zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Stavbu cesty na Žilinu brzdí vydry, řešením zákon proti ekologům

16.11.2006
Příroda
EIA
Stavbu cesty na Žilinu brzdí vydry, řešením zákon proti ekologům
Výstavba hlavního silničního tahu z Moravskoslezského kraje směrem na Slovensko je ohrožena kvůli vydrám říčním, které žijí v řece Olši nedaleko Třince na Frýdecko-Místecku. Ekologové blokují stavbu stěžejního několikakilometrového úseku mezi Oldřichovicemi a Bystřicí, řekla dnes novinářům ředitelka ostravské správy Ředitelství silnic a dálnic Alena Morysová. Zástupci státu na dnešní konferenci Transport v Ostravě řekli, že zvažují přípravu jednorázového zákona, který by v tomto případě práva ekologů omezil.

"Je to jedna z možností. Nejdříve ale chceme jednat s ministerstvem životního prostředí i dalšími ministerstvy, abychom našli přijatelnější řešení," upřesnil ministr dopravy Aleš Řebíček (ODS). Pro přijetí podobného zákona by se podle něj musela shodnout většina stran, ne jen 101 poslanců. Ministr dodal, že zákon by se mohl týkat i dalších problémových silnic v Česku.

Plány státu na omezení možností ekologů při blokování staveb potvrdil i předseda Poslanecké sněmovny Miloslav Vlček (ČSSD). "Zvažujeme to. Kdyby to bylo potřebné, mohl by být zákon hotový za měsíc," řekl novinářům. Chce se zasadit také o systémovější řešení problému, aby nevládní organizace nemohly blokovat každou stavbu nebo projekt.

V ideálním případě bude podle ministerstva dopravy silnice z Nošovic k hranicím se Slovenskem hotova v roce 2010, tedy dva roky po plánovaném zahájení provozu automobilky Hyundai. Již nyní projede po dvouproudé silnici směrem na Slovensko kolem 20.000 vozidel denně, z toho je asi čtvrtina nákladních automobilů. Odborníci přitom tvrdí, že po zahájení výroby v korejské automobilce vzroste intenzita dopravy ještě o třetinu a zvýší se i podíl kamionů.

Podnikatelé i představitelé obcí vyzvali před dvěma měsíci vládu, aby změnila usnesení k investiční smlouvě se společností Hyundai. To hovoří o výstavbě silničního úseku Bystřice-Oldřichovice-Třanovice do roku 2012, podle zástupců kraje by se měla výstavba nejméně o tři roky urychlit. Jak dnes zástupci státu uvedli, tak razantní zrychlení není možné. Moravskoslezský kraj se proto musí připravit na to, že i přes dokončení větší části dálnice D47 v roce 2008 bude dopravní situace v regionu ještě několik let komplikovaná.

Financninoviny.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
7
8. 2017
7-11.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí