Ve sněmovně se tento týden spojí chemici s ekology
Zástupci českého Svazu chemického průmyslu (SCHP) budou tento týden v Parlamentu
lobbovat za zájmy životního prostředí. Překvapivou koalici chemiků a ekologů
vyvolal návrh zákona o pohonných hmotách a čerpacích stanicích, který budou na
nadcházející schůzi schvalovat poslanci a který počítá s povolením mobilních
čerpacích stanic. „Pokud by zákon prošel tak, jak je nyní navržen, umožnil by
budování mobilních čerpacích stanic. Byli bychom společně s Polskem a Slovenskem
jedinými v EU, kdo něco takového připustil. Považujeme to za velmi nebezpečné, a
to nejen s ohledem na znečišťování životního prostředí. Nesmí se zapomínat, že
pohonné hmoty jsou výbušné a potenciálně nebezpečné látky,“ říká Pavel Švarc,
předseda SCHP a generální ředitel společnosti ČEPRO, která provozuje síť
čerpacích stanic Euro Oil.
Zástupci českého Svazu chemického průmyslu (SCHP) budou tento týden v Parlamentu lobbovat za zájmy životního prostředí. Překvapivou koalici chemiků a ekologů vyvolal návrh zákona o pohonných hmotách a čerpacích stanicích, který budou na nadcházející schůzi schvalovat poslanci a který počítá s povolením mobilních čerpacích stanic. „Pokud by zákon prošel tak, jak je nyní navržen, umožnil by budování mobilních čerpacích stanic. Byli bychom společně s Polskem a Slovenskem jedinými v EU, kdo něco takového připustil. Považujeme to za velmi nebezpečné, a to nejen s ohledem na znečišťování životního prostředí. Nesmí se zapomínat, že pohonné hmoty jsou výbušné a potenciálně nebezpečné látky,“ říká Pavel Švarc, předseda SCHP a generální ředitel společnosti ČEPRO, která provozuje síť čerpacích stanic Euro Oil.
SCHP prosazuje, aby čerpací stanice musela být stavbou podle stavebního zákona. „Počítalo s tím i ministerstvo průmyslu, jenže při projednávání v legislativní radě vlády se do návrhu zákona dostala možnost, že čerpací stanice nemusí být stavbou podle stavebního zákona, ale že mohou být zařízením, jehož provozování schvaluje obecní úřad. A pokud bude splňovat určité náležitosti, obecní úřad musí povolení vydat. Je to úlitba silné moravskoslezské lobby nositele patentu na mobilní kontejnerové čerpací stanice firmy PETROCard,“ tvrdí Pavel Švarc.
Firma PETROCard vyvinula mobilní a bezobslužnou čerpací stanici kontejnerového typu MOFIS. Na svých internetových stránkách MOFIS popisuje jako zařízení, které umožňuje samoobslužný výdej kapalin s dálkovým dohledem a řízením. Zdůrazňuje, že MOFIS je „technologické zařízení, nikoli stavba, takže není zapotřebí stavebního povolení k jeho uvedení do provozu“.
Důvodem, kvůli němuž se vede souboj o povolení či zákaz mobilních čerpacích stanic, je vedle otázek bezpečnosti a výše rizik ekologického znečištění, také konkurenční boj.
Motoristé se totiž častěji než s MOFISem mohli setkat s opravdu kutilským provedením mobilní čerpací stanice. Na valník přišroubovaná nádrž a k podvozku přimontovaný stojan s čerpací pistolí. Zejména LPG a nafta se takto prodává.
Celé znění v týdeníku EURO č. 10/ 6. 3. 2006
SCHP prosazuje, aby čerpací stanice musela být stavbou podle stavebního zákona. „Počítalo s tím i ministerstvo průmyslu, jenže při projednávání v legislativní radě vlády se do návrhu zákona dostala možnost, že čerpací stanice nemusí být stavbou podle stavebního zákona, ale že mohou být zařízením, jehož provozování schvaluje obecní úřad. A pokud bude splňovat určité náležitosti, obecní úřad musí povolení vydat. Je to úlitba silné moravskoslezské lobby nositele patentu na mobilní kontejnerové čerpací stanice firmy PETROCard,“ tvrdí Pavel Švarc.
Firma PETROCard vyvinula mobilní a bezobslužnou čerpací stanici kontejnerového typu MOFIS. Na svých internetových stránkách MOFIS popisuje jako zařízení, které umožňuje samoobslužný výdej kapalin s dálkovým dohledem a řízením. Zdůrazňuje, že MOFIS je „technologické zařízení, nikoli stavba, takže není zapotřebí stavebního povolení k jeho uvedení do provozu“.
Důvodem, kvůli němuž se vede souboj o povolení či zákaz mobilních čerpacích stanic, je vedle otázek bezpečnosti a výše rizik ekologického znečištění, také konkurenční boj.
Motoristé se totiž častěji než s MOFISem mohli setkat s opravdu kutilským provedením mobilní čerpací stanice. Na valník přišroubovaná nádrž a k podvozku přimontovaný stojan s čerpací pistolí. Zejména LPG a nafta se takto prodává.
Celé znění v týdeníku EURO č. 10/ 6. 3. 2006
Zdroj:Euro
Sdílet článek na sociálních sítích