Nošovice - Na polích u Nošovic se ještě ani nezačalo stavět a už se zdá, že
ekologové z organizace Ekologický právní servis vyjednají s korejskou
automobilkou Hyundai komplexní a v Česku dosud nevídanou dohodu o tom, jak se
budou Korejci při výrobě vozů chovat. Stavitelům továrny, kde by mělo za několik
let pracovat až tři a půl tisíce lidí, chybí dosud územní rozhodnutí, bez něhož
nemůže firma začít vyřizovat stavební povolení pro své haly. Hyundai spěchá a
urychlil stavbu může právě dohoda s ekology a právníky, kteří hlídají, zda
investor dodržuje české zákony. První jednání mezi ekology a Korejci zkrachovala
na tom, že každá strana měla jinou představu, o čem se vlastně bude mluvit.
Vyjednávání by mohlo přinést například dohodu, že investor podpoří spolkový
život v okolí továrny. U velkých firem je obvyklé, že podporují kulturu či
sportovní organizace v obci. EPS chce firmu donutit nejen k odpovědnosti vůči
místu, kde automobilka vyroste, ale také ke změně globálního chování. Chce
například, aby Korejci montovali filtry k zachycení pevných částic do aut nebo
aby se zavázali, že o víkendu nebudou do své továrny přivážet potřebné
součástky. Ekologický právní servis podal několik odvolání v územním řízení a od
začátku výkupů pozemků pro továrnu upozorňoval, že především stát nepostupuje
zcela v souladu se zákony. Pavel Franc z Ekologického právního servisu řekl, že
Korejci zpočátku jednání chtěli, aby se jeho organizace přestala zajímat o
právní okolnosti kolem investice. To však ekologové odmítají. "My se ale z kauzy
nestáhneme. Ve chvíli, kdy to Korejci pochopili, se teprve začalo jednat," řekl
Franc.
Nošovice - Na polích u Nošovic se ještě ani nezačalo stavět a už se zdá, že ekologové z organizace Ekologický právní servis vyjednají s korejskou automobilkou Hyundai komplexní a v Česku dosud nevídanou dohodu o tom, jak se budou Korejci při výrobě vozů chovat. Stavitelům továrny, kde by mělo za několik let pracovat až tři a půl tisíce lidí, chybí dosud územní rozhodnutí, bez něhož nemůže firma začít vyřizovat stavební povolení pro své haly. Hyundai spěchá a urychlil stavbu může právě dohoda s ekology a právníky, kteří hlídají, zda investor dodržuje české zákony. První jednání mezi ekology a Korejci zkrachovala na tom, že každá strana měla jinou představu, o čem se vlastně bude mluvit. Vyjednávání by mohlo přinést například dohodu, že investor podpoří spolkový život v okolí továrny. U velkých firem je obvyklé, že podporují kulturu či sportovní organizace v obci. EPS chce firmu donutit nejen k odpovědnosti vůči místu, kde automobilka vyroste, ale také ke změně globálního chování. Chce například, aby Korejci montovali filtry k zachycení pevných částic do aut nebo aby se zavázali, že o víkendu nebudou do své továrny přivážet potřebné součástky. Ekologický právní servis podal několik odvolání v územním řízení a od začátku výkupů pozemků pro továrnu upozorňoval, že především stát nepostupuje zcela v souladu se zákony. Pavel Franc z Ekologického právního servisu řekl, že Korejci zpočátku jednání chtěli, aby se jeho organizace přestala zajímat o právní okolnosti kolem investice. To však ekologové odmítají. "My se ale z kauzy nestáhneme. Ve chvíli, kdy to Korejci pochopili, se teprve začalo jednat," řekl Franc.