Japonci budou dětem servírovat velrybí maso
Do školních i nemocničních jídelen by se v Japonsku mělo dostat velrybí maso,
navzdory vytrvalým snahám mezinárodního společenství zastavit lov velryb ve
světových mořích a oceánech.
Tokio tvrdí, že loví velryby pro vědecké účely, ekologické organizace ale již
dlouho Japonce obviňují, že pod zástěrkou vědeckého programu zabíjejí tyto savce
pro zisk.
Komerční lov Japonsko oficiálně ukončilo v roce 1986.
Dosud bylo velrybí maso v zemi k dostání především v luxusních restauracích za
náležitě vysoké ceny a zvláště mladí lidé dávali jednoznačně přednost steaku či
hamburgeru.
To má nyní změnit nová společnost, jejímž cílem je propagovat velrybí maso i u
nejmladších zákazníků.
Chce ho dodávat také do školních jídelen, do řetězců restaurací, které s oblibou
navštěvují rodiny s dětmi, nebo do nemocnic.
Svou činnost firma zahájí příští měsíc a doufá, že v následujícím roce prodá
1000 tun velrybího masa. Nabízet hodlá tuto surovinu i na internetu.
"Až dosud bylo množství velrybího masa omezené, takže obyčejní lidé k němu
neměli přístup," říká Norijoši Hattori, ředitel Institutu pro výzkum kytovců,
který vede japonský program lovu velryb.
"Ale když budou moci lidé jíst velryby od mládí, zvyknou si na ně," dodává.
Japonsko označuje lov velryb za svou kulturní tradici a prohlašuje, že některé
druhy těchto savců, jako například plejtvák malý, se vyskytují v takovém počtu,
že nemusí být vůbec chráněny.
Letos Tokio ulovilo 850 plejtváků malých, což je skoro dvojnásobek oproti
loňskému množství. Poprvé japonský úlovek zahrnoval také deset plejtváků myšoků,
kteří jsou podle ochránců přírody ohroženi.
"Vzhledem k tomu, že se náš úlovek oproti minulému roku zdvojnásobil, bylo by
složité prodat ho stejným způsobem jako dosud," uvedl Hattori, podle něhož
například školní jídelny dostanou na velrybí maso slevu. "Chceme zachovat tuto
tradiční kulturu stravování i pro naše děti."
Záměry nové firmy už odsoudila mezinárodní organizace na ochranu přírody
Greenpeace. "Tady už nejde o vědecký výzkum, ale jasně o komerční lov," stěžuje
si šéf kampaně Greenpeace v Japonsku Juniči Sató.
Do školních i nemocničních jídelen by se v Japonsku mělo dostat velrybí maso, navzdory vytrvalým snahám mezinárodního společenství zastavit lov velryb ve světových mořích a oceánech.
Tokio tvrdí, že loví velryby pro vědecké účely, ekologické organizace ale již dlouho Japonce obviňují, že pod zástěrkou vědeckého programu zabíjejí tyto savce pro zisk.
Komerční lov Japonsko oficiálně ukončilo v roce 1986.
Dosud bylo velrybí maso v zemi k dostání především v luxusních restauracích za náležitě vysoké ceny a zvláště mladí lidé dávali jednoznačně přednost steaku či hamburgeru.
To má nyní změnit nová společnost, jejímž cílem je propagovat velrybí maso i u nejmladších zákazníků.
Chce ho dodávat také do školních jídelen, do řetězců restaurací, které s oblibou navštěvují rodiny s dětmi, nebo do nemocnic.
Svou činnost firma zahájí příští měsíc a doufá, že v následujícím roce prodá 1000 tun velrybího masa. Nabízet hodlá tuto surovinu i na internetu.
"Až dosud bylo množství velrybího masa omezené, takže obyčejní lidé k němu neměli přístup," říká Norijoši Hattori, ředitel Institutu pro výzkum kytovců, který vede japonský program lovu velryb.
"Ale když budou moci lidé jíst velryby od mládí, zvyknou si na ně," dodává.
Japonsko označuje lov velryb za svou kulturní tradici a prohlašuje, že některé druhy těchto savců, jako například plejtvák malý, se vyskytují v takovém počtu, že nemusí být vůbec chráněny.
Letos Tokio ulovilo 850 plejtváků malých, což je skoro dvojnásobek oproti loňskému množství. Poprvé japonský úlovek zahrnoval také deset plejtváků myšoků, kteří jsou podle ochránců přírody ohroženi.
"Vzhledem k tomu, že se náš úlovek oproti minulému roku zdvojnásobil, bylo by složité prodat ho stejným způsobem jako dosud," uvedl Hattori, podle něhož například školní jídelny dostanou na velrybí maso slevu. "Chceme zachovat tuto tradiční kulturu stravování i pro naše děti."
Záměry nové firmy už odsoudila mezinárodní organizace na ochranu přírody Greenpeace. "Tady už nejde o vědecký výzkum, ale jasně o komerční lov," stěžuje si šéf kampaně Greenpeace v Japonsku Juniči Sató.
Tokio tvrdí, že loví velryby pro vědecké účely, ekologické organizace ale již dlouho Japonce obviňují, že pod zástěrkou vědeckého programu zabíjejí tyto savce pro zisk.
Komerční lov Japonsko oficiálně ukončilo v roce 1986.
Dosud bylo velrybí maso v zemi k dostání především v luxusních restauracích za náležitě vysoké ceny a zvláště mladí lidé dávali jednoznačně přednost steaku či hamburgeru.
To má nyní změnit nová společnost, jejímž cílem je propagovat velrybí maso i u nejmladších zákazníků.
Chce ho dodávat také do školních jídelen, do řetězců restaurací, které s oblibou navštěvují rodiny s dětmi, nebo do nemocnic.
Svou činnost firma zahájí příští měsíc a doufá, že v následujícím roce prodá 1000 tun velrybího masa. Nabízet hodlá tuto surovinu i na internetu.
"Až dosud bylo množství velrybího masa omezené, takže obyčejní lidé k němu neměli přístup," říká Norijoši Hattori, ředitel Institutu pro výzkum kytovců, který vede japonský program lovu velryb.
"Ale když budou moci lidé jíst velryby od mládí, zvyknou si na ně," dodává.
Japonsko označuje lov velryb za svou kulturní tradici a prohlašuje, že některé druhy těchto savců, jako například plejtvák malý, se vyskytují v takovém počtu, že nemusí být vůbec chráněny.
Letos Tokio ulovilo 850 plejtváků malých, což je skoro dvojnásobek oproti loňskému množství. Poprvé japonský úlovek zahrnoval také deset plejtváků myšoků, kteří jsou podle ochránců přírody ohroženi.
"Vzhledem k tomu, že se náš úlovek oproti minulému roku zdvojnásobil, bylo by složité prodat ho stejným způsobem jako dosud," uvedl Hattori, podle něhož například školní jídelny dostanou na velrybí maso slevu. "Chceme zachovat tuto tradiční kulturu stravování i pro naše děti."
Záměry nové firmy už odsoudila mezinárodní organizace na ochranu přírody Greenpeace. "Tady už nejde o vědecký výzkum, ale jasně o komerční lov," stěžuje si šéf kampaně Greenpeace v Japonsku Juniči Sató.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích