zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Podél koridoru vzniká protihluková stěna

30.10.2006
Hluk
Podél koridoru vzniká protihluková stěna

Betonový val oddělí Břeclav nejen od kolejí, ale i od lesa * Mnozí obyvatelé ho považují za zbytečný

Přibližně patnáct miliónů korun představuje v nákladech na výstavbu koridoru z Břeclavi do Lanžhota protihluková stěna v místech, kde u obory Soutok na kraji Břeclavi není žádná obytná zástavba.
Obyvatelé Břeclavi smysl této investice nechápou. Železnice v místech protihlukové stěny sousedí s částí zahrádkářské kolonie, která není určena k trvalému bydlení. Skupina zahrádkářů se tam začala starat o půdu v době, kdy již po železniční trati dávno projely statisíce vlaků, a věděli, že budou zahradničit v sousedství kolejí. Jejich chatky nejsou určeny jako trvalá obydlí, takže nikdo nemůže argumentovat, že jej hluk vlaků v noci budí.
„Paradoxně se protihluková stěna staví teď, kdy je jízda po nových kolejích opravdu znatelně méně hlučná. A most? Ten starý bylo opravdu slyšet, když po něm jel vlak. Po novém vlaky jezdí opravdu potichu, tak si myslím, že jsou to vyhozené peníze,“ řekl jeden z diváků, který se přišel podívat na práci stavbařů. Není sám, o zbytečnosti jsou přesvědčeni i mnozí další zvědavci, které láká do této okrajové části města nezvyklý stavební ruch. „Myslím, že bychom dokázali najít užitečnější místa pro protihlukovou zeď. Takovým je prostor mezi železniční stanicí a ulicí Mládežnická, kde by skutečně měla podstatný efekt, protože by lidi oddělila od hluku z nádraží,“ řekl dopravní náměstek břeclavské železniční stanice Zdeněk Krystián.
Proč se zeď staví, netuší ani architekt města Petr Nešpor. „My jsme výstavbu protihlukové zdi nepožadovali. Z hlediska územního plánu města ani jeho plánovaného rozvoje zatím není potřebná,“ řekl Právu Nešpor. Tajenku rozlouskl až Emil Cendelín ze společnosti OHL - ŽS, která se nezanedbatelnou měrou podílí na budování koridoru. Právu sdělil, že požadavek na stavbu protihlukové stěny vzešel ze strany hygieniků.
„My jsme od začátku poukazovali, že nejsme přesvědčeni o potřebě této stavby, musíme ale ctít projekt a tak stěna za patnáct miliónů korun skutečně vzniká,“ řekl Cendelín.
Výstavba protihlukové zdi je tedy jako doprovodná akce, vyvolaná hygienickými požadavky, součástí výstavby železničního koridoru z Břeclavi do Bratislavy, respektive jeho části na našem území. Obě koleje rekonstruovaného spojení by měly sloužit v provozu od 7. prosince.



Milan Vojtek

Zdroj: Právo

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
15
7. 2017
15-22.7.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Bílé Karpaty (hranice ČR/SR tábor Polana - Vrbovce/Javorník)
15
7. 2017
15-22.7.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Letní tábor Polana, Vrbovce
21
7. 2017
21-22.7.2017 - Přednáška, diskuse
Praha 6, FTVS UK a Divoká Šárka
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí