Honda připravuje diesel s plazmovým reaktorem
Společnost Honda se snaží vytvořit první dieselový motor, který by splnil i
přísné americké emisní limity, což se zatím nepodařilo žádné automobilce, takže
dieselové vozy jsou v Americe v naprosté menšině. Jejich motory totiž obecně
vykazují nízkou úroveň produkce oxidu uhličitého, avšak vysoké hodnoty oxidu
dusného, které překračují povolené emisní limity některých amerických států.
Honda vidí v tomto segmentu trhu svou šanci a chce jej obsadit.
Společnost Honda se snaží vytvořit první dieselový motor, který by splnil i přísné americké emisní limity, což se zatím nepodařilo žádné automobilce, takže dieselové vozy jsou v Americe v naprosté menšině. Jejich motory totiž obecně vykazují nízkou úroveň produkce oxidu uhličitého, avšak vysoké hodnoty oxidu dusného, které překračují povolené emisní limity některých amerických států. Honda vidí v tomto segmentu trhu svou šanci a chce jej obsadit.
K tomu by jí měla pomoci patentovaná technologie umožňující výrazně snížit produkci škodlivin - hlavně plynů způsobující smog - která míru oxidu dusného sníží na úroveň vyhovující přísným americkým předpisům. Její princip tkví v tom, že zplodiny z motoru budou vedeny přes plasmový reaktor, respektive skrze vrstvu plynu s elektricky kladně nabitými částicemi. Tím se separují škodlivé oxidy dusíku, které jsou přetvořeny na oxid dusnatý, a ten je následně v systému zachycen alkalickými kovy a stříbrem. Systém bude poháněn elektřinou z alternátoru, a z výkonu motoru tak ubere zhruba 1 kW. Automobilka zatím oficiálně nesdělila, v jakých modelech se nové motory objeví.
K tomu by jí měla pomoci patentovaná technologie umožňující výrazně snížit produkci škodlivin - hlavně plynů způsobující smog - která míru oxidu dusného sníží na úroveň vyhovující přísným americkým předpisům. Její princip tkví v tom, že zplodiny z motoru budou vedeny přes plasmový reaktor, respektive skrze vrstvu plynu s elektricky kladně nabitými částicemi. Tím se separují škodlivé oxidy dusíku, které jsou přetvořeny na oxid dusnatý, a ten je následně v systému zachycen alkalickými kovy a stříbrem. Systém bude poháněn elektřinou z alternátoru, a z výkonu motoru tak ubere zhruba 1 kW. Automobilka zatím oficiálně nesdělila, v jakých modelech se nové motory objeví.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích