadují vybudovat jezy za šest miliard korun. S tím nesouhlasí
ekologické organizace a vydat tyto peníze se nechce ani Ministerstvu dopravy.
Škody přinesly záplavy i sucha.
Obětí neustálého propadu říční dopravy se stal největší český říční dopravce - Československá plavba labská (ČSPL). Zatímco začátkem devadesátých let přepravoval sedm miliónů tun zboží, před čtyřmi lety, kdy padl do konkursu, to bylo už jen 0,4 miliónu tun.
Přestože už konkursní správce Aleš Klaudy většinu majetku firmy v Česku rozprodal, stále se ještě soudí s státem o budovy v české části přístavu v německém Hamburku. Spory budou trvat zřejmě ještě několik let.
Klaudy tvrdí, že tuto přístavní infrastrukturu firma počátkem devadesátých let zprivatizovala.
Ministerstvo dopravy s tím však nesouhlasí a podalo vylučovací žalobu u ústeckého krajského soudu proti zahrnutí majetku v Německu do konkursní podstaty podniku. Vrchní soud tuto žalobu před rokem zrušil pro formální nedostatky, a věc se tak vrátila na začátek.
Pronajímatelem infrastruktury a části pozemků bylo Československo, později Česká republika, podnájemníkem ČSPL.
V pobočce Hamburk ukončila ČSPL činnost před třemi lety. Firma pobočku uzavřela kvůli ztrátovosti, která se v posledních letech pohybovala kolem sto padesáti miliónů korun ročně. Místo původních 650 lodí jich měla už jen stovku.
Rejdařství po ní převzala brněnská Argo Internationale Spedition, která jej provozuje pod názvem ČSPL. Druhou největší českou "říční" firmou je Evropská vodní doprava. Říční nákladní dopravou se pak v Česku živí už jen několik živnostníků.
Labskou dopravu z Česka do Německa omezuje především děčínská soutěska, kde dopravci požadují vybudovat jezy za šest miliard korun. S tím nesouhlasí ekologické organizace a vydat tyto peníze se nechce ani Ministerstvu dopravy. Škody přinesly záplavy i sucha.
Přestože už konkursní správce Aleš Klaudy většinu majetku firmy v Česku rozprodal, stále se ještě soudí s státem o budovy v české části přístavu v německém Hamburku. Spory budou trvat zřejmě ještě několik let.
Klaudy tvrdí, že tuto přístavní infrastrukturu firma počátkem devadesátých let zprivatizovala.
Ministerstvo dopravy s tím však nesouhlasí a podalo vylučovací žalobu u ústeckého krajského soudu proti zahrnutí majetku v Německu do konkursní podstaty podniku. Vrchní soud tuto žalobu před rokem zrušil pro formální nedostatky, a věc se tak vrátila na začátek.
Pronajímatelem infrastruktury a části pozemků bylo Československo, později Česká republika, podnájemníkem ČSPL.
V pobočce Hamburk ukončila ČSPL činnost před třemi lety. Firma pobočku uzavřela kvůli ztrátovosti, která se v posledních letech pohybovala kolem sto padesáti miliónů korun ročně. Místo původních 650 lodí jich měla už jen stovku.
Rejdařství po ní převzala brněnská Argo Internationale Spedition, která jej provozuje pod názvem ČSPL. Druhou největší českou "říční" firmou je Evropská vodní doprava. Říční nákladní dopravou se pak v Česku živí už jen několik živnostníků.
Labskou dopravu z Česka do Německa omezuje především děčínská soutěska, kde dopravci požadují vybudovat jezy za šest miliard korun. S tím nesouhlasí ekologické organizace a vydat tyto peníze se nechce ani Ministerstvu dopravy. Škody přinesly záplavy i sucha.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích