Spot Greenpeace bodoval na Golden Drum
Agentura Thamesdown získala svoji první kreativní cenu, a to v jedné z nejprestižnějších kategorií.
V pátek 6. října večer byly na slovinském soutěžním festivalu Golden Drum vyhlášeny výsledky hlavních kategorií televize, tisk, outdoor a rozhlas. Ke čtyřem oceněním, která byla udělena českým agenturám Mark/ BBDO, Euro RSCG, Publicis a Kaspen v předešlých kategoriích (viz M&M č. 41, str. 4), tak už pro Českou republiku přibyla pouze jedna cena, stříbrný Bubínek za televizní reklamu pro Greenpeace od lokální agentury Thamesdown.
První tah na branku
Pro českou agenturu Thamesdown to je vůbec první úspěch na kreativním kolbišti. Agentura se od svého vzniku v roce 2001 zaměřovala hlavně na získávání klientů. Začátkem letošního roku však její ředitel Viktor Lelek avizoval, že nyní chce posílit i kreativitu (viz příloha Reklamní agentury č. 22/06, str. 4). I za tímto účelem jejich kreativní tým rozšířil copywriter Ivan Peterka a art director Jan Pohl. Oba předtím pracovali v síťové agentuře Young & Rubicam, Peterka poté v Euro RSCG, kde se podílel např. na kampaních pro Komerční banku či Pivovar Bernard. Oba jsou tvůrci vítězného spotu pro Greenpeace.
Spot, který upozorňuje na dopad toxického znečištění na lidský organismus, má podle Ivana Peterky záměrně evokovat scénu se spermiemi ze slavného filmu Woodyho Allena "Všechno, co jste chtěli vědět o sexu, ale báli jste se zeptat". K vidění byl u nás zatím na televizní stanici Óčko a na internetu, převzaly jej však i další pobočky Greenpeace ve Velké Británii, Francii, Nizozemí, Itálii, Německu, Polsku a Slovensku. Spot vznikl v produkci Simply Sirena a režíroval jej Kryštof Michal, známý spíš jako frontman kapely Support Lesbiens. Michal doposud působil jako asistent režie a toto bylo jeho první samostatné natáčení reklamy. Za kamerou stál Jan Velický a střih obstaral Filip Malásek.
Agentura Thamesdown má se spotem velké plány, přihlásit by ho chtěla na další festivaly jako Epica nebo Clio Awards. Kuriózní je, že zástupce agentury cenu z Portorože hned po předávání ztratil, takže v sídle agentury bude zřejmě vystaven duplikát, ačkoliv od originálu k nerozeznání.
Chraňte spermie. Nabádá Greenpeace ve svém spotu, který získal stříbro v Portoroži.
AUTOR: Lucie Vaníčková