Šéf Hondy chce opět triumfovat s motorem
Legendární šéf japonské automobilky Honda Takeo Fukui si chce opět zopakovat
svůj světový triumf. Chystaný nový ekologický motor má podle jeho vizí doslova
vytřít zrak konkurenci.
Píše se rok 1973 a japonská Honda vyráží do světa se svým nejnovějším
ekologickým motorem. Ten dřímá pod kapotou modelu Honda Civic, se kterou
automobilka dobývá svět. Autorem je osmadvacetiletý technik Takeo Fukui.
O třicet let později se stejný Fukui, tentokrát však už jako šéf koncernu,
chystá se svojí ekologickou firemní politikou prorazit ve světě znovu. A co
poslouží lépe než opět motor.
Svůj nový poklad si Honda bezpečně střeží. Sto kilometrů severně od Tokia je
utajovaná laboratoř, kam má každý nepovolaný vstup zakázán, včetně médií.
Tamější inženýři zde pracují na novém dieselovém motoru, který by měl světlo
[https://www.kamsnim.cz/categories/svetla] světa spatřit do roku 2009.
Motor bude splňovat nejen nové emisní limity USA, ale prověrkami má projít i v
Kalifornii, která je známá svými přísnějšími pravidly oproti zbytku unie, co se
týče sazí a emisí oxidu dusičnatého. Zároveň však bude stále spotřebovávat o
třicet procent méně paliva než motory benzínové. Uvedla to agentura Bloomberg.
"Lidé chtějí auta, která vypouštějí méně škodlivých látek, spotřebovávají méně
paliva a zároveň očekávají, že auto bude chránit své pasažéry," řekl pro
Bloomberg John Casesa, konzultant pro automobilový průmysl ve společnosti Casesa
Shapiro Group. Dále dodal, že Honda splňuje všechny tři požadavky.
Jak dále uvedla agentura Bloomberg, do konce března příštího roku už Honda
plánuje utratit na výzkum o 6,8 procenta více než tomu bylo vloni. Roční
rozpočet nyní dělá rekordních 4,8 miliardy dolarů.
Svoji ekologickou politiku se Honda nesnaží protlačit pouze do motorů. Loňský
rok například získala patent na gen rýže, jejíž výnosnost je několikanásobně
větší než u klasické odrůdy. Jak uvedl ředitel pro vědu a rozvoj Motoatsu
Shiraishi, jejich cílem je rovněž získat etanolové palivo z cukrové třtiny.
"Chtěli bychom získat image značky, která je číslo jedna v ochraně životního
prostředí," cituje Bloomberg Fukuiho.
Honda si v Japonsku také pronajala farmy na sójové boby. V únoru pak začala
prodávat dietní doplněk stravy, který se vyrábí právě z těchto bobů a který
pomáhá rozpouštět krevní sraženiny.
Podle amerického obchodního ředitele Johna Mendela je výzkum běh na dlouhou trať
a výsledky nikdy nejsou jisté. "To je důvod, který může našim investorům vadit,"
řekl pro Bloomberg Mendel. Celou věc ale uzavírá slovy: "Když se v roce 2010
zeptáme lidí, jestli svět potřebuje Hondu, tak chceme slyšet kladnou odpověď."
Legendární šéf japonské automobilky Honda Takeo Fukui si chce opět zopakovat svůj světový triumf. Chystaný nový ekologický motor má podle jeho vizí doslova vytřít zrak konkurenci.
Píše se rok 1973 a japonská Honda vyráží do světa se svým nejnovějším ekologickým motorem. Ten dřímá pod kapotou modelu Honda Civic, se kterou automobilka dobývá svět. Autorem je osmadvacetiletý technik Takeo Fukui.
O třicet let později se stejný Fukui, tentokrát však už jako šéf koncernu, chystá se svojí ekologickou firemní politikou prorazit ve světě znovu. A co poslouží lépe než opět motor.
Svůj nový poklad si Honda bezpečně střeží. Sto kilometrů severně od Tokia je utajovaná laboratoř, kam má každý nepovolaný vstup zakázán, včetně médií. Tamější inženýři zde pracují na novém dieselovém motoru, který by měl světlo světa spatřit do roku 2009.
Motor bude splňovat nejen nové emisní limity USA, ale prověrkami má projít i v Kalifornii, která je známá svými přísnějšími pravidly oproti zbytku unie, co se týče sazí a emisí oxidu dusičnatého. Zároveň však bude stále spotřebovávat o třicet procent méně paliva než motory benzínové. Uvedla to agentura Bloomberg.
"Lidé chtějí auta, která vypouštějí méně škodlivých látek, spotřebovávají méně paliva a zároveň očekávají, že auto bude chránit své pasažéry," řekl pro Bloomberg John Casesa, konzultant pro automobilový průmysl ve společnosti Casesa Shapiro Group. Dále dodal, že Honda splňuje všechny tři požadavky.
Jak dále uvedla agentura Bloomberg, do konce března příštího roku už Honda plánuje utratit na výzkum o 6,8 procenta více než tomu bylo vloni. Roční rozpočet nyní dělá rekordních 4,8 miliardy dolarů.
Svoji ekologickou politiku se Honda nesnaží protlačit pouze do motorů. Loňský rok například získala patent na gen rýže, jejíž výnosnost je několikanásobně větší než u klasické odrůdy. Jak uvedl ředitel pro vědu a rozvoj Motoatsu Shiraishi, jejich cílem je rovněž získat etanolové palivo z cukrové třtiny.
"Chtěli bychom získat image značky, která je číslo jedna v ochraně životního prostředí," cituje Bloomberg Fukuiho.
Honda si v Japonsku také pronajala farmy na sójové boby. V únoru pak začala prodávat dietní doplněk stravy, který se vyrábí právě z těchto bobů a který pomáhá rozpouštět krevní sraženiny.
Podle amerického obchodního ředitele Johna Mendela je výzkum běh na dlouhou trať a výsledky nikdy nejsou jisté. "To je důvod, který může našim investorům vadit," řekl pro Bloomberg Mendel. Celou věc ale uzavírá slovy: "Když se v roce 2010 zeptáme lidí, jestli svět potřebuje Hondu, tak chceme slyšet kladnou odpověď."
Píše se rok 1973 a japonská Honda vyráží do světa se svým nejnovějším ekologickým motorem. Ten dřímá pod kapotou modelu Honda Civic, se kterou automobilka dobývá svět. Autorem je osmadvacetiletý technik Takeo Fukui.
O třicet let později se stejný Fukui, tentokrát však už jako šéf koncernu, chystá se svojí ekologickou firemní politikou prorazit ve světě znovu. A co poslouží lépe než opět motor.
Svůj nový poklad si Honda bezpečně střeží. Sto kilometrů severně od Tokia je utajovaná laboratoř, kam má každý nepovolaný vstup zakázán, včetně médií. Tamější inženýři zde pracují na novém dieselovém motoru, který by měl světlo světa spatřit do roku 2009.
Motor bude splňovat nejen nové emisní limity USA, ale prověrkami má projít i v Kalifornii, která je známá svými přísnějšími pravidly oproti zbytku unie, co se týče sazí a emisí oxidu dusičnatého. Zároveň však bude stále spotřebovávat o třicet procent méně paliva než motory benzínové. Uvedla to agentura Bloomberg.
"Lidé chtějí auta, která vypouštějí méně škodlivých látek, spotřebovávají méně paliva a zároveň očekávají, že auto bude chránit své pasažéry," řekl pro Bloomberg John Casesa, konzultant pro automobilový průmysl ve společnosti Casesa Shapiro Group. Dále dodal, že Honda splňuje všechny tři požadavky.
Jak dále uvedla agentura Bloomberg, do konce března příštího roku už Honda plánuje utratit na výzkum o 6,8 procenta více než tomu bylo vloni. Roční rozpočet nyní dělá rekordních 4,8 miliardy dolarů.
Svoji ekologickou politiku se Honda nesnaží protlačit pouze do motorů. Loňský rok například získala patent na gen rýže, jejíž výnosnost je několikanásobně větší než u klasické odrůdy. Jak uvedl ředitel pro vědu a rozvoj Motoatsu Shiraishi, jejich cílem je rovněž získat etanolové palivo z cukrové třtiny.
"Chtěli bychom získat image značky, která je číslo jedna v ochraně životního prostředí," cituje Bloomberg Fukuiho.
Honda si v Japonsku také pronajala farmy na sójové boby. V únoru pak začala prodávat dietní doplněk stravy, který se vyrábí právě z těchto bobů a který pomáhá rozpouštět krevní sraženiny.
Podle amerického obchodního ředitele Johna Mendela je výzkum běh na dlouhou trať a výsledky nikdy nejsou jisté. "To je důvod, který může našim investorům vadit," řekl pro Bloomberg Mendel. Celou věc ale uzavírá slovy: "Když se v roce 2010 zeptáme lidí, jestli svět potřebuje Hondu, tak chceme slyšet kladnou odpověď."
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích